القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب بعد عذاب الفصل الثاني 2 بقلم نورهان

رواية حب بعد عذاب الفصل الثاني 2 بقلم نورهان



قاسي:افتحي ي ملك
ملك مش بترد
قاسي كان قلقان و فضل يخبط كتير وبقوه كسر الباب وكانت ملك ع الارض
قاسي شالها وحطها ع السرير بسرعه
ملك درجه حرارتها كانت مرتفعة جدا وكانت بتهلوس
ملك:قاسي أنا بحبك انت ليه بتعمل كدا ليه بتعذبني قاسي انت بتحبني صح يعني هنجيب عيال هيكون عندنا بنوته واسمها مليكه زي ما كنت بتقولي
قاسي اعد بيمسع ودموعه بتنزل لوحدها وبيعمل كمادات وفضل جنبها واخدها في حضنه وفضل صاحي
وبعد شويه وقت
ملك بتفوق
قاسي بعد عنها بسرعه علشان مش تعرف انها كانت في حضنه
ملك ب انهيار:ابعد عني ي قاسي أنا بكرهك
الكلمه وجعت قاسي اوي يعني خلاص ملك مبقتش تحبني ولكن حاول يبان أنه عادي
قاسي:أنا هسيب الأوضه اصلا بس كنت بطمن عليكي علشان انتي في بيتي
ملك بتمسح دموعها:لا كتر الف خيرك ي قاسي بيه
عند أسر وتمارا
تمارا:أسر تعال خدني ونخرج
أسر:اخوكي سايب الشغل ع دماغي والله ما فاضي ثانيه
تمارا :يعني قاسي يتجوز ويفرح وانا اعد في البيت كدا
أسر:قريب هنتجوز وهو هيطلع عينه وهنروح شهر عسل في اي مكان انتي تقولي عليه ي نور عيني
تمارا :أنا هخرج مع اصحابي
أسر:لا
تمارا :البس اي ي ترى
أسر:أنا قولت لا ع فكره
تمارا:يوووه بقي سلام
أسر عنيده وقفلت أنا همشي من الشركه ساعه اعملها مفاجاه ما هي بنتي مش حبيبتي بس
عند قاسي
الباب خبط
قاسي فتح الباب:اتفضلي ي طنط
مامت ملك : عاملين اي
قاسي :بخير ي طنط
نرمين مامت ملك:اومال فين ملك
قاسي:مل..
قطعه خروج ملك
ملك:وحشتوني اوي
نرمين حضنتها :انتي اكتر ي عيون مامي
اتكلمه شويه
ملك اخدت دينا ودخلت المطبخ
دينا: في اي شكلك متغير
ملك:انتي حاسه ب اختك
دينا :في اي قاسي مزعلك
ملك:لا قاسي دا احسن راجل في الدنيا بجد
دينا :اومال في اي
ملك:مش اخدت لسه ع المسؤولية يمكن
قاسي كان سمع كلامها عنه وكان فرحان اوي بكلام ملك
وبعد شويه من الكلام مامت ملك واختاها مشوا
قاسي: شكرآ
ملك: ع اي
قاسي : عن كلامك عني
ملك:اممم أنا دخله انام
ودخلت الغرفه وفضلت ع السرير تفكر ازاي قاسي بقي بيكرها كدا بعد ما كانوا اكتر اتنين بيحبوا بعض في فتره الخطوبه
عند عز وخالد
عز:الشركه محتاجه مليون جنيه وهردهم في اقرب وقت (واضح أن عز داخل ع طمع )
خالد:عيب عليك انت تاخد كل اللي عايزو بقينا أهل ي راجل
عز: ربنا يخليك
عند تمارا وفرح
فرح:يعني كان لازم قاسي يتجوز اللي اسمها ملك دي ما أنا عنده اهو وبنت عمه
تمارا:في اي ي فرح هو الجواز بقي بالعافيه ولا اي
فرح:اصل اللي اسمها ملك دى شايفه نفسها شويه
تمارا:دى طيبه جدا وسيبي البنت في حالها
عند قاسي
قاسي قام ودخل ياخد شاور ولبس
ملك :اي دا انت نازل
قاسي:أنا وانتي ماما كلمتني دلوقتي وهننزل نقعد معاها البسي
ملك:تمام
ملك لبست وحطت ميكب هادئ جدا وكانت ملاك بجد
قاسي: اتفضلي
انعام :العرسان القمر عاملين اي
فرح بغيره:اهلا ي ملك
ملك :عامله اي ي فرح
فرح:كويسه
تمارا:قاسي حبيبي وحشتني وانتي كمان ي ملك وحشتيني جدا
ملك: حبيبتي ي تمارا انتي اكتر
انعام:بطلي رغي ي تمارا وتعالي انتي وفرح علشان نشوف الاكل عقبال ما عز يوصل
ملك:هساعدك ي ماما
انعام:لا انتي تقعدي هنا مع جوزك انتي لسه عروسه
قاسي اعد ساكت
ملك:ع فكره لو فضلت كدا هيعرفوا أن في حاجه
قاسي:اعمل اي يعني وبعدين احنا لوحدنا مفيش حد دلوقتي
تمارا:تمام ي قاسي
فرح:قاسي بينادي ي تمارا شوفي علشان طنط مش عارفه راحت فين
تمارا خرجت تشوف قاسي
تمارا :نعم ي قاسي
قاسي:أنا مش ناديت
تمارا:يبقي فرح بتضحك عليا دا انا هموتها
قاسي ضحك ع طفولتها في الكلام
وملك بصه ل قاسي بسرحان
قاسي :هتفضلي بصه كدا كتير
ملك:ها لا
عز وصل
عز:انتوا هنا وانا اقول القصر منور ليه
ملك ب ابتسامه:منور بوجودك ي عمو
انعام:يلا الاكل جاهز
الكل اعد ع السفره
فرح:دا طبق العروسه أنا جهزته ب ايدي
ملك :تسلمي ي حبيبتي
بس ملك تعبت جدا وراحت المستشفى ي تري اي السبب هنعرف في بارت جديد

تعليقات