القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عمياء ولكن الفصل الثالث 3 بقلم سمر احمد

رواية عمياء ولكن الفصل الثالث 3 بقلم سمر احمد 


_الدكتور:- دا من حكمة ربنا الدكتور أسر كان موجودة ف الوقت المناسب واتبرعلها
_حمدى:-هو فيين عشان اشكره
_طلع دكتور أسر من جو ،الدكتور:- هو ده دكتور أسر
_عزة :- ربنا يكرمك يابنى وجميلك دا هيفضل ف رقبتنا ليوم الدين
_اسر:- دا واجبى وده الكارت بتاعى لو احتاجتو اي حاجة ، استأذن حضراتكم بقا عشان عندى شغل
_عزة :- اذنك معاك يبنى
_اية:- ايييه الدكتور القمر ده وجريت على عزة وخدت منها الكارت:- اووووه ياااه وكمااان دكتور نفسى
_الدكتور قالهم أن حالتها بقت طبيعة وأنها ممكن تخرج بعد ساعتين بس اهم حاجة الراحة
_حمدى متقلقش يادكتور
_في البيت___
_سليم بعصبية:- قوووولتك همشى اشوووفها قولتى ابوووها قال أنها زى الفل
_سماح:- وانا ذنبى ايه ياابنى مش ابوها اللى قال
_سليم:- انا غاااير أشوفها بس هرن على عمى الاول ،رن على حمدى مرضيش يرد عليه
_سماح:- قولتلك زمانهم جايين واكيد حمدى مش عارف يرد عليك
__خلصوا ف المستشفى وطلعوا وهما جااين ف الطريق رن سليم على أخته قالته أنهم جااين
_حمدى بعصبية :- عايز ايه دا كمان بقا ده اللى كنت مستأمنه على بنتى ،كاااان عارف انها بتمووووت ومرضيش حتى يااااجى يشوووفها ،بس نقوووول ايه بقا كلللب وغااار ف داهية وربنا يعوضك يابنتى
__كانت جميلة سامعة الكلام وساكتة رجعوا البيت وهنا فتحت بنت اول مرة يشوفوها
_عزة:- هو انتى الخدااامة الجديدة
_جت سماح من وراها :- دى بنت اخويا ومراات ابنى المستقبلية إن شاء الله وده مش كلامى ده كلام سليم
_حمدى :- واحد حد معملش على العشرة نستنى منه ايه
_اول ماسمع سليم الصوت نزل يجرى :- جميلة جميلة انت...
_جميلة:- خدينى ياجهاد على اوضتى
_سليم:- جمي...
_جميلة بصراخ:- خدووون. على اوضتى مش عايزة اسمع صووووت البنى آدم ده
_ودوها اوضتها راح سليم وراها:- طب حتى اسمعينى ياجميلة
_جميلة :- اطلع برااااااا
_قرب منها سليم وبحنية حاول يمسك أيدها
_شدت جميلة أيدها منه وبعصية:- لو فكرت تلمس ايدى تااااانى هكسرلك ايدك فاااهم اطلع برا بالذووق وخلى عندك دم بدال مااخلى ابويا ياجى يطلعك بالعافية
_طلع سليم وهو زعلاان ومش عارف ايه سبب المعاملة دى وراح عند أمه لقى زينة وأمه قاعدين
_سلييم:- يلا يابت انتى لمى هدوووومك وغورى من هنا احنا مش ناقصين خدم عندنا كتير
_سماح:- عيييب تكلم بنت خالك كدا
_سليم بص لزينة :- قووولتك لمى هدوووومك وغورى برااا لو عندك كراااامة ،اوعى تفتكرى انى ممكن اتجوزك وتاخدى مكان جميلة تبقى عبيييطة معاكى ساااعة وحدة بس والا وقتها هنسى انى اعرفك من الاساس وسابهم وخرج
_زينة :- عاجبك عمايل ابنك , بقا هو ده اللى هتلينى دماغه وهتخليه يتجوزنى
_سماح :- مبقااش سماح أن ماخليته يتجوزك وينسى حاجة اسمها جميلة خالص تعالى معايا
_راحو أوضة جميلة وهي قاعدة لوحدها على السرير وكان الكل راح ينام لأنهم تعبوا من الوقفة ف المستشفى....
_سماااح مسكتها من شعرها :- انا قولتلك مليوووون مرة أبعدى عن ابنى حصل؟!
_جميلة:- سيبى شعرررى ياولية انتاااااااى
_سماح:- وكماااان بقيت ولية ؟؟!حتى وانتى عمية برضووووو لسانك طوووويل يازباااااا*لة
_جميلة:- انا عمرررى ماكنت زبااااا*لة وابنك عندك اهو مبقااااش يلزمنى والمفروووض تروحى تقولى ليه كدا مش ليا
_سماااح :- انتى شكلك هتتعبينا اوووى ولا اقولك هتتعبينا ليييه منتى حاولتى تنتحرى يعنى لو موووتى محدش هيعرف حاجة وهيقولو انك انتحرتى هاااتى يابت يازنية المخدة دى
_جميلة :- ابعددددددى عنى انا معرفش دا كللله ليه لو على ابنك قولتلك خلااااص مش عيزززاه ،انا اللى مش عيزاااه
_سمااح:- بس هو مش هيهدى الا لما ميشوفش وشك قدااامه ،خدت المخدة من زينة وحطتها على وشها وجميلة بتفرفر وهي مش شايفة حاااجة وبتحاول تخلص نفسها وهي بتحرك أيدها لقيت ملح مكبوب جنبها على السرير موجود من وقت مارمت صينية الاكل فضلت تحاول لحد مامسكت شويه وبعدها رمتهم ف وش سماح سابتها سماح جت زينة تمسكها زقتها على سماح وحاولت تفتح الباب لحد اما اتفتح وخرجت ،جريت وراها زينة لحد ماجميلة لقيت نفسها على السلم جت تزقها زينة مسكت جميلة ف السلم وصرخت كانت وصلت سماح وحست أن الكل جاى على صوت صرخة جميلة وجت زقت زينة براحة من على السلم
_زينه :- اااااااااه
_سماااح :- الحقووووووونا لييييه ياجميلة يابنتى تعملى كداااااا حررررام عليكى
_حمدى :- فيييه ايه ؟!
_سمااح:- بنتك اتجننت ياحمدى اتجننت مقدرتش تتقبل فكرة وجود زينة ف البيت وكانت عايزة تقتلها لو اعرف كدا كنت مشيتها ومخلتهاااش تقعد دقيقة وحدة ف البيت
_سمع سليم الكلااام ده وبعصبية قرب من جميلة وبقلم على وشها و..............


تعليقات