القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شطرنج الحب الفصل الرابع 4 بقلم جني غنيم

رواية شطرنج الحب الفصل الرابع 4 بقلم جني غنيم 


عزيز مسك ايدها و قال : احنا ممكن نلعب عريس و عروسة
نورا من صدمتها و"قعت اغمى عليها
عزيز شالها بسرعة قبل ما تقع و حاطها على كنبة و بدأ يخبط بأيده على وشها و قال : نورا .. يا نورا
عزيز دخل المطبخ و ملى كوباية ماية و حاط شوية ماية في ايده و بدأ يدلق على وشها
عزيز ملاحظش انها بدأت تفوق على خفيف
غمض عينه و على وشك يقرب من شفايفها ضر"بته نورا بالقلم
نورا بصدمة : اغتصا"ب !! ده اللي ناقص
عزيز حاط ايده على وشه و قال : القلم ده حقيقي ! و بعدين ده اسمه تنفس صناعي
نورا بعصبية : ممكن اضر"بك كف تاني عشان تفوق و بعدين مش كفاية المصيبة اللي اتحطيت فيها بسببك بتتدخل ليه في الموضوع على الرغم مناخيرك كبيرة
عزيز : على فكرة انتِ مكبرة الموضوع
نورا : لأ دي مش بس مناخيرك اللي كبيرة و عقلك ت"خين
عزيز حاو"طها و هي نايمة على كنبة و قال : متختبريش صبري انا بتعامل معاكِ بالحسنى لأني مش متعود اتعامل مع ستات
نورا : و كمان عنصر"ي و مالهم الستات .. يعني الست تحمل و تر"ضع و تربي و في الاخر مش عايز تتعامل مع ستات ...ابعد عنييي
عزيز بعد عنها و قال : انتِ مينفعش تقعدي هنا ؟
نورا بتعجب : لا انا مش هسيب بيت امي ابدا
عزيز شد"ها من ايدها و لقى شنطة سفر فوق الدولاب اخدها و كان هيفتح الدولاب ، نورا حاطت ايدها و قالت : في حاجات حريمي ميصحش
عزيز ببرود : عادي على فكرة ما احنا بنشوفهم في بتارين المحلات
نورا بزعيق : اطلعععع برااا
عزيز خرج و نورا بدأت تاخد اهم الحاجات لها و بعض الملابس و قالت : و"قح !
بعد فترة
نورا طلعت و كانت شايلة شنطها و لقيت عزيز قاعد يشرب شاي فقالت : لا واضح اخدت جامد على البيت ..آجي امسح البيت اتنين و خميس بالمرة
عزيز قام و سحب منها الشنطة فقالت نورا : مش عايزة مساعدة منك
عزيز باص لها نظرة حادة و نزل و نورا نزلت وراه
عزيز حاط الشنطة في العربية و و نورا بتبص على ناس اللي بيبصوا عليها ، عزيز مسك ايدها و ركبها في كرسي جانب السواق و قال : يا حارة فق"ر مفكيش راجل
و ركب عزيز مكان السواق و اتحرك بالعربية
نورا بلعت ريقها و قالت : قول لغفران باشا بموافقتي
عزيز مركز في السواقة و قال : عظيم هبلغه
نورا قاطعته : بس بشرط
عزيز وجه المراية الامامية ناحيتها و قال : شرط ؟!
نورا بتوتر : تحموني من خالي ده مجر"م و ملوش امان
عزيز ابتسم و قال : اللي يشوفك دلوقتي ميشوفكيش و أنتِ تضر"بيني بالقلم ...متقلقيش
نورا بصيت ناحية الشباك و سكتت
عزيز وقف العربية بعد فترة فقالت نورا : احنا فين ؟
عزيز : متقلقيش هتقعدي في شقتي
نورا قاطعته : شقتك ! ازاي يعني أنتَ راجل عازب و انا اقعد معاك بصفتي ايه ان شاء الله
عزيز بخنقة : لو انا راجل و"حش كان هيبان عليا ... و بعدين اطمئني اخويا مصطفى عايش معايا
نورا بصدمة : أنتَ مجنو"ن ؟ هعيش مع رجلين عزاب !!
عزيز : يا بنتي اخويا اصغير منك ده لسة طالب في ثانوية عامة
نورا : امري لله مع انكم صنف ملوش امان
نورا نزلت و عزيز جاب الشنطة و طلع و فتح الباب فقالت نورا : ادخل الاول
عزيز ابتسم بسخرية و قال : حاضر يا ابلة الناظرة
نورا دخلت وراه و جرى شخص على عزيز و حضنه و قال : عزيز اخويا وحشني جدا
عزيز طبطب عليه و قال : درش حبيب اخوك مذاكرتك ايه ؟
مصطفى قال بضحك : انا و السيطرة تحت المنهج
مصطفى قرب من عزيز و قال : مين القمورة ؟
نورا واقفة سرحانة فقال عزيز : دي نورا زميلتي في الشغل و هتقضي معانا شوية وقت عشان عندنا مهمة
مصطفى مد ايده لنورا و قال : انا مصطفى اتشرفت بيكِ
نورا سلمت عليه و قالت : شكرا ليك و وجهت كلامها لعزيز : انا كنت عايزة ارتاح ممكن بس تقولي هقعد فين ؟
عزيز شال الشنطة و قال : تعالي هوريهالك
في المساء
نورا تصحى من النوم و تبص على الساعة تلاقيها اتنين بعد منتصف الليل حاطت ايدها على بطنها و قالت : انا نيمت كل ده و بعدين انا جعانة ..بس مقدرش اطلع
نورا هترجع تنام قالت : لا بقا انا جعانة و مش هقدر انام
طلعت نورا من الاوضة تبص يمين و شمال و الوضع كان هادي بدأت تمشي بهدوء و كأنها عملت مصيبة و راحت ناحية التلاجة و تفتحها و لكن حسيت بنفس حد وراها بتلف و لقيت عزيز وراها هتصوت كت"م عزيز بوقها بأيده نورا بدأت تعيط و حضنته بقوة و عزيز حاط وشه في رقبتها و ...
يتبع ..


الخامس من هنا

تعليقات