recent
روايات مكتبة حواء

رواية دم الشرف الفصل الخامس 5 بقلم علي بيه ابو الدهب

رواية دم الشرف الفصل الخامس 5 بقلم علي بيه ابو الدهب 


بعد مرور شهرين
ملاك في بيت والدتها وهي ضمه نفسه مثل الجنين علي الارض وتبكي علي ما وصلت إليه بسبب هذا الحب...وفي نفسها...كنتي..عارفه ان حبك هيو*جعني بس مكنتش متخيله ان يوجع بطريقه دي...كل حاجه حلوه في حياتي راحت بسببك..أنت السبب يزين...مش مسمحاك..
حته امي لما عرفت انك طلقتني مستحملتش..تشوف بنتها حياتها بتدمر وماتت وسبتني دا كله بسببك..انت وأمك..مش مصدقه ازاي..كانت بالخبث دا..ازاي كانت بتلعب علي الطرفين...ازاي خلتني اقرب منو وساعدتني وفي الاخر تتدمر كل حاجه..دا انا اعتبرتها امي التانيه..حبيتها...بس ازاي...كل داا...ازاي..في يوم..وليله حياتي كلهاا ادمرت...
ووسط كل دا..سمعت صوت تلفونها بيرن... من رقم مجهول بصت لثواني وشافت اخر رقمين وافتكرت أن الرقم ده بتاع الشخص المجهول اللي كان بعتلها.. ومستنش ورديت..الو..
المجهول:قبليني كمان نص ساعه في نفس الكافيه اللِ كونا متفقين عليه قبل كده...وهتخدى كل اللِ انتى عاوزه...
ملاك بخوف..تم.ام
وقفلتوفكرت ان لحد امته هتفضل بالضعف دا ..واتكلمت في نفسها..انا لازم اخد حقي واعرف زين.ان غلط..اكبر غلط..لما ظالمني...ولبست ونزلت بسرعه وهي فى الطريق..سرحت وافتكرت لما اقعدت تترجا زين يصدقها انها حامل..منو..وهو كدبها
فلاش باك..
زين..بصف*عه قو*يه وهو يضر*بها
ملاك بتارجي..زين ابوس ايدك كفايه والله انا مختكش والله مختكش....انتنسيت يوم ماتميت زوجنا...
زين بغضب وعيون محمره...انتى كدابه..انا ملمستكيش..انا مجتش..جنبك...أساسا..ازاي حامل..مني ياخاينه....وهو يضر*بها بقوه دون رحمه
ملاك بصراخ...الحقوني..يازين صدقن...قبل ان تكمل كلامها دخل صديق زين...مراد اللِ مكنش بيبطل مجي عندهم طول الفتره دى..والدة زين...مراد وهو يبعدو عنها...اهدي يصحبي..
زين بغضب..ابعد عني يامراد ازاي واحده زى دى تخدعني...انا غلطان ان اعتبرتها حاجه في حياتي..وحترامت وجودها...كازوجه...بس هيا محترمتنيش...ياريتني صدقت...يوم مانورهان عرفتني حقيقتها وانا مصدقتش واتخليت عن نورهاان عشنها عشان فكرتها محتر*مه فكرتها بنت ناس..اتريها بتلعب بيا زى الكره...سيبني يامراد انا مش هرحمهَ...
فاطمه بتمثل..حصل..اي يابني عشان تعمل كده في البنت الغلبانه...(اما انتي وحده..🐍)
زين بغضب..الخاينه...حامل..وانامَلمستهاش...دى اللى قولتلي مش هتلقي احسن منها ونورهان كدابه...اهي نورهان طلعت انضف منها واشرف من الاشكال اللي زى دى...
فاطمه بشهقه...ولطم وتمثيل في نفس الوقت...يانصبتي...ازاي دا يابني..اكيد في حاجه غلط ملاك عمرها متعمل كده فينا صح ياملاك..(حد يقتل ال🦎دى عشان زهقت منها)
كل دا وملاك ضمه نفسه وبتبك*ي....على كمية الوجع ده...
زين وهو بيجُرها برا الشقه وهو ماسك شعر*ها وبعصبيه...ومراد بيحول يفكو وهو مش شايف حاجه قدامو وجرجرها علي السلم...لحد.. موقعت..ومحستش بنفسه غير وهيا في المستشفي..ومامتها وحماتها بتبصلها بصه هيا مفمتهاش...
فاطمه..اظن كده حققت انتقامي ودمرت حياتك...انتي وأمك بقيت سمعتكم في الزباله...
سميره ببكاء:ليه كده يافاطمه..دا انا اعتبرتك..صحبتي تعملي فيا كده...وفي بنتي عملت اي هاا..كنتي خدي حق مني مش تدمري حيات بنتي وخلاص ليه...واكملت بضعف وببكاء...
