recent
روايات مكتبة حواء

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثالث 3 بقلم دعاء احمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثالث 3 بقلم دعاء احمد 



جيه يوم الفرح وهو يحمل لهم للجميع ما سيغير مجر حياتهم
في قصر الشرقاوي
في اوضه نجمه
قامت اخدت دش وواقفه تفكر في شمس
نجمه لنفسها. ياترى ناوي لي على ايه يا انصاري بس اكيد ان ابن الأنصاري ارحم من ارجع لجهاد واللي اسمه مدحت
زهره خبطت عليها
زهره. صباح الفل مين أجمل عروسه دي يا ناس
نجمه. انتي ليكي نفس تهزري ياختي
زهره بخبث. اصل انا عارفه انا هعمل ايه فمتقلقيش عليا . المهم انتي ناوبه على ايه
نجمه ببراءه. على ايه في ايه
زهره لنفسها. يا عيني عليكي ياختي انتي احتمال يجرالك حاجه من الصدمه. تاب اقولها ايه دي
نجمه. بتفكري في ايه
زهره. عارفه مدحت ابن جواز ماما
نجمه بعصبيه. دي مش امي دي لايمكن تكون ام وكمان مدحت دا انا بكر"هه
زهره. ليه
نجمه بهمس. أصله كان بيحاول يل"مسني وانا بتخانق معه عشان كدا عيب وكنت لما اقول لجهاد كانت تقولي عادي. وبابا كان دايما يقولي مينفعش حد يل"مسني
زهره. مينفعش غير جوزك
نجمه. اه
زهره. انتي فاهمه ولا ايه
نجمه. يعني ممكن ابو"سه عادي بس انا مش عايزه كدا انا اصلا بخاف منه
زهره. صبرني يارب. ياله عشان نروح البيوتي سنتر
..................................
في قصر الانصاري
في اوضه شمس
قاعد في البلكونه بيشرب سيجاره وهو متعصب وبيفكر في البنت اللي خبطها
زين خبط عليه
شمس. أدخل
زين. صباح الخير
شمس. صباح النور في ايه؟
زين. مالك؟ اللي يشوفك ميقولش ان النهارده فرحك وكأنك بتحب او معجب
شمس. عايز ايه يا زين
زين. عايزين يعملوا د"خله بلدي
شمس بغ"ضب وحده. مين اللي قال كدا
زين. ابوك
شمس بحده. لازم اتحدت وياه
زين. وانت ايه اللي مضايقك
شمس بغ"ضب. ليه هو انا مش را"جل عشان أعرض مراتي لاهانه زي دي. وبعدين دي بنت يوسف الشرقاوي وكلنا عارفين مين يوسف الشرقاوي وتربيته
زين. بس بنته نجمه كانت عايشه في مصر مع امها المصروايه
شمس. مش شمس الأنصاري اللي يسمح بالكلام دا وبعدين دي عنده ١٥سنه يعني متعرفش حاجه في الدنيا. وممكن يجرالها حاجه
زين ضيق عنيه واتكلم بحده. شمس هو انت اصلا مش ناوي تد"خل عليها ولا ايه
شمس بصله بغيظ على طريقه تفكرهم وسابع ونزل لابوه
شمس. ممكن نتحدت يا بوي
ابوه. اقعد يا عريس
شمس قعد معه وفضل وراه لحد ما أقنعه يغير رأيه ووافق في النهايه
بليل
كتبوا الكتاب وكل واحده من البنات راحت اوضتها مع شريك حياتها
في اوضه زين
زين دخل وبص بوقا"حه على البنت اللي قاعده على طرف السرير والطرح على وشها
زين ابتسم ابتسامه جانبيه وبقي يقرب من زهره
زهره لنفسها. اصطبر عليا يا ابن الانصاري
زين. الف مبروك يا عروسه. ايه انتي مكسوفه ولا ايه لا فرفشي كدا دا النهارده ليلت"نا
زهره بصوت رقيق. انا
زين بسرعه شال الطرحه من على وشها واتصدم
...................................
في اوضه شمس
نجمه قامت و فتحت الدولاب وطلعت شنطه هدومها وفتحتها و طلعت صوره لوالدها
نجمه. بابي وحشتني اوي كان نفسي تبقى موجود معايا جايز وقتها كنت وقفت لمصطفى وخليته يعاملني انا و زهره كويس وحشتني اوي يا بابا الله يرحمك
شمس دخل الاوضه ونجمه كانت قاعده بضهرها وماسكه صوره والدها اول ما حسيت بيه قلبها بقى يدق بسرعه وخوف
شمس بقى يمشي بخطوات ثابته ناحيتها
نجمه كنت متوتره وبقيت تفرك في ايديها وعنيها بتلمع بالدموع
شمس. الف مبروك يا عروسه
نجمه قامت وبصتله
شمس بابتسامه ساحره. انتي
نجمه بدموع. الله يبارك فيك
شمس اتضايق لما شاف دموعها وقرب منها ومسك وشها بأيديهم نجمه انتفضت لما لم"س وشها وبعدت عنه
