recent
روايات مكتبة حواء

رواية المغرور والدلوعة الفصل السادس 6 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الفصل السادس 6 بقلم ميرو محمد


نظر صقر وجد حياه وبسنت يقفون في الجنينه وتنظر حياه اليه بغض.ب ثم ذهبت حياه مسرعه الي صقر .
حياه : هو دا الهتنام يااستاذ صقر .
حنين : وانتي مالك .
حياه : نعم ياختي مالي وكل حاجه تخصني انتي مجنو.نه .
حنين : والله انتي مش محتر.مه.
بسنت : ياجماعه عيب كده وانتي ياحنين خلاص اطلعي انتي دلوقتي .
حياه : اصبري يابسنت مين المش محتر.مه يزباله يلما.مات البيوت .
صقر بز.عيق وغض.ب : حياااااه متنسيش انها بنت خالتي ولو غلطي فيها يبقا غلطي فيا بظبط فاهمه .
حياه بدموع : انت بكلمني كده .
صقر : إيوه واتفضلي بقا علي اوضتك . ذهبت حياه مسرعه الي الداخل وذهبت وراها بسنت . وظل صقر وحنين .
صقر : انا اسف علي كلام حياه .
حنين : ولا يهمك المهم كنت عاوزا اقولك اني بح.... ولم تكمل
صقر : هششش حنين انا مش بفكر في كلام دا ونصيحه بلاش تعترفي بمشاعرك لحد قبل متتاكدي انه هو كمان بيبدلك نفس الشعور تصبحي علي خير . ثم ذهب صقر الي غرفته . وظلت حنين وقالت .
حنين : بكرا اخليك تحبني ياصقر انت ملكي وحبيبي انا .ثم ذهبت هي كمان لنوم ..
عند حياه .......
حياه بدمو.ع ونهيا.ر جامد : انا انا ياصقر تكلمني كده .
بسنت : اهدي ياحبيبتي اهدي هيحصلك حاجه .
ظلت تبكي حياه وبسنت تهديها حتي جاء الصباح وعيون حياه لم تنام .......
بسنت قامت من النوم شافت حياه زي ماهي . قامت بسنت وذهبت اليها .
بسنت : حياه انتي ماانتي كده من امبارح .
حياه : ......
بسنت : ياحبيبتي خلاص مش كده ..
حياه : ........
يوه طب انا هقوم أجيب فطار .
ظلت حياه شارده في حزنها وكلام صقر ليها ودفاعو عن حنين ........
نزلت بسنت واخدت صنيه عليها فطار وذهبت اتجه غرفة حياه . شافها صقر وقال .
صقر بستغراب : بسنت انتي واخده الاكل دا ليه فوق .
بسنت : لحياه ياابيه حياه من امبارح منمتش وعامله تعيط فقولت اجبلها اكل احسن تتعب .
صقر بحزن : ماشي ياحبيبتي خلي بالك منها .
بسنت : ماشي بس عاوزا اقولك حاجه ياابيه .
صقر : حاجة أيه ياحبيبتي .
بسنت : انت زعقت لحياه اوي مع انها حنين كمان غلطانه وهي لما شفتكم كده أضيقت ودا كان رد فعلها . ياريت تصالحها ياابيه .....
صقر بندم علي الحصل : حاضر ياحبيبتي . ثم ذهب صقر وذهبت بسنت الي غرفة حياه .
نزل صقر الي اسفل وهو يلوم نفسه ازاي اتعصب اوي كده علي حياه ازي وهي قلبه . بعد تفكير طويل قرر صقر انه يصالح حياه اول متنزل.
عند حياه....
بسنت : يلا ياحبيبتي عشان تفطري.
حياه : معلش يابسنت مليش نفس ممكن انام .
بسنت : بس ياحبيبتي كده مينفعش هتتعبي .
حياه : معلش سبيني دلوقتي انام .
ظلت حياه كده طول اليوم ولم تنزل الي اسفل حتي قلق محمود والدها فصعد اليها الي غرفتها ...
في غرفة حياه .....
محمود : مالك ياحبيبتي فيكي أيه.
حياه : مفيش يابابي.
محمود : اومال مالك ياحبيبتي منزلتيش ليه .
حياه : تعبانه بس يابابي يعني تعب كده .
محمود وتفاهم الامر : ماشي ياحبيبتي كنت هقولك اني هنزل القاهره بكرا عشان هجيب ماهر بيه وعيلتو هنا .
حياه : ماشي يابابي 🥺.
طبع محمود بوسه وخرج الي الخارج ونزل الي اسفل . كان الكل جالس علي السفره وكمان صقر...
عامر : مالها حياه يامحمود .
محمود : معرفش ياعامر بس البنت فيها حاجه . انا هنزل القاهره بكرا خلو بالكم منها لحد مرجع .
هاله : متقلقش ياخويا في عيني .
صقر بزعل وهو يندم نفسه الف مره فكل هذا بسببه .
حنين وهي تفكر كيف تقرب من صقر وانه يحبها .
عدا اليوم علي الكل . وظلت حياه كما هي لم تخرج من الغرفه .
ومحمود سافر القاهره .
وطبعا صقر خلاص جاب اخره عاوز يشوف حياه ويعتذر منها
ولاكن مفيش فرصه وحياه لم تخرج من غرفتها .
ومحولات حنين في القرب من صقر .
عدا الاسبوع دون احداث وكانت حياه مثل الورده الدبلانه التي اهملت .
لم تاكل كويس ولم تنام وتظل شارده وتبكي وظهرت
العلامات السوداء تحت عيونها . وخست جدا .
جاء اليوم لرجوع محمود وعائلة ماهر بيه .....


السابع من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent