recent
روايات مكتبة حواء

رواية جحيم النمر الفصل الثاني 2 بقلم دعاء احمد

رواية جحيم النمر الفصل الثاني 2 بقلم دعاء احمد 




(أذكى جر"يمه ق"تل)
كينان بحده. ينهار اسود اكيد النمر ناوي يخلص على المسئوله النهارده
زين. بالسرعه دي وبالنهار
كينان. هو النمر بيهمه ليل ولا نهار
زين. هي المسؤله فين دلوقتي
كينان راح على اوضته وطلع التاب بتاعه وفتحه برقم معقد واول ما فتحه ظهرت معلومات كتير ادامه وكانها شبكه كامله من المعلومات المعقده
كينان. المسئوله في العنوان دا دلوقتي حالا واكيد النمر هناك
زين. هتعمل ايه
كينان بغضب. هعمل ايه يعني هستني لما يرجع احنا عمرنا ما بنعمل حاجه من دماغنا وبعدين النمر ذكي بما فيه الكفايه انه يد"مر مؤسسه كامله
..................................
في احد الأماكن الرقيه
النمر قاعد على الموتور وبيبص لكل حاجه حواليه بهدوء لكن من جواه أذكى عمليات حسابيه بتم
شاف المسئوله نازله من بيتها نزل من على الموتور ومشى ناحيه صندوق الزبا"له وساب قلمه عليها بشكل راسي وعد من جنب المسئوله بهدوء وهو مبتسم بغرور يليق بيه
في نفس الوقت تاكسي عد في مكان فيه مايه و طير القلم وقع على الارض
شخص كان بيقرا في كتاب في كافيه شاف القلم قام عشان ياخده
شاب جيه بسرعه وخبط في الراجل دا وقتها الراجل وقع ناحيه سله الز"باله والشاب وقع ناحيه الكافيه الناس بقوا يتخانقوا
المسئوله بصت باشئمزاز للموقف وبعدين بصت للاشاره بتعدي الطريق
سواق النقل جاي وبيبص للناس اللي ببتخانقوا ومخدش باله من الاشاره ومكمل طريقه
المسئوله بتعدي الطريق وبسرعه العربيه النقل خبطتها ووقعت
كل دا في أقل من دقيقتين
النمر ابتسم بثقه ولابس الايس كاب بتاعته ركب موتوره بص للسلا"ح اللي في جانبه بغرور
النمر بغرور. لو يعرفوا انا الرياضيا سلا"ح أقوى من الر"صاص كان العالم كله اتد"مر
وبقي يسوق بأقصى سرعه بهدوء وهو بيسمع صوت الهواء ومركز في طريقه
................................
في مطار اوكرانيا
بتخرج رقيه من المطار مع صحابها
يوجين (مشرف) . بنات لازم تاخدوا بالكم من بعض احنا راح نضل ب أوكرانيا اسبوعين راح نتنقل بين المستشفيات هون واخر شي عندنا مؤتمر طبي هالا راح اخدكن على الاوتيل
رقيه بحماس رفعت شعرها ديل حصان. يوجين موقع الاوتيل فين؟ اقولك ابعتهولي مسدج
يوجين. اوكي بس ليش
رقيه مشيت بثقه ناحيه عجل مركون جانب بعض
رقيه. انا هوصل بطريقتي شنطتي معاكم يا بنات انا راح اوصل بالدراجه ابعتلي اللوكيشن وانا هوصل ب الجي بي اس
يوجين. اوكي بس المكان مو امان رقيه
رقيه. مش عليا متخافوش ياله ابعت اللوكيشن
طلعت موبايلها وحطيته ادامها في سله بتاعه العجله وفتحت الجي بي اس
ركبت العجله وبقيت تسوقها بحماس وتتفرج على الاماكن اللي اول مره تشوفها فجاه وقفت العجله ونزلت لمكان فيها حمام كتير نزلت على ركبتها ومسكت حمامه وطيرتها و بقيت تسمع الموسيقى اللي ببعزفوها في الشارع راحت ناحيه محل ورد وبدأت تنقي بوكيه ورد ولا اروع دفعت فلوسه وأخدته حطته في السله وركبت العجله سواقتها بسرعه جدا كان شكلها زي القمر وخصوصا ضحكتها الجميله على وشها
لكن فجأه عدت على الطريق من غير ما تشوف الاشاره وكانت طريق تقاطع كان شخص بيعدي بسرعه كبيره بالموتور رقيه فتحت بوقها من الصدمه لكن في ثواني الشخص دا فرمل السرعه والموتور بتاعه غير اتجاه
ووقف الموتور بغضب ونزل رقيه اول ما شافته بينزل وجايه بتجها ساقت العجله باقص سرعه بخوف وقلبها بيدق بسرعه و بدأت تختفي
النمر بغضب وصوت عالي . دورني (غبيه)
رجع ركب موتوره وطلع على قصره
