القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية المزاج الفصل الرابع 4 بقلم منار همام

رواية المزاج الفصل الرابع 4 بقلم منار همام


الفصل الرابع 💜🖤....
الراجل: ابعد يا جدع انت
ادم رفع ايدها لفوق
: تعالي خدها مليش دعوه.
نور كانت واقفه وراه مصدومه.
الراجل قرب علشان ياخد نور من ورا آدم وآدم شمر اكمام قميصه
الراجل لسه هيمسك ايد نور بس آدم ض،ربه وهكذا كل ماحد يقرب لحد مخلصهم.
***
إسراء قعده علي رخامه في الحمام و يوسف واقف قدامها
بتزيل الشعر الي نزل علي صدره
اسراء: بس خلصنا
يوسف با'سها من خدها: شكرا
اسراء: يلا ننزل ناكل الكيك بقا
يوسف شاله: يلا.
اسراء: لا يا يوسف نزلني
يوسف: لا انا بحب اشيلك انتي خفيفه اوي.. سرح شويه وكمل... وحلوه.
اسراء بإحراج: احم طاب يلا يعم ننزل قبل ما حد ياكل الكيك قبلنا (🤭😂)
****
: ولله تحس ان اخوك آدم بيشقط نسو'ان
ميسره قعده علي المطبخ وبتاكل جزره وبتتكلم
جاسر قاعد يقطع كيك ويحطه في الطبق(🤭😂)
: ليه
ميسره: مش بييجي البيت خالص وكل ما ييجي تحسه سكران ومتبهدل كدا.طاب عليا الطلاق بيشقط نسو'ان. وعامل الشقه بتاعته لنسون شارع الهرم
جاسر عدي من جنبها علشان يغسل ايدوا حط الشوكلاته إللي علي صباعه علي أنفها
: ملناش دعوه بحد
ميسره بسخريه 😏
: صحيح ينفع باايه البواح طلامه البعيد لوح.
جاسر بيجفف ايده
: بتقولي اي يا بت
ميسره وهي بتنزل
: ماتخليك زي اخوك كدا يعني لوحدينا احنا الاتنين والشطان التالت ما بينا في المطبخ ازنقني في اي حيطه
جاسر بخبث بيقرب منها
: أممم عايز تتزنقي مش گدا
في اللحظه دي دخلت إسراء وهي بتضحك مع يوسف
إسراء: عااااااا الكيك بتاعنا
ميسره وبتقعد علي الأرض وتعيط
: عااااا حرام عليكي يا شيخه
اسراء نزلت من حضن يوسف
: شكلنا قاطعنا حاجه مهمه
جاسر بيرجع يشيل الأطباق
: ولا مهم ولا نيله ميسره دي وحدا هبله.... صبي عصر وهاتيه هنستناكم انا ويوسف في الجنينه.
******
آدم كان قاعد علي الكرسي وماسك كاس الفوتكا في ايده وبيتأملها وهي نايمه قدامه علي السرير
نور بدات تفوق: آآه انا.. فين.
أول ما فتحت عنيها بتلاقي نفسها علي السرير وهو قدامها
قرب منها زي هو بملامحه الجامدة وصب ليها ميه
نور بعد ما قعدت علي السرير: انا جيت هنا ازي
ادم بجديه: اغمي عليكي
نور: ا انا عايزه ارجع و وفين هدومي
ادم مد ليها الميه و قرص برشام
: غيرتلك وانتي نايمه وتقريبا عندك حما شديده وهدومك كانت مبلوله
نور: انا عايزه امشي من هنا.
ادم: اممم تمشي من هنا تروحي عند عمك اللي احتمال يمو'تك بعد هروبك ولا هتمشي في الشارع وبرضو هيلاقيكي
نزلت راسها وبدات دموعها بالهطول
قعد قدامها علي السرير ورفع وشها ليه
: بصيلي
رفعت ليه عيونها اللي مليانه دموع.. مسح دموعها
: هششش متعيطيش
نور بدموع: اعمل اي ولا اروح فين ولمين انا دلوقتي.
ادم قرب منها وحضنها: مش هتروحي لحد ولا مكان
بطلت عياط مفيش غير صوت شهقاتها
: انت مش هترجعني لعمي صح با لله عليك.
زي ما هو حضنها وبا'سها من رقبتها بصوت واطي
: لا.. هتجوزك....!!!
******
ميسره: احم جماعه في اتنين سنجل هنا
اسراء قعده علي المرجيحه ويوسف نايم علي رجلها وبيتامل السماء والنجوم وهي بتلعب في شعره وسرحانه فيه
اسراء باحراج: احم لا انا سرحت شويه مش اكتر
ميسره بغمزه: يسهلو يا عم الصراحه اللي عنده حد مز زي يوسف حقه يسرح
اسراء بكسوف: انا انا هشوف مرات عمي الظاهر ان هي بتنادي
كل دا وجاسر قاعد ماسك فونه ومش معاهم خالص
يوسف مسك ايدها: لا خليكي انتي هنا وانا هدخل أشوفها
اسراء ابتسمت ليه وهو دخل يشوف ساميه.
ميسره بصت علي جاسر بضيق: فعلاً لوح
: اسررررررراء
دا كان صوت يوسف من جوه وبعده صوت خبط جامد
الكل دخل يجري علي جوه
اسراء وقفت مصدومه علي الباب لما شافت يوسف واقع علي اخر السلم غرقان في د'مه وساميه واقفه علي السلم من فوق
اسراء فاقت من صدمتها
: يووووووسف...... يتبع
والصوره الي تحت دي شبه جاسر ولا ادم اكتر😂
انا شايفه شبه ادم اكتر
طب وربنا وربنا (بصوت محمد هنيدي😂)اي حاجه بعيد عن تم والملصقات بتفرحني وبتخليني عايزه انزل بارت كل ساعه انا مش عايزه تعليقات كتير بس عايزه رايكم
اي حد هيحط ملصق او تم هعرف انه مقراش البار 🥺
منار همام


الخامس م نهنا

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق