القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ذئب الداخلية الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسراء هاشم

رواية ذئب الداخلية الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسراء هاشم



ولكن الجميع بيبص بانبهار وصدمه اتجاه الدرج وكل العيون بتتوجهه اتجاه السلم وكلو بيبداء يتهمس وبيبصو بانبهار واعجاب جاسم بيكون واقف بيتكلم مع يزن ولكن لما بيلاحظ ان الجميع باصين فاتجاه معين بدهشه وكمان بيلاقي يزن بيبص بصدمه بيلف وشه هو كمان اتجاه السلم وبيشوف قدامه رنيم وهي نازلة ولكن بتكون فقمه الجمال بيبصلها بصدمه من شده جمالها كانها ملكه تتوجه علي عرشها كانت رنيم جميلة اوي بي فستانها الاسود كان طويل وصك ونازل فاخرو بتفشه ويل طويل وكان توب ويكشف ذراعيها وبشرتها البيضاء وكانت فرده شعرها الطويل ويصل لبعد اخر ظهرها ولبسه هيلز اسود بكعب وحاطه ميكب سيمبل فكانت جميلة بمعني الكلمه والكل بقا يبصلها باعجاب كانت تنزل بقوة وشموخ وكل الانظار عليها ولكن ده زاد ثقتها فنفسها اكتر وكل الصحافه والاضواء بقت عليها وجميع الرجال بقو يبصلها باعجاب وبيتهمسو عليها وبيتمنو"ها والسيدات بقو يبصولها بحقد وغيرة جاسم بيبصلها بانبهار فالاول ولكن لما بيشوف نظرات الاعجاب اللي واضحه فعيون الرجال وبيسمع همسهم بيتعصب جدا وبيجز علي سنانه بغضب وعصبيه وبيبقا عاوز يشيل كل عيون الناس من عليها وبيمشي خطوة لقدام ولكن بيلاحقو يزن لما بيشوف عصبيته اللي ظهرت علي وشه وبيمسكو يزن من دراعه وبيقولو جاسم بلاش دلوقتي الناس والصحافه كلها ملية الدنيا استنا لما تكونو لوحدكو بيبصله جاسم وبيسيبو وبيمشي وبيقرب باتجاه رنيم اللي بتكون نزلت علي اخر درجه بيروح جاسم قصادها وبيمدلها ايدو ولكن عيونه بتكون كلها غضب رنيم بتبص فعيونه بتلاحظ انو واضح انو متعصب بتمدلو رنيم ايدها بيمسك ايدها جاسم وبتقرب عليهم الصحافه وبيبداءؤ يصورهم مع بعض وبياخدو صور ليهم كتير وبيسال واحد من الصحافين ممكن تعرفينا بنفسك ولكن جاسم بيرد قبلها وبيقوله رنيم امجد الريان
الصحافين بذهول يعني هي تبقا حفيده غانم الريان ولي مقولتوش ده وكنتو مخبين ليه ولي مظهرتش قبل كدا وكانت فين كل ده وابتداءت الاسئلة الذهول يبان علي الجميع
بقلم إسراء هاشم
جاسم كان هيرد ولكن رنيم بتسبقة وبتقول بثقه انا اللي مكنتش حابة اظهر واظن انكم عارفين عيلة الريان مبيظهروش كمان بناتهم للصحافة والاعلام وانا كنت برا مصر ورجعت من فترة قريبة وانا اللي كنت حابة اني مظهرش او ابان اني من عيلة الريان عشان كنت حابة ابني نفسي بنفسي وبكياني مش عشان انا حفيدة الريان
جاسم بيبصلها باعجاب من ردها مكنش متوقع انها ترد كدا
صحفي معني كلامك ده انك ليكي شغلك الخاص برا العيلة؟
رنيم بثقه بظبط وده اللي هتعرفو دلوقتي وكنت مستنيه الوقت المناسب لحد ما اثبت نفسي بنفسي وبعد كدا اظهر
الصحفي المعني اي من كلامك انك تثبتي نفسك؟
رنيم بثقه ان انا رنيم امجد الريان حفيده غانم الريان وكمان ابقا انا (امبراطورة الاقتصاد) وهنا بتكون الصدمه الكبيرة للكل والكل بصصلها بصدمه كبيرة ومن ضمنهم رفعت وخالد ورزان وجاسم وغانم ومش فاهمين اي حاجه بتحصل
الصحفين والجميع بانبهار يعني انتي نفسها امبراطورة الاقتصاد؟
