recent
روايات مكتبة حواء

رواية غرام صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم اسراء ابراهيم

رواية غرام صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم اسراء ابراهيم



البارت الرابع
صقر بغضب وانتي ايش دخلك يا مرت اخوي صغيرة ولا كبيرة دي هتبجي مرتي وعلي اسمي وهيا عچباني اكده عشان تبچي مرتي وبتي كمان وياريت تخليكي في حالك
وبلاها حديتك الماسخ ده ، غضبت صفية من كلامه فما ارادات ان تفعله انقلب عليها اما غرام ففرحت كثيرا بداخلها
فلأول مرة يدافع عنها احد لأول مرة تشعر بالامان فنظرت له لتشكره ولكن هو تجاهل نظراتها ووجه الحديث لامه ، عايزة اي حاچة من مصر ، امه باستغراب فأول مرة يسألها اذا كانت تريد شئ من مصر ، لع يا ولدي متحرمش منك ابدا انا هجوم اتوضي تعالي معايا يا صفية جومي يا بت ، صفية بضيق حاضر يا مرت عمي وتركت لهم المساحة ليتحدثا ،
بقلمي اسراء ابراهيم ، احم عايزة حاچة من مصر يا غرام ، كانت متوترة فلأول مرة ايضا منذ ان جاءت الصعيد ان ينفردا في مكان واحد ، متشكرة اوي لسؤالك يا صقر ومتشكرة انك دافعت عني ، بتشكريني علي ايه انتي هتبجي مرتي ومن حجك اني ادافع عنك واچيبلك حجك انا مش عايزك تخافي من حاچة طول ما انتي معايا ، نظرت له
بامتنان ربنا يبارك فيك يا صقر ، بداخله استغرب لماذا قلبه يدق هكذا حين نطقت اسمه ولكن تجاهل ما يشعر به ونظر لها ، انا جايل لامي تشوف محتاچة ايه وتچبهولك جبل الفرح وانا مش عايزك تتكسفي جولي عاللي ناقصك وهيا هتچبهولك يلا همشي انا بجي سلام ، صقر ، استجمع شتات نفسه احم في حاچة ؟ ، اه لو سمحت ممكن متروحش لامي او تبعتلها خالص او تعرفهم مكاني ، صقر باستغراب ليه بجي افهم ؟ ، هه لا مفيش ، لا تعلم بماذا تخبره هي نفسها لا تعلم هل لخوفها من جابر ام لانها خائفة علي صقر منه فلا احد يعلم حقيقة جابر غيرها ، مفيش بس نا زعلانة من امي ومش عايزاها تعرف مكاني ، نظر لها صقر بشك فهو يعلم ان الموضوع له علاقة بجابر زوج امها ، احنا لينا كلام مع بعض يا غرام بس مش دلوجتي لما تبجي مرتي سلام ، شعرت غرام بالخوف والوحدة فهل معقولة في هذا الوقت القصير فقط تعلقت بصقر ام هي كالغريق الذي تعلق بقشة ولما لا فهو الوحيد الذي انتشلها مما كانت فيه وظلت تفكر في حياتها وما هو قادم من مجهول ينتظرها . بقلمي اسراء ابراهيم
⭐⭐⭐⭐⭐⭐ استغفر الله العظيم واتوب اليه
وحشتيني جوووي ، واضح ان مصر اثرت عليك يا واد عمي ،
ليه بجي عشان بجولك وحشتيني يا فاطمة ، لع عشان بجيت تغيب گتير عليا في مصر وتيجي تضحك عليا بكلمتين ،
غصب عني والله انتي عارفة اني ماسك شغل ابويا في مصر
وصقر مشيلني مسئولية المصنع هناك كانت شورة هباب اني ابقي محاسب ، حتي التلفون يا ادهم مش بتكلمني عليه گتير
، والله شغل وببجي مضغوط حجك عليا يا ست البنات ، اوعي تكون عشجت من مصر يا ادهم ، وه اتهفيتي في عجلك يا فاطمة خلاص عشج ايه اللي بتتكلمي عليه انتي خابرة زين اني مش كدة انا عشجك انتي من زمان من وانتي عيلة بضفاير ولا يمكن هعشج غيرك في يوم من الايام ،
ربنا يباركلي فيك يا ادهم ، ويباركلي فيكي يا روح ادهم يلا هسيبك انا والحق اروح احسن هموت وانام ، بعد الشر عنك
، يسلملي خوفك عليا يا بنت جلبي سلام يا جمر .
بقلمي اسراء ابراهيم
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐لا اله الا الله
يوم الفرح جميع اهل البلد عند بيت الغرباوي وصوت الرصاص في كل مكان والناس يحتفلون بصقر الغرباوي لانه محبوب من الجميع ، في قلب البيت يجتمع الحريم في مكان خاص للسيدات واحدي السيدات تغني اغاني البلد المشهورة
وتجلس غرام وسطهم وهي مثل القمر فالفستان الابيض الذي ترتديه مع شعرها الذي يبلغ اخر ظهرها وهو كالحرير وبشرتها البيضاء مع الكحل العربي الذي اعطي لها رونق خاص تخطف قلب كل من ينظر اليها وبالفعل فكل من يهنئ كان ينبهر بعروس صقر فمنهم من يسمي الله علي جمالها ويدعو لهم بالسعادة ومنهم من يحقد مثل صفية فهي كانت تنظر لها بحقد من جمالها وانها سوف تأخذ كل شئ من وجهة نظرها فقط اما عزيزة والدة صقر فكانت فخورة بعروسة ابنها وكانت تدعي لهم بهديان السر وصلاح الحال وكانت غرام تشعر بنظرات كل من حولها وكانت خجولة للغاية وايضا خائفة من فكرة انها ستصبح زوجة صقر وعلي اسمه وفاقت من شرودها علي صوت عزيزة تعالي يا بتي هيكتبو الكتاب تعالي هخليكي تتفرچي واخذتها لمكان بحيث ان غرام كانت تري صقر وفرحت جدا لان عتمان سيكون وكيلها وكانت تنظر لصقر ولا تعلم لما هيا سعيدة هكذا لانها ستصبح زوجته وظلت تحدق به الا ان سمعت المأذون يقول بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وهنا تعالت الزغاريط فالآن اصبحت زوجته رسميا اما صقر فكان قلبه يدق ولا يعلم سبب سعادته ولكن كما قالو تجري الرياح بما لا تشتهي السفن فقطع فرحتهم دخول بنت جميلة للغاية وعند دخولها لاحظت غرام ان صقر تغير وجهه وسمعت شهقة من عزيزة والكل مستغرب وهي لا تعلم ماذا يحدث وهناك ايضا من يصطاد في الماء العكر فشعرت صفية ان هذا وقتها فاقتربت من غرام وقالت بتشفي ، انا جولت اعرفك بدل ما انتي زي الاطرش في الزفة اكده ومتعرفيش حاچة صعبتي عليا وهجولك دي تبجي غادة مرت صقر ......يتبع🔥🔥
بشكركو علي تعليقاتكو لانها بتفرحني وتشجعني اني اكمل♥️
تفاااعل ناار بقي عشان البارت الخامس 💥
غرام صَعيدي

google-playkhamsatmostaqltradent