recent
روايات مكتبة حواء

رواية عشقك موتي الفصل الرابع 4 بقلم الكاتب الصغير

رواية عشقك موتي الفصل الرابع 4 بقلم الكاتب الصغير 


: سبرايز.....
رنا: سلمي كنت فين وفين ماما.
سلمي: هابي بيردز داي يا رنوش.
رنا: انت تعرفي منين.
: كل سنه وانت طيبه يا قلبي.
رنا بفرحة: انت فاكرة.
: وانسي ازاي يا روحي.
سلمي: يلا بقا انا التورته عجباني.
رنا: انت مجبتيش بالونه ليا ليه في عيد ميلاد من غير بلالين.
سلمي: يلهوي خمس سنين انت ياك.
: بس يا بت متزعلهاش تعالي يا رنا.
سلمي: بقا كده طيب استنوا أحمد.
رنا: مش انت لسه قايله انه التورته عجباكي ومش هتستني.
سلمي: بس دا جوزي حبيبي قرة عيني.
رنا بحزن: خلاص نستنوا.
سلمي: انت زعلتي لأ خلاص قطعيها.
: سلمي ممكن تروحي تجبيلي كوبايه ميه.
سلمي: من عيوني بس يلا مش هنزعلك يا رنوش.
.........................
: رنا انت قلتي هتنسيه.
رنا: اه هنساه طبعا.
: اومال زعلتي ليه لما قالت زوجي حبيبي.
رنا بحزن: كان نفسي اقولها انا.
: هيجيلك الأحسن منه وتقوليله يا روحي.
رنا: مين اللي هيرضي بوحده مطل*قه يا ماما.
: اللي هيحبك وبعدين انتوا كنتوا متجوزين ولما هو يكون هنا بتيجي تنامي معايا.
رنا: اه هو كان دايما يفكرني انه متجوزني غص*ب زهقت منه فكنت بنزلك.
: كل دا ولسه مكرهت*هوش.
رنا: الحب بيجي في دقيقتين ومش بيرضي يمشي.
وجرس الباب يرن...
رنا: دقيقه.
: خليكي هفتح انا.
رنا: لأ يا ملما علشان رجليكي.
: اسكتي يا هبله انا اقوي منك كمان.
ماما راحت تفتح وسلمي جات.
سلمي بدموع: انت مقلتيش ليه.
رنا: سلمي مالك بتبكي ليه.
سلمي: انت بتحبيه هو من حقك انت.
رنا: اقعدي يا سلمي دقيقه.
سلمي: انا هخليه يطل*قني هو من حقك.
رنا سحبتها من ايدها قعدتها جنبيها.
رنا: سلمي هو مش انت بتحبيه.
سلمي: اه بس انت حبيتيه الاول.
رنا: وهو اختارك انت واتغ*صب عليا.
سلمي: بس...
رنا: مبسش يا سلمي انت نظرات الحب في عيونكم لبعض نظرات عشاق ومش هفرق بينكم هو من حقك.
: شوف يا ولد المحظوظه بيتخانقوا عليك.
أحمد: انتوا بتقسموا فيا.
رنا: مش من جماله نتخانقوا عليه.
أحمد: احترمي نفسك يا بت.
سلمي: أحمد طل*قني.
رنا: لأ هيطل*قني انا.
سلمي: رنا انت مراته الاول.
رنا: وانت حبيبته يا سلمي.
سلمي: بس انت بت....
حطيت ايدي علي بقها قبل ما تفض*حني.
رنا: اه بحب واحد تاني.
أحمد: كنت هتقولي اي يا سلمي.
رنا: كانت هتقلك كدا بس انا احق بقولها يلا طل*قني حبيبي بيغير.
أحمد: انت متأكده عايزة تط*لقي.
رنا: اه......
أحمد: بكره نجيب المأذون يط*لقني.
رنا: طيب ما تقولها.
أحمد: قلت بكره.
سلمي ركبت وقفلت علي نفسها اوضتها.
وانا وأحمد ركبنا وراها....
رنا: سلمي افتحي.
سلمي: لأ يط*لقني الاول.
أحمد: بطلي جنان مش هط*لقك انا مصدقت اتجوزتك.
سلمي: خلاص مش هفتح.
أحمد: خليكي.
رنا: انت بتستهبل.... افتحي يا سلمي.
أحمد: يلا علشان نحتفل بعيد ميلادك....
رنا: وقتها دي.
أحمد: يلا يا بنتي طيب بصي خليكي وانا هنزل.
.....................................................
: انت ليه خلتيها تركب معانا.
نغم: اصل انا وهي اتصاحبنا.
: نغم مش قلتلك متصاحبيش زي الأشكال دي.
نغم: ومالها دا البنت قمر اربعتاشر.
: بس يا نغم ابقي اشوفك معاها تاني.
نغم: انت مش هتتحكم فيا كفايه بقا اي دا.
: نغم انا عايز مصلحتك.
نغم: مصلحتي في انه مش عندي صحاب بسببك ولا في انه الشخص اللي حبيته وجه اتقدملي ترفضه.
: مهو مكنش كويس.
نغم: ليه مش مستواكم مش كده كان علي الأقل هيخليني سعيده.
: نغم كفايه انزلي وعلي اوضتك علي طول.
نغم: عارف انت معقد جدا يا أخي يا ريت ما كان عندي أخ.
ادم بعصبيه: نغغغم........
نغم نزلت وركبت اوضتها وادم ركب عربيته وخرج تاني.......
...............................................
رنا: سيب دي من ايدك وخليها تفتح.
: تاخدي طعمها تحفه.
رنا: والله.
وفجأة سلمي تصرخ.........
سلمي: اعااااااااا


google-playkhamsatmostaqltradent