recent
روايات مكتبة حواء

رواية جبروت عائلة العاصي الفصل التاسع 9 بقلم دعاء احمد

رواية جبروت عائلة العاصي الفصل التاسع 9 بقلم دعاء احمد



في الصعيد
دخل فهد اوضه الخزين وهو يتأمل حور بشهو"ه أغلق الباب خلفه بغضب.
ام حور انكمشت على نفسها بخوف وهي تدري ما يدور بخاطره فهو ليس الشاب المهذب فهو حاول استدراجها اكثر من مره لذلك دائما تخاف منه
حاولت أن تستر نفسها عن عينيه برعب شديد عندم رأته يتقدم منها وهو يخلع ثوبه ويقول بشهو"ه مقززه وهو ينظر لحور وثيابه التي تمز"قت إثر ضر"بات الحزام
فهد بخبث. الليله د"خلتك يا عروسه بس بجد وحق حقيق بس بقى انا هقدم الموضوع شويه خليهم هم يجهزوا للفرح براحتهم وخلينا نتسلى يا جمر ومتخافيش انا هكتب عليكي
تراجعت حور للخلف وهي تنظر حولها برعب تحاول إيجاد اي شي تدافع به عن نفسها. لتلتقط سريعا سيخ حديدي ثقيل من جانب الفرن طوحت به بتهديد ودموعها تنهمر
حور برعب. ابعد عني احسنلك بدل قسما عظما هقت"لك
ضحك فهد بطريقه مق"زز وهو يقترب منها يناورها بجسده وهو ينظر لها بشهو"ه
فهد بخبث. اعملي ما بدالك انا اصلا مبحبش الحاجه اللي تيجي بالساهل
ثم بحركه سريعه خطف من يديها سيخ الحديد ورمه بعيد ضر"بها بكف يديه على وجهها جعلها تنز"ف من انفها و بدا في تقب"يل عنقها بعنف وهي تصر"خ برعب
تحاول دفعه عنها فلا تستطيع بسبب قوته الشديده و ضعفها الذي ازداد بعد ضر"بها وتعذ"يبها على يدي والدها وعمها وذلك المدعو ابن عمها
ولأن الفرح يقام الأصوات مرتفعه جدا ولا احد يسمع صر"ختها
حور بقيت تحاول تبعد وبتضر"به في صدره. حرام عليك سيبني في حالي كلها ساعات واكون مرتك
ابوس ايدك اتجي ربنا فيا دا انا بنت عمك
الا انه لم يستجيب ويديه تتحر"ك على جسد"ها تحاول تجر"يدها من ثيابها
لتنقض حور على كف يديه وهي تغر"ز أسنانها بقوه وعنف في يديه حتى اسالت الد"ماء الغزيره منه
فهد بغضب ووجع. سيب ايدي يا فا"جره يا بنت الكل"ب
ثم سحب يديه من بين أسنانها ولطم وجهها وهو يلف شعرها بين يديه ويضر"ب راسها بالقوه في الأرض فاسأل الد"ماء منها حتى استولى الدوار على رأسها واصبحت أمامها الرؤيه ضبابيه
حتى كادت تغيب عن الوعي الا انها قاومت ضعفها وحاولت أبعاده عنها
وهي تدرك انها لن تخرج من محنتها وهي على قيد الحياة
وفجأه ابتعد عنها فهد بالقوه بعد أن سحبه والده عن حور تلك الملقا على الأرض لا حول لها ولا قوه
عمها. احنا في ايه وانت في ايه يا ابن الكل"ب عمك لو دخل دلوقتي كان هيق"تلك ما تصبر يا واد وكلها كم ساعه وتبجي في فرشتك وتبجي اعمل اللي انت نفسك فيه كله
حور نظرت لذلك المدعو عمها ودماغه بتنز"ف وجسدها بالكامل ينز"ف نظرت لهم والدموع في عينها ونظرات خذلان
فهد بخبث ونظرات قا"تله. وفيها ايه يا أبا مش هتيجي مرتي يبجي ام"تع بيها نفسي مره على الاجل
