القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليلة الاسد الفصل الخامس 5 بقلم دنيا محمد

رواية ليلة الاسد الفصل الخامس 5 بقلم دنيا محمد 



ليل بتراقبو لحد ما غفل في النوم
ليل بطمأنان : اووف اخيرا نام
وتخرج من الاوضه وهي بتتسحب بحذر لحد عندو
وبكل رقه تمد ايديها علي الترابيزه الي قصاادو
اسد : هو انتي مش كنتي مش جعانه برضو؟!!
ليل بتبلع ريقها من الخضه : بسم الله الرحمن الرحيم انت بتتكلم وانت نايم!!
اسد بضحك ويفتح عيونو : كنتي قولتي انك جعانه بدل ما تتسحبي زي الحراميه
ليل بتتجاهلو وتشوف الاكل
ليل بحزن : بس الاكل ده قليل وكمان بِرد
اسد بإستغراب : قليل!! ده انا سايبلك اكتر من الي كلتو ولو علي بارد سخنيه
ليل : وانا مالي بيك كلت قد اي ،، انا دلوقتي جعانه والاكل ده مش هيقضي
اسد : غريبه
ليل بتساؤل : هي اي الي غريبه
اسد وينظر لها من اعلي ل اسفل
اسد : مش باين عليكي انك بتاكلي اصلا
ليل : ايوا يعني هتروح تجيبلي اكل ولا انام جعانه!!
اسد : لا نامي جعانه
ليل بحزن : طيب
وبتقوم من قدامو
اسد بزهق : استني ،، هروح اجيبلك وامري لله
ليل : ياله بقا روح انا بطني وجعاني
وتمسك بطنها بوجع
اسد : ماشي
ويروح عشان يجيبلها
_:.
عُلا بنعاس : اي الي مصحيكي لحد دلوقتي يا ليل
ليل : مامي
عُلا بقلق : مال صوتك يا ليل انتي كويسه واسد كويس!!
ليل : لا يا مامي انا مش كويسه
عُلا : مالك يا ليل اسد زعلك في حاجه؟؟
ليل : هقولك يامامي بس متقوليش ل عمو نعيم ولا حتي تقولي ل اسد
عُلا : يابنتي قلقتيني قولي في اي
ليل بتمثيل : انا رضيت علي الجوازه دي منغير ما اعترض و استحملت كلامو الوحش عليا يامامي عارفه ده كمان يا مامي شتمني وخلاني اعيط
وتمثل العياط : واستحملت الكلام ده كلو
بس انهارده ضربني يا مامي ضربني جامد اوي فضل يضرب فيا لحد ما اغمي عليا
عُلا بصدمه : معقول اسد عمل كده
ليل : اه عمل كده وقالي هيخدني معاه ونروح ل اهلو بكرا القاهره طيب يامامي هروح ازاي وانا بالمنظر ده ها قوليلي
عُلا : لا يابنتي انتي مش هتروحي في حتي ولا هتفضلي معاه انا جيالك دلوقتي
ليل : لا لا يامامي والنبي بلاش دلوقتي تعالي بكرا قبل ما يخدني معاه وانتي هتشوفيني بنفسك بس انا دلوقتي كويسه متقلقيش
عُلا : ازاي يابنتي اسيبك معاه
ليل : عشان خاطري يامامي ومتقوليش لعمو نعيم ماشي
عُلا بشك : انتي متأكده انك كويسه يا ليل
ليل بتسرع : ااه وسلام بقا عشان جاب الاكل وانا هموت من الجوع
وتقفل السكه
ليل : هات انا كنت هموت
وتلف ضهرها عشان تدخل الاوضه
اسد : انتي كنتي بتكلمي مين
ليل بتوتر : انا؟؟ لا مكنتش بكلم حد
وتمشي من قدامو بسرعه
_:.
7:00AM الصبح ✨
اسد بيخبط علي الاوضه بقو*ه
اسد : ياله عشان نروح لمامتك قبل ما نسافر
ليل بزهق : يارب دي تكون اخر مره هصحي فيها علي الصوت المزعج ده ان شاء الله يارب
ليل بفرحه : مامي هي الي هتجيلنا وبعد ما تشوف اثار الضرب الي علي وشي هتخدني معاها البيت و منغير ما تتردد قد اي انا ذكيه وبعرف اخطط لكل حاجه ومنغير ما يتشك فيا كمان
اسد : ياله يابنتييي
ليل : ماااشييي صحيتتت كفاااايه خبط صدعتنييي
وبتخرج من الاوضه
ليل بإستغراب : انت واقف كده لي!! وسع عايزه ادخل الحمام
اسد : بسرعه
ليل بزهق : ماشي
وباب الشقه بيخبط
ليل بتوتر وتدخل الاوضه تاني وتقفل وراها
اسد بإستغراب ويروح يفتح الباب
اسد بإبتسامه : مرات عمي احنا كنا جاينلك دلوقتي
عُلا : فين ليل يا اسد
اسد : هي في الاوضه ثواني اناديهالك
ويروحلها قدام الاوضه
اسد : ليل اخرجي مامتك مستنياكي برا
بعد 5 دقايق ✨
ليل بتخرج و تحت عينيها في كدمات وايديها مِزرقه
وتجري علي حضن مامتها وتعيط
اسد كان منتظرها بإبتسامه وفجاءه تتحول لصدمه بعد ما شاف وشها وايديها
يتبع..



تعليقات