recent
روايات مكتبة حواء

رواية جبروت عائلة العاصي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دعاء احمد

رواية جبروت عائلة العاصي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دعاء احمد



رحمه خرجت وراء ثريا وقررت تاخد تاكسي عشان ثريا متكشفهاش
لحد ما وصلت أدام فيلا فخمه
واول ما وصلت البوابات انفتحت وسواق ثريا دخل
رحمه فضلت منتظره برا الفيلا وهي بتفكر تكون فيلاه مين دي
رحمه. لو سمحت ممكن تنتظرني هنا انا هرجع على طول
السواق. تحت امرك يا مدام
رحمه نزلت بقلم دعاء احمد وراحت ناحيه هايبر ماركت كبير ودخلت
رحمه. السلام عليكم
شاب. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته. اومري
رحمه. لو سمحت هي فيلا مين اللي في آخر الشارع دي
الشاب خرج وشاور على الفيلا. دي فيلا فاروق بيه الدرملي
رحمه. مين فاروق الدرملي؟
الشاب وهو رايح ناحيه الكاشير. فاروق الدرملي دا رجل أعمال مهم شريك عيله الرشيدي في شركات الهندسه وطبعا انتي اكيد عارفه عيله الرشيدي اكبر عيله في اسكندريه. فاروق بيه كمان عنده فنادق ومستشفيات و مطاعم في كل مكان في اسكندريه وبراها كمان
رحمه. تمام شكرا جدا
وراحت ركبت التاكسي
جوا فيلا فاروق
ثريا بغضب وهي بصه للطفل بيعيط (إياد). أخرس بقى أخرس الودا دا كان لازم يمو"ت بقلم دعاء احمد يا فاروق هنعمل ايه دلوقتي انا هاخده وهوديه الملجأ يا فاروق وكلهم عارفين انه ما"ت
فاروق. والبت اللي اسمها رحمه
ثريا. لازم تخرج من حياه عاصي خالص
فاروق. هتعملي ايه؟
ثريا. من خمس سنين عاصي خاطر بحياته عشان ينقذها وفعلا بسبب اللي حصل فقد الذاكره لكنه لحد دلوقتي عارف انه كان بيحب بنت لدرجه العشق بالرغم انه ميعرفش هي مين. لكنه لسه فاكره انه بيحب بنت
فاروق. هي رحمه ازاي معرفتش عاصي وانت بتقولي بيعشقها
ثريا. لان عاصي عمره ما اتكلم مع رحمه زمان وقتها هي كانت لسه عندها عشرين سنه وبتدرس في كليه الطب وعاصي خامسه وعشرين فضل يحبها من بعيد وفي اليوم اللي قرر يقابلها ويتقدملها عمل الحادثه
فاروق. عاصي بتاع زمان مش هو بتاع دلوقتي
ثريا. لازم البنت اللي بيحبها ترجع
فاروق. اصدك ايه
ثريا. يعني واحده تانيه تدخل وكانها رحمه و انا هظبطلها كل حاجه
فاروق. اصدك تدخلي واحده تانيه حياته وتخلي عاصي بنفسه يخرج رحمه من حياته
ثريا. بالظبط كدا
فاروق. بس ليه عاصي مفتكرش اي حاجه عن الموضوع
ثريا. لان ذا كان فقدان كلي في الذاكره في اي حاجه خاصه برحمه
ولنفسها
رحمه لازم تخرج من حياه عاصي لو عرف كل الحقيقه ينهار اسود لو عرف ان رحمه تبقى حب عمره وغير كدا ..... اااههه شكل وقت الحساب جيه
فاروق بخبث. تاب ما تيجي بقى عشان عايزك في كلمه سر
ثريا بضحكه. يا فاروق مكبرتش
فاروق. هههه انا هفضل شباب طول عمري ياله بينا بقى يا مزتي
لياخذها ويفعل ما يحرمه الله
.... 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺.....
بقلم /دعاء احمد
في قصر الرشيدي
يدخل دياب وهو يحمل حور بين يديه بعد أن أخذها للمشفى وقاموا لها بالازم
وسط نظرات وهمس الخدم
