رواية ارهقتني الغيرة الفصل الثالث 3 بقلم اية هاني
رواية أرهقتني الغيرة الفصل الثالث 3
_ رودينا استني..رودينااا..
رودينا وقفت والتفتت له "فيه تهزيق تاني!!..
_ لا مفيش تهزيق ولا حاجه انتي هتشتغلي معايا ف الشركه ومش هتشتغلي ف البيت تاني..
رودينا بصت له" انت ليه بتعمل معايا كل دا يعني انت متعرفنيش ولا عارف إذا كنت كويسة ولا لا علشان تعاملني حلو او وحش..
= انا بعامل الكل حلو حتي لو كان وحش + انا بحب اساعد غيري بردوا..
_ طب هروح انا فين دلوقتي..
= هتيجي معايا ف..ولقاا تليفونه بيرن وكانت مامته..
_ ايوا يا ماما فيه حاجه..
= لحقت رودينا..
رحيم بإستغراب "ليه بتسألي"..
_ لحقتها بس ولا لا!!..
= واقفه معايا اهي..
_ هاتها وتعالا..
= لا يا ماما مش هينفع..
_ انا حابه اعتذر ليها وارجعها الشغل بتاعها تاني..
= رودينا هتشتغل ف الشركه بتاعتي يا ماما مش هتشتغل خدامه..
رودينا واقفه وحابسه دموعها وزعلانه ع اللي بيحصل لها وقررت إنها ترجع بيت أهلها حتي لو هيموتوها..
_ متتعبش نفسك يا رحيم بيه انا هرجع بيت أهلي تاني ومش هشتغل..
= طب خمس دقايق وهكلمك يا ماما..
_ مش خايفة منهم..
= هما مين..
_ أهلك..
= و انت اي عرفك إني بخاف منهم..
_ خمنت..
= ماشي + لا مش خايفة منهم..
_ طب ليه مش حابه تشتغلي..
= هشتغل اكيد و إن شاء الله ف شركتك برضوا بس مش وقته دلوقتي انا لازم ارجع البيت..
_ طب هوصلك طيب..
= لا شكراً هرجع البيت لوحدي..
_ عارف مكان بيتك علي فكرة وعارف إنه ف منطقة شعبيه ومش هينفع ادخل مكان زي داا بس انا كنت ف مكان زي دا قبل كدا برضوا متولدتش ف فيلا ولا بيت كبير وواسع يعني..
= اتفضل وصلني..رحيم رن علي واحد م الحرس يبعتله العربية ف مكان***..
وبعد شوية كانت وصلت البيت هي كانت مرعوبه من أهلها بس محبتش توضح دا ل رحيم..
...........................................
_ بابا خلي مراد يقعد ساكت..
= مرااد عيب كداا بطل تضرب أختك..
مريم بصتله بضحكة نصر كدا ومراد هيتجنن..
_ يلا يا حبايبي الفطار جهز..
= انا جيت ف وقتي الواضح كدااا.
_ ابيه زين صباح الخير..
زين راح باسها من وشها "أحلي صباح دا ولا ايه"..
وقعدوا كلهم سواا يفطروا ف وسط هزارهم وضحكهم..
= مراد و مريم يلاا علي الجامعه بتاعتكوا وانت يا زين اعمل حسابك النهارده هنروح ل عمك نقعد معاه شويه بقالنا كتير مش بنروح له.
_ مش هروح عند عمي يا بابا أظن انت عارف اللي عمله زمان ومش محتاج افكرك بحاجه زي كدا لإنها حاجه متتنسيش ولا اي!!.
عدلي بصرامه" انا قولت كلمة يبقا تتسمع فاهم ولا لا "..
= يا بابا ازاي نروح له بعد ما...
_ محدش عارف مين هيموت قبل مين وبعدين انا رايح له هعرض عليه حاجه كويسه يمكن تعدله شوية..
= اما نشوف اخرتها يا بابا..
ومشيت مريم ومراد ع الجامعه ( مراد ومريم تؤام ف هما ف نفس الجامعه مع بعض)..
وزين مشي علي شغله هو وباباه..
_ خلي بالك من نفسك يا بابا.
= ادعيلي اكسب القضية واقدر اساعد المظلومين..
هتكسبها إن شاء الله مش أول مرة يا بابا..
= وانت خلي بالك من شغلك عايزك تبقاا من أهم الدكاترة اللي ف البلد..
_ إن شاء الله يا بابا..
..........................................
نرجع بقا للغلبانه اللي هتموت م الرعب من أهلها دي..
رودينا خبطت ع الباب ف سمعت صوت أمها اللي بتكرهه..
_ ميين..
رودينا بصوت مهزوز"اناا...انا رودينا"..
الأم فتحت الباب بسرعه..
_ انتي اي رجعك هنا يابت انتي تاني..
= علي فكرة انا بنتك يعني لو نسيتي مش واحدة خدامه ولا غريبة..
_ منستش يختي ولا حاجه بس انا قولتلك اي انا وابوكي.
رودينا فضلت تعيط لما افتكرت كلامهم..
_ عايزينك تيجي وجايبة معاكي فلوس كتير كداا مش كفاية الفلوس اللي بنصرفها عليكي وعلي تعليمك دي كلها..
= مين يا خلود..
_ الهانم بنتك شرفت..
= جيبتي الفلوس..
رودينا بخوف" ما هو..اصل انا..
_ انطقييي اوعي تقولي طردوكي م البيت..
= انا اللي قولتلهم مش عايزة اشتغل وسيبت الشغل يا بابا..
يتبع..
الرابع م نهنا