القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية البحر الملعون كاملة بقلم ندي علي

رواية البحر الملعون كاملة بقلم ندي علي



البحر الملعون
البارت الاول
للكاتبه /ندي علي حبيب
في مكان في الاسكندريه فيلا يمتلكها جاسر الالماني وهو يبلغ من العمر 37 عام شكله مقرف قصير القامه وليس لديه شعر كتير ويوجد الكثير من اللون الابيض في لحيته يمتلك شركة رمال متزوج من هاجر
هاجر وهي تبلغ من العمر 20 عام وسبب الجواز هنعرفه بنت جميله جداً ورقيه بياضها ناصع ورموشها طولها تقاس وجمالها لا يقدر بثمن لكن الحياه معها ليست مثل ما تتمني
استيقظت هذه من يقولو عنها الاسيره وعلي وجهها علامه الضر*ب الشديد قامت بكل حذر قبل ان يفوق الوحش هي من لقبته بهذا الاسم وذهبت الي الحمام وهي لم تقدر حتي ان تقف علي ارجلها من شديده الضر*ب والوجع ذهبت وغلقت الباب ونظرت علي وجهها في المراه
هاجر بدموع وهي تحس علي وجهها بوجع :اكيد في مهرب بس ازاي امتي هخلص من الوحش امتي وظلت تبكي بشده
استيقظ ذلك الجاسر يتاوب بشكل مقرف ونظر جنبه لم يجده تحول لوحش :هاااااااااجر
هاجر بخوف ودموع :انا ف في الحمام
جاسر :اطلعي فوراً يا جاريه
هاجر بدموع غمضت عينها :حاضر وطلعت ن نعم
جاسر مسكها من شعرها بقوه :انا طلبت منك تقومي من علي السرير
هاجر بدموع ووجع :لا اسفه بس سبني
جاسر قرب من وشها بشكل مقرف :قبل ما انزل اصبح عليكي الاول يا روحي و رماها علي السرير وفتح الدولاب يوجد علي رف الكثير من الاحزمه
جاسر :نطلع انهي حزام النهارده ايوا علي حسب الغلط
هاجر بدموع وهي حضنه نفسها :واحد حق*ير
جاسر بغضب :يبقي نطلع الحزام الجلد وطلع ورزع الدولاب
هاجر انخضت ورجعت ورا بدموع:ارجوك بلاش تضر*بني ارجوك
جاسر نزل ضر*ب فيها حتي تزرق جسدها وصوت صراخها يسمعه جميع الفيلا
.......................................
في القاهره في فيلا يطل علي البحر كان يقف عاصي الجوارحي في الشرفه ينظر الي شكل البحر والامواج وهو يشرب فنجان من القهوه بتركيز هو يبلغ من 30 عام يمتلك امبراطورية من شركات الرمال ويمتلك عدة سفن غامض جداً وله مركز كبير بين الناس خبط الباب
عاصي :ادخل
دخل مصطفي اخوه الكبير يبلغ 37 عام متزوج يحب اخواه كثيراً ويحترمه
مصطفي :صباح الخير
عاصي :صباح النور
مصطفي:هتعمل ايه في اوراق الصفقه الجديد مع الحقير جاسر الالماني
عاصي : اه عرفت هروح اجيه من جاسر الالماني واديله قرصة ودن صغيره
مصطفي :بس انت عارف انه لعبي لازم ناخد احتياطتنا
عاصي :عارف بس ان كان جاسر ف انا صقر يعني عارف الاشكال دي كويس المهم انا هنروح النهارده الاسكندريه اعمل حسابك
ياسمين دخلت جري وهي زوجة مصطفي تبلغ 25 عام تعتبر عاصي اخوها الكبير :مصطفي هتخدني صح علشان خطري
مصطفي:ياسمين الله يرضي عليكي احنا ريحين في شغل هتيجي تعملي ايه
ياسمين :هتفرج علي الاسكندريه علشان خطري يا عاصي قوله يا خدني
عاصي :انا واخد بالي ان رجلكم اتعودت علي جناحي كتير وانا مبحبش الزحمه
ياسمين :يلا قولولي نمشي امتي
مصطفي :ياسمين مفيش حد جاي ريحي بقي
عاصي بضيق:احنا ريحين في شغل لما نيجي ابقي خدها وديها يلا اجهز عوزين نروح ونيجي بدري
مصطفي :طب يلا هروح البس ونمشي علطول وطلع برا الجناح
عاصي :تمام
..........................
في فيلا جاسر الالماني في الاسكندريه
كانت هاجر نايمه تشبه الجثه الهامدة بسبب تورم جسدها ووجهها تبكي في صمت علي حاله هذا منذ 5 سنوات وهي علي هذا الحال تحول الهروب ولكن تفشل ولا بيدها شئ غير انها اسيره
جاسر طالع من الحمام ببرود :جهزي نفسك يا روحي جيلنا ضيوف النهارده ومش عاوز اي غلط والا هطلع الولاعه تاني وضحك باستفزاز
هاجر بدموع ووجع :بكر*هك
جاسر :وانا بحبك ويلا قومي متعمليش موال دا صباح بسيط قووووومي
هاجر بوجع قامت وظلت تتسند
جاسر راح عندها علشان يبوسها
هاجر بدموع وقرف :ابعد عني انا يقرف منك ابعد
جاسر بغضب قرب منها وباسها من خدها بقوه حتي توجعت هيا وبعد
جاسر :حطي ميكب يداري العلامات اللي في وشك دي وانتي نازله احسن ماجي اكمل عليكي وطلع برا الغرفه
هاجر بفرحه :جي ضيوف ممكن اهرب في امل وبصت من الشباك اللي متسمر وغمضت عنيها وقالت ياااااااارب

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق