رواية ندم العشاق الفصل السابع 7 بقلم شروق السيد
نور بصدمة: ماجد
ماجد: كنتي مفكرة اية ياقطتي اني ممكن اتخلي عنك ببساطة
نور بتوتر: ماجد انت يعني عرفت ازاي
حازم بتوضيح: ماجد معانا من اول خطوة كل اللي كان بيعملوا كان في صالحنا
نور: ازاي مش فاهمة
ماجد: يعني انا عارف كل حاجه من الاول حتي موضوع جوازك من حازم انا اللي دبرته
نور بصدمة: يعني كنتو بتلعبوا بيا كل ده
حازم بتوضيح: نور افهمي دا شغل وبعدين اللي حصل غصب عني وعنك
نور بعصبية: شغل اية اللي يخليكوا تلعبوا بينا كل دا هااا رد عليا شغل اية انا بسببكم نغم مستحيل تسامحني انا خسرتها للابد
حازم بحزن: هتسامحك يانور لما تعرف الحقيقة وان انتي مش مراتي هتسامحك بس مستحيل تسامحني
ماجد بمؤاساة: هتسامحك انت كمان ياخويا
حازم بحزن: مستحيل تسامحني دلوقتي هي مبتكرهش حد قدي
نور: حازم انت لية طلقتها ليلة الفرح بالذات معقول مفكرتش الناس هتقول عليها اية والفضيحة اللي كانت ممكن تحصل متقوليش علشان القضية وانك خايف تخسرها انا اصلا لحد دلوقتي مش مصدقة الكلام الاهبل دا
حازم : في الفرح جالي تهديد ياما اطلقها ياما هيقتلوها قدام عيني
نور بسخرية: والله وانت خفت مش كدا ياجنيرال عيب عليك
حازم: عايزة توصلي لاية يانور
نور: عايزة اعرف الحقيقة وازاي ماجد عارف كل حاجة هو معانا ولا معاهم مبقتش فاهمة حاجة من اللي بتحصل دي وصدقني دلوقتي محدش هيمشي غير لما اعرف الحقيقة
ماجد بحزن: انا هحكيلك يانور
يوم الفرح بتاع حازم
فلاش باك
ماجد بغيظ: الف مبروك ياحازم
حازم بحب: عقبالك ياماجد امتي بقا افرح بيك انت ونور
ماجد بحزن: حازم انا عايز اقولك علي حاجه بس توعدني تساعدني
حازم بقلق: مالك في اي
ماجد بخوف وتوتر: بصراحة انا يعني وهوو ككنت بشتغل مع دداغر الجبالي
حازم بصدمة: اية بتقول اية داغر الجبالي
نغم بحب: حبيبي فينك اية دا ماجد ازيك
ماجد: الله يسلمك يانغم الف مبروك
نغم: اللة يبارك فيك عقبالك حازم مينفعش نقف هنا الناس هتقول اية فرح من غير عريس وعروسة
حازم: يلا حببتي ماجد تعال ثواني حببتي ثواني وهرجع ماشي
نغم بتذمر: اية دا انت هتسبني في الفرح لوحدي
حازم: والله مش هتأخر هروح الحمام بسرعة
نغم: ماشي
ذهب حازم للخارج
حازم بغضب: انت مجنون انت عارف انت قولت اية ومين داغر الجبالي دا
ماجد: تاجر مخد*رات بس والله مكنتش اعرف ولما عرفت جيت قولتلك
حازم بغضب: وعايزني اعملك اية ياخويا يابن امي وابويا
هاااا انت عارف انت بتقول اية وطبعا اشتغلت ديلر
ماجد بحزن: انا اسف كنت فاكر ان مفيش غير الطريق دا اللي يخليني اجيب فلوس
حازم بسخرية: واية اللي صحي ضميرك
ماجد بتوتر : مهو انا مطلوب مني ااقتلك
حازم بصدمة: اااية
ماجد: انا والله معارف اعمل اية ااناا مش فاهم بس هوو ميعرفش ان انت اخوياا هو وكلني بمهمة قتل المقدم حازم الديدموني وانا من خوفي معرفتش اعمل حاجه
حازم: وافق انا محتاج دليل واحد بس علشان انهي داغر الجبالي دا واتخلص منه
ماجد: بس ازاي
حازم:**********(حكي لة خطتة)
ماجد بصدمة: لا لا مش هعمل كدا مستحيل
حازم: لازم تعمل كدا
ماجد: في حاجة تانية بس يعني لازم تعملها
حازم: اية
ماجد: بتوتر انت لازم تتطلق نغم
حازم بغضب : نعم ياااروح امك
ماجد بتوتر: اسمعني بس لما حاول يقتلك اخر مرة انت نفدت الحمدلله وكمان اخوه ماتت بسببك هوو عايز يحرق قلبك باي تمن علشان كدا فكرت انت لازم تبعد عن نغم لو بتحبها
حازم بغضب: حسابهم معايا تقل اويي وانا علشان نغم هعمل اي حاجة وكمان امسك رقبة ابن للجبالي في ايدي
بااااك
حازم بحزن: ووقتها ضعفت وتممت جوازنا
كنت بموت من جوايا من كتر خوفي عليها و كنت مراقبها علي طول بس يوم مكانت مسافرة ملحقتهاش ولما وصلت كنت متاخر وعرفت وقتها بالحادث بتاع القطار كنت بموت من فكرة انها سبتني وماتت بس الحمدلله هي كويسة وكمان بقا عندي بنت نفسي اضمها لحضني اوووي بس بغبائي وخوفي هضيعهم من ايدي
ماجد: والباقي بقا انتي عرفاه كنا مضطرين نمثل كدا علشان ميشكوش فينا حتي الخدم اللي عندنا في البيت بيشتغلوا عنده يعني كل اللي حصل متخططله من اول مطلبتي الطلاق لحد دلوقتي حتي فكرة ان هو يتجوزك ويقول لنغم ان هو بيحبك كانت فكرتي وعلي فكرة انا لسة بح........ ولكن اثناء حديثهم رن هاتف حازم
حازم بقلق: نغم بترن عليا اكيد في حاجة
ماجد: طب مستني اية مترد
حازم بلهفة: الو نغم انتي كويسة في حاجة قمر فيها حاجه
......: حضرتك المدام عملت حادث واحنا في مستشفي *****
حازم بصدمة: حادث