القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وادي العشق كاملة ( جميع الفصول ) بقلم منه سمير

رواية وادي العشق كاملة ( جميع الفصول ) بقلم منه سمير




كل حاجه فيك يا قمر قلبي نال بعد ما صبر لما جيت في الدنيا اخرك ضحكتك تديني باور.... ليك كاريزما معينه انت حاجه مش ممكنه
عمرو /اركبي يست كاريزما
نيللي بدهشه :د عمرو
عمرو /اركبي يلا خلصي
نيللي :لا طبعا اسفه مش هعرف اركب معاك..
عمرو نزلها من العربيه /ودا ليه بقا انشاء الله
نظرت يمنيها وخلفها ثم عاودت النظر :ي دكتور عمرو مينفعش كدا احنا في طريق عام والوقفه دي متصحش لو حد شافنا كدا يقول علينا ايه
عمرو :ما يقولوا ال يقولوه محدش ليه عنده حاجه
نيللي : محدش ليه عندي حاجه ايييه... انت كدا بتشوه سمعتي
عمرو بعمق :مقدرش اعمل كدا... بعدين فيها ايه لما واحده تركب مع ابن عمها... الناس هتقول ايه يعني اتفضلي يلا اركبي
هزت راسها وذهبت لتدلف الي السياره ليقود عمرو السياره وهو يبتسم......
نيللي : هو ممكن اعرف اي سر الابتسامه دي معلش
عمرو :احم عادي.. افتكرت حاجه كدااا.. وصلنااا
نيللي :شكرا يدكتور ع التوصيله وياريت متكررش تاني
عمرو :والله اولا برا الجامعه انا اسمي عمرو عادي واوصلك عادي وبصفتي ابن عمك ثانيا بقا حد قالك انك مستسفزه جدا
نيللي بغضب :ابن عمي ايه؟؟ انت هتصدق... انت عارف انوو ابووَك...
عمرو بصوت هادي مرعب :انزلي يا نيللي دلوقتي احسنلك... انزليييي
نزلت نيللي وهي بترزع الباب وراها
.......
اسيل :اي دا يا لي لي جايه بدري انهارده كدا ليه مش عوايدك يعني.... وايه العربيه دي... اي داااا... دي دي عربيه عمرو مش كداااا
كانت تهتف بها بصراخ غير مصدقه
لتومأ نيللي لها بصمت قائله :ايوا هواا
نكزتها اسيل بغمزه :ايواا يا عم بقا يسهله
نيللي بغضب :انتي يبت عبيطه قومي وسيبني في حالي يا اسيل الوقتي
اسيل :اييييه ايه حيلك حيلك العفاريت بتتنط قدام خلقتك كدا ليه اهدي
نيللي :اسيييييل
اسيل :خلاص خلاص.. والله بجد بقا في ايه
زفرت نيللي بخنقه فكرت بأن تحكي لها فهي تحتاج إلى أن تحكي ما حدث معها
اسيل :امممم دا ال مضايقك يعني...
نيللي بضيق :اه
اسيل بعدم تصديق :يسلام...
نيللي وهي ترميها بالمخده :قومي من جنبي يا اسيل قوومي
اسيل :هههههه ماشي يستي هصدقك واكذب عنيا انا ماشيه
نيللي :في داهيه...
نيللي قعدت تفكر في عمرو وكل ما تفكر تحس بضيق لحد ما نامت
......
ياا نييللي نيللاااااااي
نيللي بغضب :اي يزفته جيت اهو
اسيل :صباح الفل يسطا
نيللي :صباح الزفت انتي هتباتي عندنا ولا ايه قومي روحي
اسيل وهي تاكل :ايه قله الادب دي.... انا قاعده في بيت خالتي انتي مالك انتي مش كدا يا خالتو
رانيا :كدا يا قلب خالتو
نيللي : طب انا ماشيه يا قلب خالتو ونضفي انتي الشقه معاها بقا باي
اسيل بصدمه :ايلااااء نيللي استنااااي.....
دخلت وراها الاوضه
اسيل :بت انتي انا ورايا مذاكره اصلا وخالد هيحيلي مش فاضيه للقرف بتاعكوا دا
نيللي :خلي خالد يجيلك هنا واعملوا سواا وغوري مش هقولك حاجه
اسيل بغرور :خالد حبييي برستيجه مش يسمحله يعمل حاجه زي كدا يا ماما انتي
نيللي :خلاص اعملي انتي... وسعي كدا
اسيل :دا انتي عليكي سحبه ايلاينر علميني طيب بتعملها ازاي
نيللي طلعت لسانها : لاء
اسيل بغضب :ماشي يا كلبه
اسيييل
حاضر يا خالتو جايه هو يوم اسود اصلا....
.....
نيللي وصلت الكليه وكانت داخله المدرج بتاعهاا بس...
سيف :نيللي لو سمحتي....
نيللي :حضرتك بتكلمني اناا
سيف :ايواا انتي... بصراحه اانا معجب بيكي جدا وحابب لو نخرج بعد الكليه نتكلم براحتنا اكتر
قاطع عليهم هما الاثنين صوتي الرجولي قائلا بحده : اي ال بيحصل هناا دا؟؟


الثاني من هنا

تعليقات