رنيم وهي شايفه الصدمه فعيون الكل وبتقولهم بثقه ايوة انا امبراطورة الاقتصاد وزي ما قولت مكنتش حابة اظهر غير لما اثبت نفسي بنفسي مش عشان انا حفيدة الريان حتي حابة ابني اسمي بنفسي ودلوقتي الكل عرف مين هي امبراطورة الاقتصاد واظن كدا عرفتو كل الاجوبة علي اسالتكم عن اذنكم بتبص رنيم لي جاسم اللي بيكون لسه علي صدمته وبتبداء الحفلة وبيجي معاد كتب الكتاب وبيتم كتب كتاب جاسم علي رنيم في حضور الجميع وحفل ضخم والكل بيكون مبهور برنيم والرطال بتحسد جاسم علي رنيم وجاسم بيسمع غزالهم بيها ومبيقدرش يستحمل اكتر من كدا اول ما بيتم كتب الكتاب بيقف جاسم قصاد رنيم وهي بتبصله باستغراب ولكن بيقرب عليها جاسم وبيلف دراعه حول خصرها ورنيم بتبصله باستغراب ولكن جاسم بيقاطع دهشتها وبيقب"لها من شفايفها والجميع بيبصلهم بصدمه وبتبداء الصحافه تصورهم والكل باصص بصدمه وغيرة والرجال بيتمنو يكونو مكان جاسم رنيم بتبرق بصدمه ولكن بتحاول تداري صدمتها بيبعد عنها جاسم وبيسحبها لحض"نه كانه بيقول للجميع انها ملكي ولا احد يتجرا ان يقترب منها فهي ملك للجاسم فقط رنيم بتكون مصدومه من اللي عامله بس مش بتبين صدمتها ومن داخلها بتكون حاسه بحاجه غريبه
غانم بيبتسم وبيعرف ان حفيده وقع وده ظاهر فعيونه
يزن بيقول لي ايان مش قولتلك ابن عمك وقع وجه اليوم اللي هشمت فيه اخيرا لانه كان بيقول انو مستحيل يحب
بقلم إسراء هاشم
ايان معاك حق جاسم وقع فحبها ومحدش سمي عليه بس جاسم حبه مختلف وربنا يستر الاتنين شخصيتهم قوية
رغده بتكون مبسوطه بيهم وبصلهم بهيمان وبتبص لي يزن بحب
خالد ورزان بيبصو لبعض بصدمه وبتقول رزان لخالد هو انت شوفت اللي انا شوفتو ده خالد بدهشه ايوة بس ازاي ده تفتكري هيحبو بعض
رزان مش عارفه معقول يحبو بعض الاتنين مبيتفقوش خالص مع بعض بس جاسم عمل لي كدا وكمان قدام الناس
خالد بصراحه جاسم ده جرئ اوي انو يعمل كدا بس انا شوفت واضح عليه الغيرة فعيونه ويمكن عمل كدا عشان يثبت للكل انها بقت ملكه واضح ان جاسم ابتدي يحب رنيم
رزان معقول يكون بيحبها فعلا بس تصدق شكلهم حلو اوي مع بعض والاتنين ليقين اوي مع بعض كانهم اتخلقو لبعض
خالد فعلا عندك حق اتمني يحبو بعض بس رنيم فاجئتني بقا رنيم تطلع هي امبراطورة الاقتصاد واحنا كمان منعرفش ازاي قدرت تعمل كل ده وكانت مخبيه ومحدش قدر يكتشف ده
رزان الصراحه عندك حق هي بهرتني بجد بس رنيم ذكية ذكاء غير عادي واتوقع منها اي حاجه لانها تقدر تعمل اي حاجه وشخصيتها قوية وعندها قوة وثقه غريبه وده اللي خلاها وصلت انها تبقا هي الذئب اللي خلاها الذئب وكمان اول ست فالداخلية تاخد لقب ذي ده اتوقع منها اي حاجه
بقلم إسراء هاشم
جاسم بياخد رنيم والحفله شغالة وبيدخل بيها لي غرفة فالقصر وبيدخل بيها الغرفة وبيقفل الباب عليهم
رنيم بتبصلها بتعجب وبتقولو انت جبتني هنا لي؟
جاسم بيقف قصادها بغضب وبيقولها اي القر"ف اللي انتي لبساه ده
رنيم ببرود وانت مالك اصلا انا البس اللي يعجبني
بقلم إسراء هاشم
جاسم بيتعصب من برودها وبيقولها بعصبية رنيم متنسيش انك بقيتي مراتي وكمان واحده من عيلة الريان ازاي تسمحي لنفسك تلبسي كدا وتنزلي قدام الناس كدا ولا انتي عجبك نظرات الناس ليكي والرجالة تفضل تبص عليكي
رنيم بتضايق من كلامه وبتقوله بعصبيه اوعي تصدق نفسك وتصدق اني مراتك بجد لا فوق يا جاسم دي تمثلية ومتسمحش لنفسك انك تدخل في حياتي تاني ولا انك تدي لنفسك الحق انك تقولي كدا تاني انا مش زي اي واحده انت قبلتها في حياتك يا جاسم لا انا رنيم ذئب الداخلية وامبراطورة الاقتصاد واوعي تفتكر اني ضعيفة عشان اخاف منك او انك تقولي عجبك نظرات الناس انا هتاثر واعيط والكلام ده لا فوق واعرف انت بتكلم مع مين واني مش زي حد فاهم يا جاسم ومش هسمحلك تتمادي معايا تاني
جاسم بيكون بيسمعها بهدؤء ولكن بداخلة بركان من الغضب بيقرب جاسم منها وبيقب"لها بعن"ف اثر عصبيته وغضبه منها وهنا رنيم بتتفاجئي فالاول ولكن بتزقه رنيم وبتبعدو عنها بغضب وبتنزل رنيم بص"فعه بكل قوتها لدرجه صوتها رن فالاوضه وجاسم وشه لف للجهه الاخري وبتقولو رنيم بغضب وعصبيه:::::::::

الرابع عشر م نهنا

تعليقات