القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي




زين: هتقلع
فيروز بصوت باكي....... ياااعم وربنا قميصي
زين: هتقلع بالزوق ولا اخليها غ'صب
_يعم عيييب وربنا دَ قميصي
عز خرج على صوتهم...... في اي صووتكم عاااالي ليه
زين ببرود..... الاستاذ واخد قميصي ليه ومش عاايز يعترف انه بتاعي
عز بضحك......هههه لا مش هو انا الي اخدت قميصك على السرير جوا هههه دَ شبهه وبعدين مكبر الموضوع ليه يا فادي ههه
فادي بتوتر..... اصل اصل بتكسف
زين لسا هيتكلم فونه رن
الو
ايوه يا زين ياولدي
مين
انا چدك يوونس يولدي امتى يولدي ترجع بجا اتوحشتك جوي
زين بزعيق......... انت بتتصل ليه وبعدين انا معنديش غير جد واحد وهو ابو امي بس ولسا هيقفل
_زين ياولدي بكفاياك بعاد ارجع لارضك وناسك
زين بعصبيه........ ارجع ليكو ههه ضحكتني عايز ارجع ليكي بعد ما طردتوني انا وامي وبعد كل الي حصل
_انسى يا ولدي بجا
_انسى ههه انسى دموع امي وبكاها ليل نهار ولاانسى انها من كتر الحزن ما'تت ولاانسى انكم طردتونا بعد ما ابويا ما'ت كله دا عشان عِصاك ومتجوزش بنت عمه واتجوز امي بنت البندر زي ما بتقولوا
يا ولدي لو مش. عشانا عشان ابني يرتاح في تربته
مش فاهم قصدك اي
اقصد ان ابوك كاتب وصيه وسايبها مع المحامي ومضمونها انك ترچع تعيش معانا وسط اهلك وناسك
كذب كل كدا كذب
لا موش كذب تعالى و بنفسك واظن ان استأذ عبدلله المحامي بتاعك عمره مايكذب عليك ووفي ليك جوى كفياك بعد بجا يزين ياولدي وارجع
زين قفل السكه وقعد يكسر في كل الي ايده تطوله
ياااا عنيييي ارجع ارجع بعد كل الي عملوووه في اميي
فيروز بخوف من شكله.....عزز ولااا يا عز زين قلب على الرجل الاخضر كدا ليه
عز: اسكت يخربيتك لو سمعت هينفخك اسكت
فيروز بتفكير..... اي النحس دا يا ربني لازم نروح المطعم بأي طريقه
فيروز: هو كدا غدا برا مافيش صح
عز: ايوا انا داخل انام يا عم انت مش شايف شكله مدايق ازاي
زين ببرود: لا هنتغدا برا وبعدين مين. قال اني مدايق انا كويس جدا ومشا
فيروز في نفسها...... عنده انفصام في الشخصيه دا ولا اي
لبسوا وخرجوا و وفيروز فرحانه ان الخطه ماشيه تمام
فيروز وزين دخلوا وعز بيركن العربيه ولمياء وحنين بيحاولوا يعطلوه شويه
زين وفيروز قعدوا
فيروز: احم هروح الحمام بسرعه وجاي ومشا
فيروز غيرت وخرجت ومشيت اتجاه زين وعملت انها اتخبطت في رجل الكرسي وزين لسا هيقوم
فيروز: اي دا دكتور زين عامل اي ياراجل عاش من شافك
زين ببرود: لا متخافيش هتشوفيني كتير الفتره الجايه بس وانتي عايده السنه
فيروز في نفسها اهدي هو بيحاول يستفزك وبتبص لقيت كريم داخل من الباب قامت شدت كرسي بسرعه وقعدت
زين رفع حاجبه....... افندم.
فيروز: احم ثواني بس كنت عايزه اتأسفلك على الي الالم
زين بغرور وبرود: اسفك مرفوض
فيروز ضغطت على شفايفها بغيظ وقالت في نفسها..... انسان بااارد وقالت برقه..... ممكن اقعد معاك لحد ما اصحابي يجو بما انك قاعد لوحدك
زين: مين قال اني قاعد لوحدي معايا ناس
_احم لحد مايجو اصل مينفعش بنت كيوت زي قموره وعسوله تقعد لو حدها كدا صح