عمها. حسابنا بعدين يا ابن الشرقاوي البس جلابيتك واستر نفسك وروح جهز نفسك الناس بيسالوا عن العريس
حور بدموع. ليه كدا انتم بتبيعوا وتشتروا فيا حرام عليكم انا اذيتكم في ايه
عمها بخبث. اصلك الوريثه الوحيده لمحمد الشرقاوي ومينفعش الورث يخرج برتنا وانتي واعيه للكلام دا كويس يا عروسه البنته هيجيوا ياخدوكي عشان يبظبطوكي للفرح. الليله د"خلتك يا بت اخوي
حور. انت لايمكن تكون بني آدم منكم لله
...................
في القصر الريفي
كانت ملاك نائمه بتعب لا تشعر بشي من حولها مغيبه عن الوعي تمام. حرارتها مرتفعه و جسدها يرتعش ولا احد بجانبها
قاسم فتح باب اوضتها واتنهد بحزن دخل ومشى ناحيتها
قعد على طرف السرير ومسك ايديها
قاسم. عارفه يا ملاك انتي مينفعش تكوني واحده من العيله دي لا انتي ولا رحمه اللي مش عارفه اللي مستخبيلها ولا رغد صحيح رغد خا"نت عاصي لكنها متستحقش تكون واحده من العيله دي. عارفه دياب دا أذكى واحد فينا لانه لحد دلوقتي موقعش في الحب لانه عارفه انه هيكتب على البنت اللي يحبها العذ"اب. اي حد بيدخل العيله دي لازم يتكوي بنا"رها.
في ضحايا كتير لعيله الرشيدي.
ضحايا جبروت ثريا هانم.
ضحايا قواعد عيله الرشيدي.
القواعد اللي اتبنت في سنين.
وممكن عشان القواعد دي يضحوا باي حد فيها بسهوله.
ياريتني قادر اخرجك من حياتي ومن القصر كله. ياريتني اقدر اخطفك واهرب لمكان مفيهوش ناس غيرنا.
يعني لو الذاكره رجعت لعاصي اكيد حاجات كتير هتتغير. لو عرف حقيقه رحمه ههههه احتمال يتبرأ من ثريا هانم
دياب عارف حاجه من الحاجات الكتير اللي ثريا هانم عملها عشان كدا هو كمان دايما يبان الحيو"ان. الغريب ان احنا التلاته تايهين احنا التلاته خايفين عشان كدا رسمين قناع الجبر"وت عشان نحاول نظهر زي باقي أفراد عيله الرشيدي ومحدش يك"سرنا. على فكره احنا موجعين اوي. لو تعرفي بحبك اد ايه ملاك
قام شاف حرارتها وبدأ يعملها كمادات وفضل جانبها
في قصر الرشيدي
في مكتب ثريا
ثريا. فاروق تق"تل إياد انا مش عايزه حد يعرف حاجة عنه وأظهر ان مدام رحمه مش ناويه تسكت البت كانت بترقبني ودخلت اوضه رغد. البت دي خطر يا فاروق
فاروق. اهدي يا قلبي اهدي انا ازعل كدا وانتي زعلانه
ثريا. يووهه عليك يا فاروق متبطل بقي
فاروق بخبث. هو واحد يبقى متجوز قمر زيك ويبطل وحشتني اوي يا قلبي ايه رايك تسجيلي بكرا ونتكلم في الموضوع بتاع اللي اسمها رحمه دي
ثريا. وماله نتقابل
(٩)
لسه الحكايه بتبدي
هنشوف ايه حكايه عاصي وفقدان الذاكره.
وايه حكايه رحمه معه؟
وايه اللي هيحصل لحور؟
وياتري دياب مختفي فين؟
وايه حكايه المستشفي اللي رحمه شغاله فيها؟ انا
من الاخر هنشوف حكايه عيله الرشيدي؟
اللي يبان قا"سي دا موجوع اوي لدرجه انه مبقاش عايز يتوجع تاني فعمل حيطه سد وهي انه يبان للناس قا"سي عشان يخافوا منه


google-playkhamsatmostaqltradent