recent
روايات مكتبة حواء

رواية المغرور والدلوعة الفصل الثاني 2 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الفصل الثاني 2 بقلم ميرو محمد

وصلت حياه وصقر الي الصعيد......
كان في استقابلهم ناس كتير من اهل عائلة الهلالي 🙆
صقر : عجبك كده أهو الناس هتكلم علينا من انهارده بسببك .
حياه : نعم نعم ويكلمو بسببي ليه ان شاء الله.
صقر : يعني انتي مش عارفه ان لبسك دا مينفعش هنا في صعيد .
( حياه كانت لابسه فستان قصير لونه ابيض وبقط وسايبه شعرها وكعب عالي بس بصراحه مزه زي ماقال حسام 😂😂😋)
حياه : بقولك أيه دا لبسي ومش هغيرو ولو فضلت تنتقض لبسي انا من بكرا هرجع امريكا .
حسام : ياجماعه وحدوووو اناس بتتفرج علينا .
حياه : انا عارفه اخوك ماله في ايه ثم ان انت مالك انت كنت جوزي خطبي حبيبي عشان تكلمني .
صقر : تصدقي انك عاوزا قص لسا.نك يابت ولو مفصلتيش كلام انا الهكس.ر راسك دي....
جري محمود والد حياه عليهم لما شافهم بيتخانقو 😂
وجري عامر والد صقر بردو ....
محمود : في أيه يابني .في أيه ياحياه .
صقر : بنتك دي دماغها جز.مه ياعمي أيه دا انت مقولتش انها كده .
عامر : مالها يابني .
حياه : انا كنت عملتلك حاجه يابتاع انت .
محمود : عيب ياحياه انتي متعرفيش ان صقر هو دلوقتي كبير العيله .
حياه : كبير عليكو انا لاء والله أرجع دلوقتي .
صقر : طب خلي رجلك تخرج برا البيت وشوفي انا هعمل أيه .
حياه : انتو هتحبسوني ولا أيه 🥺
عامر : لاء يابنتي تعالي بس جوه وانا هفهمك وانت ياصقر أتفضل شوف هتعمل أيه . هاتها يامحمود جوه .
محمود : تعالي ياحبيبتي وبعدين مش تدخلي ترتاحي الاول .
حياه : هو مدنيش فرصه اعمل حاجه يابابي 🥺
محمود : طب تعالي ياروحي .ثم ذهت حياه مع والدها داخل قصر عائلة الهلالي ...
صقر : اظاهر هتعب معاكي ياحياه وسرح فيها .
حسام : أيه ياعم روحت فين 😂 بصراحه هي مزه 😋😂
صقر ببعض من الغيره ولم يعرف سببها : اسكت يلا لطلعو كله فيك .
حسام : وانا مالي ياعم وجري من امام صقر 😂😂 ثم دخلو الي القصر .....
......
دخلت حياه القصر وكان يوجد عمتها حنان. وبنت عمتها ساره. ومرات عمها هاله وأخت صقر بسنت .
مرات عمها هاله : حبيبتي تعالي في حضني .ذهبت حياه وحضنت حياه بحب ورحبت هاله بيها .
عمتها حنان : مش هسلمي عليا .
ذهبت حياه وسلمت عليها . ثم قالت هاله سلمي علي بنت عمتك ياحبيبتي .
ساره : اهلا ياحياه .
حياه وحست ان ساره مش ساهله او مضيقه منها ولاكن لا تعرف السبب ولاكن سلمت حياه عليها.
عامر والد صقر : ودي بقا بسنت بنتي ياحياه .
حياه ابتسمت لبسنت وقالت : ازيك يابسنت ثم وجهت كلامها لعمها وقالت : انت بردو هتعرفني علي بسبوسه .
جريت بسنت علي حياه وحضنو بعض.
( حياه وبسنت كانو صحاب اصلا من وهما صغيرين ومزال في حب بنهم وهما صحاب بسنت عندها ٢٢ سنه يعني سنها مقارب جدا من حياه )
ساره : مش كفايا الجو الهندي دا ويلا ناكل .
عامر : يلا ياام صقر جهزي الاكل .
هاله : عيني حاضر وندهت علي الخدمه ورد .
ورد: نعم ياستي .
هاله : جهزي الاكل .
ورده : حاضر ياستي .ثم ذهبت هاله وورد علي المطبخ . ثم قال عامر .
عامر : خدي يابسنت حياه علي اوضتك وخليها تغير خلجاتها ( طبعا المفروض الكلام بصعيد )
بسنت : حاضر يابابا . ثم ذهبت حياه وبسنت تحت نظرات صقر .
محمود : تعالي ياعامر انت وصقر المكتب عشان عاوزكم في موضوع .
عامر : حاضر ياخوي يلا ياصقر .ثم ذهبو الي المكتب .
وصعد حسام الي غرفته لتغير ملابسه . وجلست حنان وبنتها يتحدثون .
ساره : البت شكلها هتاخد صقر ياامي .
حنان : اوعي الورث دا كله هيروح مننا يابت .
ساره : متخفيش علي جث.تي لو سبت صقر لغيري .
حنان : جدعه يابنت بطني .وضحكو بخب.ث ........
عند حياه وبسنت ....
بسنت : انتي هتسافري تاني .
حياه : مش عارفه بس اكيد مش هستقر هنا .
بسنت : ليه ياحياه خليكي معانا متمشيش .
حياه : والله ليسه مش عارفه بس انا مش مستريحه هنا وخصوصا اخوكي العملي فيه شبح دا .
بسنت بضحك : حرام عليكي أبيه صقر دا طيب .
حياه : طيب ياشيخه اسكتي اسكتي وخليني البس . ذهبت حياه تغير ملابسها . ولبست شورت چنس وتشرت ابيض بحملات وفردت شعرها وخرجت ..
بسنت يصدمه 😳😳😱 : انتي هتنزلي كده .
حياه : إيوه فيها أيه 😂.
بسنت : لاء غيري دا صقر ممكن يطو.خك بلعيا.ر .
حياه : ليه ان شاء الله مفيش حكو.مة في البلد دي قومي خلينا ننزل وخلي يكلم بس .ثم ذهبت حياه وبسنت ونزلو الي اسفل .
كان الجميع علي السفره متجمع . اول ماصقر شاف حياه اتجمع غض.ب الدنيا وعيونو احمر.ت .
ساره : يالهوي دي هي الجابتو لنفسها وبتسمت بخب. ث .
ثم قام صقر وقف و........


google-playkhamsatmostaqltradent