رقيه طلعت بالعجله جري وقلبها بيدق بسرعه وطلعت على الاوتيل
رقيه لنفسها. ياريت تعقلي شويه يا روقه كدا مينفعش هتودي نفسك في داهيه وانتي في بلد غريبه
..........................
في قصر النمر
اول ما وصل على البوابه فتحوا البوابه بسرعه
النمر دخل الجراج ساب الموتور و دخل القصر
كينان. ليه يا نمر
النمر بحده وبصه مريبه. من أمتي حد بيسالني ليه؟
كينان. نمر انت عارف اني مش اصدي
النمر. كيييننناااننن مبحبش حد ينك"سر القواعد اظن انت اكتر واحد عارف دا
كينان. عارف
النمر. يبقى مفيش مناقشه المسئوله ما"تت وانا مش بستنى حد يديني تعليمات ولا يناقشني بلغ الجماعه ان موضوعها اتقفل والفلاشه بقيت معايا
كينان. هي طلبوا الفلاشه
النمر. قواعد مش بتتغير وهما عارفين كدا طول ما الفلاشه معايا هما في امان واحنا في امان وهما فاهمين دا كويس واكيد محدش منهم يفكر يخسرني
كينان. تمام
النمر. بكرا هتتم عمليات المنشاوي وانا اللي هنفذ. هنسهر النهارده
كينان. اوكي
النمر. عملت اللي قلتلك عليه
كينان. لما وصلت المستشفى كانت اجه"ضت الجنين
النمر بغضب. غبي
كينان بص في الأرض وسكت لانه فهم ان النمر غضبه زاد عن حدود السيطره
...............................
في الاوتيل
رقيه وقفت العجله ولقيت يوجين مستنيها
يوجين. شو في مبينه هيك كانك عمله شي مصيبه
رقيه. كنت وهربت
يوجين. شو في
رقيه. ولا حاجه ياله بينا
يوجين. البنات فوق انتي راح تكوني مع ساره بنفس الاوضه
رقيه. تمام ياله
الاتنين دخلين الاوتيل
يوجين. راح نخرج باليل ونسهر شويه بدون يتفرجوا على المكان
رقيه. اوكي طبعا هكون معاكم
يوجين. تمام
...............................
باليل
في قصر النمر
اخد شاور وبيلبس هدومه جاكت جلد اسود وبنطلون جينز اسود وطبعا حط سلا"ح في ضهره ورفع عليه الجاكت نزل لقى زين وكينان واقفين منتظرينه
النمر. ياله
...........................
في الاوتيل
رقيه لابست فستان اسود لقبل الركبه ناعم وواسع كان مقفول من الضهر لأنها مبتبينش ضهرها لسبب خاص
فردت شعرها البني وحطت مكياج خفيف
كانت زي القمر جمالها مصري أصيل لكن عيونها زرقاء بتلمع بطريقه غريبه وخصوصا لما تضحك
ساره. انتي جميله اوي
رقيه. شكرا يا قمر ياله بينا
ساره. ياله زمانهم منتظرين تحت
............................
بعد مده في مكان باين عليه انه شرقي
البنات بيدخلوا ومعهم رقيه
اخدوا تربيزه كبيره وقعدوا عليها
النمر واقف بعربيه أدام مطعم عربي وقتها افتكر مصر ابتسم بسخريه على القدر
زين. نمر انت عايزنا نسهر هنا
النمر. انزلوا
كلهم نزلوا والنمر اد مفاتيح العربيه لشخص
جوا المطعم
زيزي. متعني يا رقيه صوتك حلوا اوي
رقيه. بس انا مبعرفش اغني غير عربي
يوجين. ها المكان معظم اللي فيه عرب وقليل من امريكا الشماليه وبعضهم من أفريقيا
رقيه. تمام
ساره. هتغني ايه
رقيه بتفكير. هتسمعوا دلوقتي
واقفه على الاستيج
في نفس الوقت النمر دخل المكان والموسيقى اشتغلت
هي الحياه كدا ليه بقى ليها لون تاني. بقى ليها طعم جديد غيرلي أيامي. هي الحياه كدا ليه بقى ليها لون تاني.
مين اللي غير شكل كل الحياه ادامي. مين اللي غير حلم كل الحياه ادامي هي الحياه كدا ليه بقى ليها لون تاني
كان بتغني بطريقه هاديه خليت الكل يسرح معها حتى اللي مش فهمين معنى الكلام لكن هدوء وطريقتها وهي بتغني ملفته للانظار ومث"يره للشهو"ات
النمر مركز معها ومع ضحكتها وتمايلات خصرها وصوتها رجعته لأيام زمان في مصر فاق من ذكرياته على صوت صر"خت قويه


الثالث من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent