recent
روايات مكتبة حواء

رواية نيران اشعلت القلب الفصل الخامس 5 بقلم اسراء هاشم

رواية نيران اشعلت القلب الفصل الخامس 5 بقلم اسراء هاشم




ليث بغضب اسمعي كلام ابوكي وبعدي عن اهني لو عاوزة ابوكي يعيش يبجا تطلجي من ولد الجبالي
سيلا هترد ولكن هنا بيقاطعهم صوت طل"قه نا"رية تاتي من الخلف بيلتفت الجميع وبتكون الطل"قه دي من هلال اللي ضربها فالهواء وهو بيقول يبجا تترحم انت علي روحك يا ليث المرة دي كانت الطل"قة فالهواء المرة الجاية هتبجا فيك
ليث بغضب ولا وشرفت يا ابن الجبالي كويس انك جيت بنفسك لحد هنا وفرت عليا المشوار
بقلم إسراء هاشم
هلال بيتحرك وبيقف قصاد ليث وهو ينظر والاتنين ينظرون لبعض بكر"ة وتحدي وبيقول هلال احمد ربك اني مجتل"تكش مكانك علي الغلطه اللي عملته كيف تتجراء تجف قصاد عمي عيلة الراوي وعيلة الجبالي بجو عيلة واحده واللي يمسهم يمسني يبجا تقف قصادي انا الاول وتواجهني انا يا ولد العمري
ليث بيضحك بعلو صوته بجيتو ايدا واحده دلوك والله عال بص يا هلال سيلا تخصني وحجي انا وانا مهسبش حجي لو علي موتي
هلال هنا الغضب بيعميه وبيقولو يبجا علي موتك يا ليث واياك تجيب سيرة مرتي علي لسانك تاني وبيضر"بة هلال بالبوكس فوشه وبيبادلة ليث الضر"به بكل غضب وبيفضلو يتبادلو الضر"بات لبعض وبتبقا معر"كه طحن بينهم والغفر بيدخلو وبيضر"بو بعض واحمد وحسن باصين بصدمه ليهم واحمد بيحاول يدخل عشان يفصلهم عن بعض ولكن مبيقدرش وبيدخل فهد الثرايا في هذه اللحظه وبيقف مكانو يبصلهم بصدمه وبعد كدا بيبتسم بخ"بث وبيشوفو احمد وبيقول الحقهم يا فهد مقدرش ابعدهم عن بعض
فهد ببرود وانا هعملهم اي يا عمي هما مش عيال اصغيرة
احمد بيبصله بدهشه وبيقول انت هتقول اي هيج"تلو بعض
فهد ببرود يكون احسن برادو وبيسبهم فهد وبيطلع الدرج
وهلال وليث فالارض بيضربو بعض ولكن هنا بيلاقو صوت الطل"قات النا"رية بتضر"ب وبتكون دي سيلا وهي ماسكه البند"قيه وبتقول بصوت قوي وعالي نسبيا بعد عن هلال
ليث وهلال فالارض وبيبصلها ليث وهلال بصدمه وبتوجه سيلا البند"قيه علي ليث وهي بتقول قولتلك بعد عن جوزي والا انا اللي هج"تلك يا ولد العمري بعددددددددد
ليث بيبعد عن هلال بصدمه وهلال بيبتسم بشماته ليه وبيقومو الاتنين من الارض وهلال وهو يعدل جلبابه ويمسح الد"ماء التي تسيل من انفه وفمه بطرف ايديه وليث بيبصله بكر"ة وبتقف سيلا قصاد ليث وبتقولو نجوم السماء اجربلك مني يا ليث مش سيلا الراوي ولا مرات هلال الجبالي انها تخاف من تهديدك وصدقني الغلط اللي عملتو ده هتتحاسب عليه مش احمد الراوي اللي واحد زايك يرفع عليه السلا*ح ويته"جم عليه فبيتو وتعدي اكده بالساهل او فكركك اننا هنخاف منيك يا ولد العمري لا فوج لنفسك واعرف انت بتكلم مين ومين هما عيلة الراوي والجبالي واحمد ربك انك هتخرج من اهني علي رحلك وانت لسه حي لو اللي حصل ده اتكرر تاني وقتها صدقني انا اللي هجت"لك بيدي وهخرجك من اهني علي كف"نك برررررا معوزاش اشوف وشك فدار ابويا تاني طالما انت مهتعرفش الاصول ولا تعرف ان البيوت ليها حرمه وهتته"جم عالناس كيف جط"عين الطرق