زين باستفزاز..... واخده مقلب في نفسك اوي
فيروز: اللهم طولك يا روح
عدا ساعه بحالها وفيروز من ساعت ما قعدت مابطلتش كلام لحد ما شافت كريم ماشي وهوشايط خالص ومتعصب ودا فرحها اوي ولسا هتقوم
زين: راحه فين
فيروز بفرح...... مضطره امشي بقا ولسا راحه تمشي
زين وقف وقال...... اقفي عندك يا..... تحبي اقول يافيروز ولا اقول يا فادي
فيروز من كتر الصدمه فونها وقع
زين بسخريه..... اي مالك اسم لله عليكي لا انشفي كدا
فيروز بخوف وصوت باكِ...... اي دا هو هو انت عارف
رد بسخريه..... ومن اول يوم كمان
فيروز : طب اي في اي
زين: عارفه انتي اثبتيلي انك بنت مش' محترمه الي تروح تعيش مع انتي شباب تبقى مش متر'بيه
فيروز دموعها نزلت
_اي الحقيقه صعبه مش كدا صح معلش واللهي من حقه يطفش ويتجوز غيرك ولسا هيتكلم قامت ضر'باه بالالم وقالت بعييط...... انت الي مش متربي وامك معرفتش تربيك عشان سُمعه البنات مش لعبه في ايدك المره الي فاتت بردو غلطت فيا بس المرادي مش هسكت وقامت وضا'ربه الم تاني
عيونه اسودت اوي وعروقه برزت من عَملتها وكمان امه عنده خط احمر هي اول ما شافته كدا اخدت موبايلها من على الارض وهربت بسرعه من قدامه روحت الشقه اخدت هدومها ورجعت بيتهم تاني
عدا اسبوع مافيش اي جديد حصل بس النهارده غير
ماما مستحيل انااا اتجوز صعيدي
فيروز هي كلمه جدك قالها وهتتنفذ وهنرجع البلد وبعدين دا ابن عمك مش حد غريب
ياامامااا والنبي لا طب وجامعتي
معدش فيه امتحانات خلاص
ياااماماااا بالله عليكي مش عايزه اروح هناااك طب واصحابي
يبقوا يجولك هناك
يعني دا اخر كلام عنك
ايوا واخلصي عشان جدك قال العربيه هتيجي 5 معدش في وقت ادخلي البسي وجهزي حاجاتك
ياماما
فيرووووووز الظاهر اني دلعك جامد ومعدش فيه كلمه ليا بتتسمع اخلصي قوولك
حاضر يماما
في الاوضه رنت على صحابها
شوفتوا يبنات بقوا انا اتجوز صعيدي ياخبتي عليا وعلى سنيني انا بجد همو'ت من الرعب كل ما بتخيل شكله بتقهر عااا اكيد بشنب كبير وبلبس جلاليب واسمه فزاع وهيقعدني في البيت ويبعدني عن الناس ويتحكم فيا صح
ليماء: على فكره الصعيد اتطورت خالص وبعدين بطلي هبل ايه الي بتقوليه دا
حنين..... الله يابختك صعيدي بقا وطول بعرض وقمحاوي بقا ومز هييييح
فيروز ..... احنا في اي ولا اي يا بنتي وبعدين ماظنش خالص عاااا اهي اهي وربنا لوريه واطفشه زي الي قبله وفجأه سمعت صوت مامتها ..... العربيه وصلت اخلصي
طب باي يبنات بقا اما اوصل هكلمكم
تسريع الاحداث وصلوا الصعيد ووقفوا عند بيت كبير اوي وسلمت على الكل
الجد...... سمييحه بنت يا سميحه نعم. يا بيه
خدي ستك فيروز وستك كريمه فوج عشان يريحوا من تعب السفريه
ردت مرات عمها قدريه بخبث....... هتطلع عاد اكده من غير ما تسلم على چوزها
فيروز لسا هتتكلم قاطعها دخول واحد طويل وعريض وفجأه صرخت...... عاااااا ايه الي جاب جااب الحيوا'ن دا هنا
_ده چوزك يا بنتي وبعدين عيب اكده
_حيوا'ن ده انتي ليله اهلك طين النهارده جيتي لقدرك ووو


السادس من هنا

تعليقات