القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تركني وحدي الفصل الثاني 2 بقلم ملك وائل

رواية تركني وحدي الفصل الثاني 2 بقلم ملك وائل




زين. بس انا زين ماما قالتلي افتح لعموا اسر اللي هوا انت ي بابا
اسر بصدمه وغضب: نعم ماما وبابا مين يا حبيبي
ديما: ايه يا اسر في ايه صوتك عالي ليه
اسر: مين دا يا هانم
ديما: هفهمك براحه بس تعالي جنه نيمه هتصحي
اسر بزعيق: مين دا اخلصي
ديما: ده زين يا اسر كان في الشارع لوحدوا وجعان خاتو اعتبروا ابنك يا اسر وبلاش زعيق ونتفاهم براحه
اسر: لا والله هو اي حد كده هتجيبه البيت
ديما: يا اسر افهم طب اتكلم معاه بس
وكل ده وزين واقف بيعيط
ديما اول ما شافتوا حضنتوا
ديما: خلاص يا زيزو متعيط عمو اسر طيب جدا بس هوا متعصب دلوقتي اهدا انتا وملكش دعوه بيه يا حبيبي تعالي نام مع جنه جوا وانا هفهم عمو اسر براحه واجي اقعد معاك
اسر: مين ده اللي يدخل جوا يا حببتي ؟ بقلم ملك وائل
ديما: علشان خاطري يا اسر اهدا براحه مش قدام الولد
اسر: يوووووووه انا داخل جوا ومشوفش وشوا في البيت
زين فضل عياطه يزيد لحد راح اسر حس انو غلط لمه زعق قدام الولد وقرب منوا
اسر: خلاص متعيطش مش همشيك بس متعصبنيش
بقلم ملك وائل
زين:كان بيبعد عنوا وخايف منو ديما لاحظت كده قربت منو وقالته
ديما:شوفت قولتلك متخافش علشان يحبك تعالي سلم عليه بقي
اسر:تعالي متخافش
زين قرب منه اسر حضنه
اسر:اسمك ايه
زين:اسمي زين
اسر:وعندك كام سنه بقا يا استاذ زين
زين:عندي5 سنه
اسر ضحك وقالوا
اسر:انتا ذكي بقى
بقلم ملك وائل
زين:يعني علي قدي كدا
اسر ضحك علي ردوا كانت ديما فرحانه انو قبله في البيت
ديما:شوفت قولتك عمو اسر هيوافك عليك
زين:ينفع انام
ديما:طيب يا حبيبي بس تعالي تأكل الاول وتنام براحتك
ديما:هتأكل يا اسر
اسر:لاء أكلي زيزو بس
ديما:حاضر
ودخالت اكلت زين وقعدت جنبو لحد ما نام وراحت عند اسر
اسر:علي فكره مش معني اني وافقت انو يقعد هنا هبقا انا موافق علي وجودوا انا لمه لقيتو بيعيط وافقت بس
بقلم ملك وائل
ديما:ليه يا اسر اعتبروا ابنك زاي جنه والله حرام اول ما شوفتوا كان شكله يقطع القلب تعرف ال ما شوفتوا كان عاوز يبوس جنه
اسر:نعم اي الهبل دا
بقلم ملك وائل
ديما:يا اسر دا صغير
اسر:اخر كلام قولتوا تاخدي الولد دا في اي حته تاني مليش دعوه انا سبتوا انهرده بس
ديما:تمام يا اسر بس اديني كام يوم اشوف اهله بس يا اسر علشان خاطري
اسر:قد ايه؟
ديما:شهرين والله ومش هتشوفوا هكون اتصرفت علشان خاطري وافق
اسر:تمام اما اشوف اخرتها معاكي
ديما:طلب كمان معليش علشان خاطري
اسر:هاا
بقلم ملك وائل
ديما: عاوزه دخال زين الحضانه في الشهرين دول معليش يا اسر والله وهيبقي علي حسابي
اسر:تمام
وفعلا كانت الدنيا تمام كل يوم كان زين بيروح الحضانه وكان اسر مستحمله بالعافيه وعدي شهر واحد كان اسر بيرجع من الشغل بتكون ديما قعده مع زين طول الوقت وماسكه جنه وبتفضل تذاكر لزين وكان اسر مش عجبو زين خااالص بس مستحمل الشهر دا بالعافيه
وجي في يوم كان اسر راجع من الشغل ومتعصب في مشاكل اول ما فتح باب الشقه كانت ديما بتلعب مع زين وبتجري وراه
اسر وصوت عالي بعصبيه :هههه والله طب كانت جيت بدري يا زين علشان المدام تعلب براحتها معاك
ديما:في ايه يا اسر
اسر بغضب:هيكون ايه يعني انتي شايفه ايه؟ الواد ده يمشي من هنا حالا
ديما:بس لسه الشهر مخلصش
اسر كان متعصب جدا مسك زين وكان بيفتح باب الشقه وزين بيعيط وجنه بتعيط من الصوت العالي وديما كانت بتعيط علي زين
ديما:حرام عليك سيبه علشان خاطري وكانت بتشد في زين وزين بيصوت ويعيط
اسر بغضب:اوعي كدا
ديما كانت ماسكه زين جامد لحد ما اسر زقها جامد علي الارض وفتح باب الشقه وكان نازل بزين بس ديما قامت بسرعه تجري علي المطبخ وشدت سك.ينه ونزلت بسرعه ورا اسر وكان اسر لسه بيجري علي السلام ومكانش عارف يمسك زين علشان بيرفص برجله جامد مكانش عارف ينزل لحد ما
ديما نزلت علي طول وغرزت الس.كينه في جنب اسر.....


تعليقات