شمس بسرعه وبص لعيونها الزرقاء . متخافيش انا مش ها"ذيكي لايمكن اذ"يكي
نجمه بطفوله. انا جعانه
شمس ضحك على شكلها بالرغم انها تبان انثي في غايه الانوثه والجمال والاناقه بمكياج ها الخفيف الا انها طفله.
شمس. تاب تعالي هنتعش سوا ولا مش عايزني اتعشى معاكي
نجمه بسرعه ويتحرك ايديها بمعنى لا. انا مش اصدي بس انا مش متعوده
شمس. تاب ياله غيري الفستان دا وتعالي هنتعشا سوا
نجمه. حاضر
اخدت بجامه ودخلت الحمام
شمس. معقول هي دي بس زي القمر سبحان الله
عقله بلوم. انت بتفكر في ايه دي طفله
الباب خبط
شمس راح فتح نصه وكان واقف سادد الرؤايه.
ابوه. الناس مستنين تحت يا ابني
شمس. ليه
ابوه بجديه. انت فاهم ليه يا شمس
شمس. حاضر يا حج شويه وانا هديك المنديل
ابوه. يحضرلك الخير يا ابني
وسابه ومشي
شمس دخل وبقي يفكر يعمل ايه اكيد هو مش هيجي على طفله زي دي لان مباداه متناقضه مع عادات اهل الصعيد لانه اتربي واتعلم في المانيا وغير كدا هو بني ادم
اتنهد بضيق وراح ناحيه طبق الفاكهه ومسك السك"ينه وجر"ح ايديه ومسك ملا"يه السرير وحط اديه عليها والد"م بقى عليها
طلع البلكونه بتاعته وماسك الملا"يه اللي عليها د"م واول ما عيله الشرقاوي شافوها ضر"ب النا"ر بقى مسمع في الناحيه كلها
نجمه طلعت بسرعه من الحمام وهي خايفه شافت شمس ماسك ايديه وبيتالم
نجمه مسكت ايديه بخوف ودموع. انت كويس ازاي عو"رت نفسك
شمس بابتسامة جميله. اهدي اهدي انا كويس متخافيش يا نجمتي
نجمه راحت علي الكومود وفتحته وجابت عليه الاسعافات و قعدت جانبه بتربط ايديه بتركيز ام هو مركز معها
نجمه. متخافش هتلم بسرعه بس انت ازاي اتعو"رت
شمس بهدوء. متشغليش بالك يا قمر ياله مش انتي جعانه ياله
نجمه بدأت تهدأ من نحيته.
نجمه بهدوء. انت هتاكل ازاي وايدك متعوره
شمس. اكليني
نجمه وشها احمر من طريقته و فعلا بدأت تأكله بيديها وتاكل هي كمان
بعد شويه قامت غسلت ايديها وسنانها ورجعت تاني شمس غسل سنانه وطلع لقها قاعده على الانتريه
من دون مقدمات شالها
نجمه بكسوف. نزلني
شمس. متخافيش
حطها في السرير بهدوء وطفي النور
نجمه اول ما الدنيا ضلمت مسكت فيه بخوف وقلبها بيدق بسرعه
شمس. في ايه
نجمه. متسبنيش انا بخاف من الضلمه
شمس نور الاباجوره و راح قعد على السرير جانبها
شمس بهدوء. نجمه متخافيش طول وانتي معايا مش مرات شمس الأنصاري اللي تخاف
نجمه. حاضر
شدها لحضنه ونام
بعد شويه حس بنفسها انتظمت وارخت جس"مها عرف انها نامت
ابتسم ونام هو كمان
............... ..........
في اوضه زين
زين اول ما شال الطرحه اتصدم من جمال زهره الشرقي عيونها بنيه غامقه جميله جدا
زين بخبث. دا احنا ليل"تنا صبحي يا مزه
وراح ناحيه الدولاب ومسك قميص نوم اسود ستان قصير
زين. خدي يا قمر غيري مستنيكي
زهره بخبث. حاضر
اول ما دخلت الحمام بقيت تل"طم
زهره. دا قليل الادب اوي اعمل ايه دلوقتي مفيش غير الحل دا
طلعت ازازه صغيره فيها حبوب
اخدت حبايه وسابت الازازه وغيرت الفستان و لابست القميص وكانت زي القمر وخصوصا مع شعرها الأسود الطويل
طلعت وبقيت مكسوفه من شكل القميص
زين كان غير هدومه ولابس بجامه واول ما شفها خطفت قلبه
زين. يخربيت جمال امك
زهره بدوخه. انا
كانت هتقع لكن ايد قويه اتلفت حوالين وسطها. انتي كويس
زهره بدأت تحس بهبوط وفقدت الوعي
زين شالها بهدوء وحطها في السرير ولقها فقده الوعي خالص
زين لنفسه. وبعدين بقى تاب والناس اللي برا دي
دا شمس اللي كان مش موافق على الموضوع خلص من بدري
مبدهاش بقى
ومسك سك"ينه وعمل المثل
صوت ضر"ب النا"ر بقى في كل الثرايا بعد كدا الناس بدأت تمشي
بعد كدا زين ربط ايديه وراح نام جانب زهره وشدها لحضنه ونام

google-playkhamsatmostaqltradent