وملاك في صمت تام تستمع لها والدموع تتساقط دون صوت...اكملت فاطمه بحقد...عشان اخد حقي علي كل حاجه لو ختو منك انتي ياسميره مش هشبع بما فيه الكفايه...انتي زمان ختي حبيبي..مني ودلوقتي انا دمرتك انتي وبنتك...وجهة كلامها لملاك..واها صح افاجك بقا..انا عارفه اي اللي حصل وعارفه ان اللي كان في بطنك ابن زين بس... استحاله يعترف بكده للأسف..عشان هو مش فاكر اي حاجه من ساعت ماجه من عند اختو نورهان...
ملاك بصدمه...نورهان مين
اكملت فاطمه بضحك..اي دا هو انا نسيت اقولك ان زين ليه اخت وهيا اللي ببحبها دلوقتي وفكره واحده ملهاش اهل وانا عملت اتمثليه دي كلها عشان اضمرو واضمرك...واضمر امك...
سميره..وملاك..بصدمه اكبر وعدم استعاب ازاي ام تعمل كده في عيالها...
فاطمه..انتم متنحين كده ليه..اه شكلكم مستغربين ازاي..كده..هقولكم...زين مش ابني...زين ابن مرات ابو الأوله...اللي برضو انا قتلتها...بس نورهان لما انا حملت فيها كان لازم مبينش ان ليا بنت عشاان انتقامي يتحقق..وفعلا بعد 9شهور حمل ولدت وخليت الدكعور يقول لجوزي ان البنت ميته...وبعدين قتلت ابو زين عشان اعرف اخد رحتي
اصلي بيني..وبنتكم كده مكنتش بطيقو...انا وفقت عليه عشان الفلوس..وبعد مَمات..فكرتو كاتب كل حاجه بأسمي...اتريه كاتب..باسم ابنو المصون...عشان كده قررت اضرب عصفرين بحجر..اخلي بنتي تقرب منو وتعلقو بيها...وانتي العب عليكي...واخد حقي من أمك..
ملاك وسميره😳😳!!!!!
أنتم هتفضلو متنحين كده...علي العموم أنا مش فاضيه دلوقتي ورايا خططت تانيه...واحمدي ربنا انك عايشه...دا انا عشان طيبه بس(حر*بايه هانم عيب كده احنا أهل🙂) ولو مبعدتهوش عنك كان زمانك معا المو*ات دلوقتي...ابقي عدي الجمايل بقا..
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀لا حول ولاقوة الابالله
السواق: ياانسه..يا آنسه
فاقت ملاك..من الماضي اللِ دا"مر حياتها وسالب روحه منها..علي صوت السوق......حسبتو ونزلت تواجه الشخص..دا رغم انها..عارفه أنها غلطت وقت مفكرت انها تبدأ حياتها وتنسا الداليل اللي..يثبت ان نورهان أكبر نصيبه في حياتهم....بس دلوقتي..طلعت امو كمان في العب الزبا*له دى..وهي..العقل.المُدبر..
دخلت الكافيه...وقعدت..استانة الشخص المجهول دا.....
عده وقت كتير..وهيا بقيت فقده الأمل أنها..تثبت براتها...وتوقف المهزله اللي بتحصل دى يعنى اي اخ يتجوز اختو وامهم كمان عارفه وبتحرضهم دا كله عشان انتقام وفلوس.يحر*ق الفلوس اللِ تخلي الام شطانه بالشكل دا حسبي الله ونعم الوكيل ...حته لو مجاش هتصرف..مش معقول اسكت علي دمار حياتي وموت امي وابني اللِ لسه مجاش علي الدنيا كده...ولا زين اللِ امو عامله تخدع فيه واتماسكنت لحد متمكنت...لازم الحقوق ترجع لصحابها...اما زين...مش هنكر ان لسه في حاجه ليه عندي
وليه مكانه في قلبي...حبك مكنش سهل يازين...وحته حبك استخسرتو عليا...انا بشكرك...علي الدرس اللِ علمتهولي دا..بس مسيرك تندم يازين...
قطع حبل افكره دخول...مراد وهو بيقعد قُصدها.
مراد..اهلا ياملاك..فرحان انك اديتي لنفسك فرصه..تكشفي فيها حقيقة..الناس دى..... عارف انك مصدومه من كل اللِ حصل خلال الشهرين دول..وعارف انك مصدومه من خبث حماتك....قطعت كلامو وهيا بتقول...
ملاك بصدمه...قصدك اي...انت يامراد اللِ بعتلي الرسايل دى..وليه مروحتش قولت الحقيقه لزين بدل مانت عارف كل حاجه...
