recent
روايات مكتبة حواء

رواية التركي والصعيدية الفصل الثالث 3 بقلم سنسن ضاحي

رواية التركي والصعيدية الفصل الثالث 3 بقلم سنسن ضاحي

التركى والصعيديه
الحلقه الثالثه/سنسن ضاحى
وجاء الصباح وحمل معه الالم والرهبه والاندهاش
كله فى ان واحد لتلك البائسه الصغيره فتحت
عطر عيونها بتروى لصباح يوم مليئ بالمفاجأت
ولحظه واحده حسمت الامر حينما وجدت عطر
نفسها بملابسها الداخليه وهناك بعض الملابس
ملقاه على الارض ففى الحال لطمت خديها
ولملمت شتات نفسها فى رهبه واندهاش وهى تحرك
راسها غير مستوعبه ماهى عليه الان
عطر بفزع...... يالهوى يالهوى يادى الوقعه السوده
يادى المصيبه انجدنى يارب
تحركت فى فزع نحو خزانة ملابسها ولبست على عجاله ووضعت الحجاب باهمال وهرولت الى الدرج
وكادت تتعسر عدت مرات حتى وحدت ضالتها
كان.. رسلان... يجلس يتناول قهوته ببرود وبنظره ماكره
حتى اتت له عطر مسكته من قميصه ووجهت له ضربه على خده وبصقت على وجهه
..... انت عملت ايه ياكلب ياحيوان
رسلان ببرود.... لاشئ.
عطر...... لاشئ لا ياراجل ولا تصدق انت مش راجل
انت حيوان وواطى وحقير وانا هوديك فى ستين
داهيه ده غير انى هشرب من دمك التركى ياواطى
رسلان بنظرة شيطان متمرد..... الان فقط يمكننى ان احدثك بلغة الشارع المصرى لتهابى حضورى وتعلمى
من هو رسلان اركان
عطر.... رسلان اركان عاهر رخيص مستغل هوديه فداهيه وهشرب من دمه
تكلم رسلان بالمصرى ولاكن بلكنه تركيه فبدا
كلامه مثير للغايه
...... بصى ياحلوه اوعى تنسى برغم ان انا تركيى
لاكن اصلى عربى مصرى صعيدى
عطر..... وضيف على ده انك عاهر وحقير عملت فيا
ليه كدا انا اذيتك فى ايه منك لله يا حيوان
رسلان...... لمى لسانك اللى عاوز قطعه على فكره
انا صورتك فيديو ظريف كدا انا ونتى وناوى اخليكى نجمة مجتمع بيه على الميديا ههههههههه
عطر بصدمه...... انا مش فاكره حاجه هو انا فى كابوس اكيد انا بحلم اكيد انا مش فى الواقع ليه
كل دا وابتدت دموع القهر تنسال من بين عيونها
هو انا اذيتك فى ايه عاوزه افهم ولا اكمنك اجنبى
فسهل عليك الاستغلال من غير حرمانيه
رسلان وهو يجلس واضع قدما فوق الاخر..
...... ششششش اسكتى وخلينى فى المهم
طبعا امبارح انتى بعد مشربتى جامد واترميتى
فى حضنى انا اتنازلتيلى عن كل املاكك ليا انا
عطر.... نعم يارووووووح امك انا شربت واترميت
فى حضنك كمان
رسلان ببرود وضحكه مستفذه...... هو دا اللى حصل.
فى الحال اقتحمت ايدى عطر الصغيره وجه رسلان
كالقطه تخربش وجهه بشراسه وحقد
مسكها رسلان من رسغها ولوى دراعها فتالمت ولاكن
الم روحها التى انكسرت اكبر واشد
رسلان بشر دفين..... لا ايه ايدك خدت عليا قوى
وانا بفكر اقطعها وبعدين انتى سبتى المهم ومسكتى
فى انك شربتى لا اسمعينى انتى ملكيش حاجه فى البيت انتى ولا والدك انتى اتنازلتى وتروحى زى الشاطره كدا معايا توثقى املاكك ليا قانونى
عطر..... انت بتقول ايه انا متنازلتش عن شئ
فى الحال اخرج رسلان مستند من جيبه وهو مازال قابض على يدها ورفعه امام وجها فحركت وجهها بنفى فضغط اكثر على يدها فتالمت
رسلان..... هتروحى
عطر..... لا لا دا حقى انا وابوى
رسلان.... يبق بكرا الفيديو يغرق الميديا لبنت
حسب ونسب
عطر..... انت شيطان انا بكرهكككك وهموتك
رسلان..... يلا عشان توثقى كل شئ بدرى بدرى
عطر..... دا فى ولا احلامك مش هيحصل