طلع اوضته وحطها في السرير وغطها كويس وفضل يبص ليها ببرود وقام ياخد شاور
بعد مده حور بتفوق وهي حاسه بوجع في كامل جسمها
بتبص لقيت دياب قاعد اصادها وحاطط رجل على رجل بكل غرور وثقه
حور بتعب وصرا"خ. انت! انت عايز مني ايه؟ حرام عليك
دياب ببرود. واحد هيكون عايز ايه من مراته
حور بزعيق وهي بتقَوم. مرات مين يا مجنون انا معرفكش اصلا انا بسببك ابويا انكس"ر انا بكر"هك بكر"هك. انا للحظه واحده احترمتك لأنك مل"مستنيش لكن دلوقتي بكر"هك الف مره
دياب. وانتي مراتي ومش مهم حبك مش منتظره
حور بعصبيه. كفايه تقول الكلمه دي انا مش زفت مراتك والورقه اللي معاك دي مزوره انت كداب
دياب ببرود قا"تل. فعلا الورقه مزروه بس مفيش حد يقدر يقول كدا لاني عملتها عند محامي رسمي وطبعا ابضته
حور بدموع وتعب. انت عايز مني ايه؟
دياب. الجواز المزور يتحول لجواز رسمي
حور بسخريه. انت اكيد مجنون انا اتجوزك انت لو على مو"تي مش موافقه
دياب ببرود وجبروت. تمام ايه رايك نبعت ليله د"خلتنا لابوكي بث مباشر وحتى لو من غير جواز
قال كلمته وهو بيثبت كاميرا ناحيه السرير
حور بخوف. انت لا يمكن تكون طبيعي انت اكيد مجنون
دياب بقى يقرب وهو بيفك زراير قميصه وبيمشي بخطوات ثابته
قل"ع قميصه ور"مه على الأرض باهمال
دياب ببرود. اقل"عي
حور بصر"اخ هز أركان القصر. اننننتتت ممممجججننننوووننن
انا لا يمكن اعمل كدا
دياب بثقه. تمام يبقى اللي معملتوش فيكي المره اللي فاتت هعمله دلوقتي
قال كدا وهو بير"مي حور على السرير واخذ يق"بل عنقها بع"نف ويديه تتح"سس جسدها
حور بدموع. انا موافقه على الجواز بس ارجوك ابعد عني ارجوك
دياب ابتسم بسخريه وبعد عنها. كدا تعجبيني يا قطه وخالي في علمك انا مش بعمل كدا عشان سواد عيونك انا هدفعك تمن الضر"به اللي ضر"بتيهالي دي اه صحيح ابوكي مبيعرفش ينشل لما ضر"بني بالنا"ر فديت الر"صاصه ولانك كنتي ضر"بني بالسك"ينه هو افتكر اني م"ت بس اوعدك هدفعك التمن غالي يا بنت الشرقاوي
...... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸...
عند قاسم
في عربيته
قاسم قاعد في الكرسي اللي وراء وملاك جانبه لكنها نايمه سندت راسها على كتفه وبدون وعي لفيت ايديها حواليه وحضنته
قاسم ابتسم وبصلها رفع ايديه وحضنها. وهو بيقفل ستار الكرسي اللي ورإء
مد انامله ليرفع ذقنها وينظر لملامحها الساحره والي شفتيها الورديه المكتنزه لينزل لمستواها و يقب"لها برقه وهدوء لكنه حس بطعم الدموع بيبص لقى ملاك بتعيط
ملاك. انت بتعمل معايا كدا ليه حرام عليك
قاسم ببرود. عادي بتسلي طبق تسليه ر"خيص ادامي وبم"تع نفسي بيه مؤقتا وانا لحد دلوقتي عاقل وماكلتوش كله
ملاك بغضب وعصبيه. انا بكر"هك بكر"هك يا قاسم منك لله كان يوم اسود يوم ما شفتك
قاسم لنفسه. شكلها حلو اوي وهي متعصبه بتخليني عايز اتجنن عليكي عيونك بتقول انك معجبه بيا على الأقل لكني مش هسمحلك تكوني واحده من عيله الرشيدي
بس هي لو حبت حد تاني أو فكرت ارتبط لا لا لا لا مش هسمح لحد غيري يقربلك

الثالث عشر نهنا
google-playkhamsatmostaqltradent