مراد...مش بسهوله كده ياملاك أنا بعتلك الرساله عشان كنت عاوزك تعرفي خطط حماتك لكن انتي معبرتنيش...وهو عمرو مصدقني ولا هيصدقك بالطريقه دى...وبعدين انا مش فاهم مرات ابو حقيقه هيا ازاي عاوزه تعمل تمسليت الجواز البا*طل دا عشان تنقل كل حاجه ليها...انا معرفش لي كمية الحقد اللِ هيا فيه دا......بس الوضع زاد عن حدو..لما كانو بيتفقو ان يدمرو حياتك ويحطو حبوب هلوسه لزين يوم ماجلك عشان يحصل اللِ يحصل...ويتهموكي بالخيا*نه...بس حصل انك تحملي ودا اللِ مكنش في الحسبان...وحماتك اتجننت ويوم موقعتي كان الجنين لسه عايش بس..هيا اللي اتفقت معا الدكتوره انها تس*قطك...
ملاك بصدمه واكن عقلها رافض الافكار دي وان ازاي في انسان بالبشاعه دى...
مراد..ملاك انا عارف ان كتر الصدمات خليتك تتجمدى بس مش وقته ياملاك لازم تخدي حقك...واما بالنسبه ان بساعدك ليه وانا واقف معاهم...فا احب اقولك ان كنت واقف معاهم عشان اوصل للي عاوزه..وعشان فاطمه هانم معاها ورق كان ممكن يقفلي الشركه بتاعتي..وغير كده انا كنت نوي انتقم منها بطريقة ان اتجوز بنتها...بس اكتشفت ان لو وقعت نفسي وسط الشيطين دي هكون انا اكبر خسران...
ملاك بستوعب..وانا اضمن منين انها متكونش خطه منكم...
مراد بتافهم...عشان مفيش حل تاني وغير كده استاني اسمعك تسجيلات التهد*يد بتاعت فاطمه ليا...واحكمي..انا كنت بسجل المكالمات اللِ بنا عشان انا مش بثق فيها اساسا...
مراد سمع ملاك كل سجل المكالمات اللِ بينو وبين فاطمه ونورهان..واكمل....بصي ي ملاك انا عاز اقف معاكي...من جه هنساعد بعض..عشان إحنا محتجين دا...وزين مش هيصدق ولا انتي ولا انا غير بدليل لكل الجر*ام اللِ امو عملتها قبل كده...موافقه نساعد بعض..ومد ايدو عشان يصفحه...ملاك بتفكير...تمام وبعدين مديت ايدها هيا كمان...
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀اللهم صّلِ وسَلّمْ وبارك عَل سيدنا محمد
زين بفرحه...ياماما انا فرحان اووي أخيراً وفقتي على نورهان...
فاطمه بتمثيل..ايوا يحبيبي...وبعدين انا آسفه يابني مكنتش اعرف ان ملاك هطاع بالبشاعه دي هيا فعلاً متستهلاكش..ونورهان كنت فاهمه غلط..نروح ليها بليل...عشان نطلب ايدها...
زين بفرحه..وهو بيحضن امو...انسي ياماما الايام دى ملاك اساسا انسانه زب**ومتستحقش ان احنا نشغل دماغنا بيها رغم انها..كانت هتاخد مكان في قلبي..لكن اكتشفت ان المكان دا ميستهلوش غير نورهان...
فاطمه بتمثيل... أكيد يابني.. لازم نتاسف لنورهان.. علي كل حاجه... ان شاء الله تتطلب حته من السماء لازم تجبهلها... زين...اكيد ياماما...انا هروح البس بقا واجاهز نفسي عشان نروحلها...وانتي قومي البسي بقا...
فاطمه بخبث..حاضر يابني...وفي نفسها..كل حاجه قربت تبقا تحت ايدي...
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀استغفر آلَلَهّ آلَعٌظُيَمً
عند نورهان...
نورهان وهيا بتتكلم في التلفون...
نورهان بعصبيه...يعني اي انت مش مسؤل...الواد ده ابنك...وانت ناسي ان سلمتك نفسي...لازم تكتب عليا انت فاهم ياما هوديك في ستي*ن دا*هيه...
احمد زميل نورهان...بت انتي انا مش ناقص وجع دماغ...وبعدين انتي مش هتتجوزي...لبسي الواد للِ هتتجوزيه...انا مليش دعوه البلوه دى انتي كنتي وقت مش اكتر وكنت بتساله وخلاص...
نورهان بعصبيه...هق*تلك والله هق*تلك..وقفل التلفون...وهيا فضلت تقول الو وترن وهو مردش وعملها بلوك..
بعد عدد محولات بالفشل
نورهان بتوهان...يانهار اسو*د...يانهار اسو*د...امي لو عرفت ممكن تقت*لني....وكمان الجواز مش هيكون حقيقي اصلا...ازاي اتجوز زين وهو اخويا...هعمل ايه في النصيبه دى...
قطع كلامها جرس الباب...راحت غسلت وشها وفتحت...
google-playkhamsatmostaqltradent