رسلان بنظرة غضب.... يبقا انت عاوزه سمعتك فى الوحل
مر بعض الوقت الاان وافقت عطر على مضض
لتتلاشى الفضيحه فدائما كانت تتميز بسمعة اسرتها الطيبه فلا تدنس بعد كل هذا سمعت جدها وسمعتها
فى الوحل.
عاد رسلان وعطر الى المنزل كانت منكسره للغايه
ذبلت وبان الوجع والقهر والظلم على ملامحها
رسلان بالتركى.... هذا جيد جدا كم انا سعيد ومحظوظ
لم تفهم عطر حديثه ولا تبالى
صعدت الدرج ولاكن صوته الذى باتت تكرهه كره
دفين ولاول مره تشعر بشعور غير المحبه
شعور يتزايد شعور الكره والكره له حتى باتت
تلعن تلك القرابه بل تكره عمتها ايضا
رسلان...... حهزى نفسك انتى ووالدك لانكم ملكوش مكان هنا لانى هبيع البيت واسافر
عطر بصدمه فما اكثر الصدمات اليوم
........ طب انا وابوى هنروح فين انت خدت املاكنا
هنعيش فين وازاى وابويا المريض هروح بيه فين
حرام عليك ليه كدا خلاص ياسيدى انا اتزليت
خلاص انا انكسرت خلاص انت الاقوى
رسلان.... هذا لايهمنى غدا تذهبون
عطر..... ماشى خلاص ادينا يومين اشوف فيهم مكان
رسلان..... يومين بس لااكثر لا اقل
صعدت الى والدها واعطته دواءه وتمنت ان تنام
ولاتقوم ولاكن سريعا قامت توضاءت وصلت وظلت تقرا قران وتتوسل الى الله ان ينجيها من الغم
وتستغفر لما حدث بالامس رغم انها لاتتزكر شئ ولو كانت بوعيها لقتلت نفسها وهذا اشرف لها من الانقياد اللى الرزيله
اماعند رسلان. كان يتحدث مع والده عبر الهاتف
رسلان بالتركى.... ههههههه نعم اصبحت معدمه فقيره
اركان..... انت ذكى وعقل مدبر
رسلان..... كل هذا تعلمته منك فماذا يكون ابن الاسد
اركان بصحك....... ابن الاسد قط
رسلان.... قط كبير هو اسد ايضا
اركان..... قل لى متى تاتى الى هنا
رسلان.... فى اقرب وقت بالتاكيد
اركان بشر.... لاتترك معها اى نقود نريدها ووالدها
ان يسكونوا الشارع
رسلان... هو كذالك لن تتحصل على اى مال سيخرحون من المنزل كما دخلوا الى الدنيا
اركان....... مااروع تعبيراتك
رسلان.... لاتنس انى شاعر
اركان.. هذا صحيح اللى اللقاء طابت ليلتك
رسلان..... اللى اللقاء
فى غرفتها التى اصبحت معتمه بلا روح بعد
ان كانت تفوح بالبهجه والسعاده فاالمكان ايضا
يحس بصاحبه يفرح لفرحه ويحزن لاحزانه
لم تنم عطر بل ظلت مستيقظه
طوال الليل بين البكاء والذهاب للاطمئنان على والدها وقد عرفت الى اين ستذهب
وهذا اراحها قليلا وقرات الفاتحه على روح
جدها حينما تذكرت نصيحته لها لشئ كانت ستفعله
ولكنه نصحها بقلب كهلا حكيم مر عليه حلو الايام ومرها هدات قليلا وذهبت فى نوم متقطع
اماسلان فقد اعتاد على الاجواء المصريه واحبها كثيرا وكان يتناول الفطار ويخرح ولا يعود الا فى
المساء
مر اليومان نزلت عطر بشنطة ملابسها هى ووالدها
كان رسلان يجلس فى الصاله ويضع قدم فوق الاخرى
ينظر لهم ببرود وامر احداهم ان تفتش الحقيبه التى
بحوذتهم جيدا فلم تجد الا الملابس وصورها هى وجدها
رسلان......ودلوقت اطلعو بره ومحصلش لينا شرف بوجودكم
اصتحبت عطر والدها الذى لايفقه شئ بل هو كالطفل فقط ونظرت اللى رسلان بانكسار
فبادلها النظره ببرود
اغلقت احداهم الباب خلفهم
فلم تتحمل عطر اكثر من هذا فتساقطت على درحات سلم المنزل وبكت بانكسار فهذا المنزل شهد احلى الزكريات والايام التى ذهبت مع اعز من ذهبو
تمالك اعصابها وعدلت حجابها ومسكت بكف والدها
والاخر الحقيبه وذهبت قاصده وحهتها
بقلم سنسن ضاحى

google-playkhamsatmostaqltradent