هلال واقف بيبتسم وفرحان بيها وبيبص لي ليث بشماته
بقلم إسراء هاشم
ليث كان مصدوم من اللي سمعه وبيبصلهم ليث بغ"ل وبيقول انا هخرج من اهني يا سيلا بس صدجيني انتي اللي بداتي الحر"ب دي وهتندمي وانتو اللي فتحتو علي روحكم بحور د"م من تاني وبيخرج ليث بكل غضب وهو يتوعد لهم
سيلا بتقرب من والداها وبتحضنو وبتقولو انت كويس يا ابوي عملك حاجه او جرب منيك
احمد الراوي وهو يطبطب عليها وبيقول اهدي يا بتي كويس
وبيقول احمد شكرا ليك يا ولدي علي اللي عملتو معانا
هلال بهدؤء العفو يا عمي احنا بقينا اهل واللي يمسكم يمسني وليث انا حسابي معاه وهخلصو معاه وهسبلك الغفر بتوعي زيادة امان ولو ف اي حاجه ياريت تبعتلي مع الغفر وانا هاجي علطول ولو حضرتك مش محتاج حاجه انا هضطر امشي
احمد كيف اكده يا ولدي لازم نضيفوك الاول
هلال ملوش داعي يا عمي مرة تانيه انا مش غريب وعاوز ارجع عشان اغير وزي ما انت شايف
احمد بتفهم تمام يا ولدي روحي مع جوزك يا سيلا
سيلا بهدؤء حاضر يا ابوي وبيخرج هلال من بيت احمد ومعه سيلا وقبل ان يخرج بيوصي الغفر بتوعه يفضلو هنا واي حاجه يحتاجها احمد ينفذوها وميخلوش ليث يدخل البيت لو جه ولو حصل حاجه يبلغوة فورا
داخل ثرايا دهشان الجبالي تجلس نعمات مع زينه التي تبكي وتشكي لي والداتها علي ما حدث
نعمات بغ"ل يعني اي هملك ليلة دخلت"ك وميجربش منيكي ويروح للي ما تتسمي
زينه مش بس اكده ياما ورفعت ايديها عليا وضر"بتني ك"ف
نعمات كلام اي اللي هتقوليلة ده يا مخبلة انتي وانتي سبتيها تضر"بك يا مراري علي خلفتك يا نعمات اسمعني يا بت انتي لازم تنفذي اللي اقولك عليه لان بت الراوي هتر"كب ودلدل رجليها علينا ومسيطرة علي عجل دهشان وكريمه ابتدت تدافع عنيها وانا لازم اخليهم كلهم يكر"هوها وتطرد من اهني
زينه طب وهنعمل اي ياما وكيف
نعمات بخبث مفيش غير فهد وليث هما اللي هيخلصونا منيها للابد وتبجي انتي ست الدار وفلوسهم كلها تبجا لينا احنا وابجا انا ست الدار ده لازم اخد حجي واكسر كريمه واقهر جلبها واخليهم يخل"صو علي بعض
زينه بتبرق عيونها بصدمه وبتقول انتي هتجولي اي ياما وهتتكلمي اكده ليه ومين اللي هيخ"لصو علي بعض
نعمات بغ"ل وهي تمسكها من ذراعها وبتجول بجولك اي يابت انتي انتي تعملي اللي هجولك عليه وانتي ساكته معوزاش حديت كتير وكلام ماسخ ودلوقتي هلال لازم يدخل عليكي اتصرفي واتدلعي كيف البنته والبسلو جم"يص اكده وحطي شوية احمر وهندمي حالك اكده بدل ما انتي جاعده تولولي اكده وتعيطي
بيدخل هلال وسيلا البيت وبيكون فانتظارهم دهشان وكريمه وبتجري عليه كريمه اول ما بتلمحو وبتقول ولدي انت كويس يا ولدي جرالك حاجه او حصلك حاجه
هلال اهدي يا امي انا كويس اهو وجدامك ومفيش حاجه اهي
دهشان بهدؤء حصل اي هناك يا ولدي
هلال متقلقش ي حج مفيش حاجه حصلت الموضوع عدا وانا هحلو متجلجش وعمي احمد زين
دهشان عين العجل يا ولدي وبيوجه كلامه لسيلا وبيقول انتو بجيتو منينا يا بتي ومينفعش كنتي تخرجي لحالك اكده كان لازم تستني جوزك اي ان كان اللي كان بنا فا ده كان من زمان وصفحه واتجفلت ودلوقتي احنا ولاد النهاردة وانتي زايك زي هلال ولدي وقمر بتي
سيلا حجك عليا يعمي عارفه اني غلط بس ابوي كل حاجه ليا ومن الخضه مجدرتش اتحمل
دهشان وانا عارف يا بتي بس كان لازم افهمك برادو وانا عارف انك عجله وعجلك كبير
بتنزل نعمات وهي تسمع مدح دهشان لي سيلا وبتجول والله عال يا اخوي هتمدح في بت الراوي وسايب بتي قهرة نفسها فوق ومسالتوش فيها ولا اللي جوزها عملو فيها
هلال بيمسح علي وشه بضيق فهو من جلبه لنفسه بزواجه من ابنه عمته
دهشان خبر اي يا نعمات ف اي عاد ومالها بتك محدش جريب منيها ولا شافها من عشيا
نعمات وانت يهمك بتي في اي يا اخوي ما خلاص بت الراوي كلت بعجلكم وخلتكم متشفوش غيرها فالبيت ده
دهشان بغضب نعمات احترمي حالك ومتتخطيش احدودك واصل فالكلام معايا مش معني اني ساكتلك ابجي راضي عن اللي هتعمليه لا يا نعمات فوجي لنفسك وبلاش تش"عللي النا"ر اكتر مهي مش"علله
نعمات هو اللي يقول الحق فالبيت ده يبقا بيغلط وانت يرضيك يا اخوي ولدك يهمل بتي ليلة دخ"لتها وميجربش منيها ويروح لمراته التانيه
كريمه بحده حرا اي يا نعمات اتحشمي شوي ومتدخليش بنتهم انتي عشان متخربيش علي بتك
نعمات مالك يا كريمه محموجه لوالدك صح ومش عاوزني ازعل علي بتي وهي في ليلة دخلتها وجو"زها يهملها
بقلم إسراء هاشم
هلال بغضب عمتي مرتي وانا حر وياريت متدخليش بنتنا زينه اشتكتلك من اول يوم وانا مرتي هقدر اعرفها ازاي تخرج اسرار جوزها برا وبيسبهم هلال وبيطلع الدرج بغضب وهو يتجه لي غرفه زينه وبتجول نعمات الحجو يا اخوي ليعمل فيها حاجه
دهشان بغضب جولتلك انتي اللي هتخربي علي بتك اتحملي نتيجه افعالك يا نعمات وبتك غلطت لانها سمعتلك وطلعت اسرار جوازها برا ورمت ودنها ليكي
هلال بيفتح الباب بقوة وغضب وهو يعتلي كل معالم الغضب وبتقوم زينه بانتفاض من مكانها وبتشوف معالم الغضب علي وجهه هلال الذي لا يبشر بالخير ابدا وبيدخل هلال لداخل وهو بقفل الباب خلفه بكل غضب ووووو
في مكان تاني بيقول ليث لشخص وهو يتحدث معه فالهاتف عاوزها عندي باي تمن اتصرفو المهم الليلة تكون عندي لازم اك"سر عيلة الجبالي واولهم هلال واحسرو علي ا___


السادس من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent