القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الوريث الفصل العاشر 10 بقلم داليا السعيد

رواية الوريث الفصل العاشر 10 بقلم داليا السعيد



الوريث
البارت العاشر
جاذبا جاسر اياها في حضنه وقال بصوت ضعيف لا تسمعه / انا كمان شكلي مش هقدر
احست حور بشعور بالأمان بخضنه لكنها ابتعدت عنه ثم نظرت اليه بتوتر ثم اخفضت بصرها عنه
قال جاسر / لكي يخفف من حزنها / تحبي تشوفي سلمى اختك
حور بفرح / بجد
جاسر بإبتسامه / ايوه يلا غيري هدومك بسرعه
ذهبت حور تغير ملابسها
"في المشفي "
تجلس حور علي مقعد امام فراش سلمي
حور بحزن ودموع تترقرق في عينها / سلمى حبيبتى فوقي بقه انتي وحشتيني
جاسر بحزن علي حال حور قرر ان يتركها بمفردها مع اختها
جاسر / حور
تنتبه له حور / نعم
جاسر / احم انا هسيبك مع اختك الوقت الي تحبيه انا هروح الشركه وفيه بره حرس معاكي وسواق الوقت الي عاوزه ترجعي القصر هما تحت امرك
حور بفرح / شكرا
جاسر بهدوء / خدي راحتك
..ذهب جاسر الي مقر شركته ثم دخل المكتب الخاص به ظل يعمل لوقت متأخر الي ان دخل اليه ادهم
ادهم بتعجب / جاسر انت لسه هنا
اعتدل في جلسته ثم قال بإرهاق / كان فيه شغل عاوز اخلصه
ادهم بإهتمام / مالك يا جاسر
جاسر بتنهيده / حاسس اني حياتى متلخبطه امجد الصياد بيحوم ورايه عاوزه يعملي اي مشكله وحور في القصر مش عارف اعمل معاها ايه ومراد الصياد عاوز اعمله حاجه كويسه كده يحلف بيها الباقي من عمره
ادهم بتعجب / انت ليه مش عاوز تعمل اي حاجه مع امجد مع انه سهل اوي تخلص منه مش حاجه كبيره
ادهم بجديه /لا امجد مش كده ابوه الي مالي دماغه وامجد ماشي وراه
ادهم / انا بجد مش فهمك ثم اكمل بعتاب انت ليه بتعمل في نفسك كده
نظر له جاسر بإستفسار / ازاي يعني
ادهم بغموض /جاسر بصراحة كده انت اتجوزت حور ليه
جاسر بتوتر / ااعلشان الوريث عاوز طفل ياخد ثروتي
ادهم بمكر /يعني مش علشان حور عجبتك ثم اكمل بإستغراب / جاسر انت عارف حور قبل...
قاطعه جاسر / خلاص يا ادهم
ادهم بغضب / لا يا جاسر انت الي بتعمل في نفسك كده
انتفض ناهضا باعين زائغه يكاد راسه ينفجر / انا ماشي
خرج جاسر من الشركه الي القصر
"في صباح يوم جديد "
في قصر جاسر علي مائده الطعام يجلس جاسر وحور يتناولون الطعام
تحدثت حور قائله / جاسر
انتبه لها / أمممم
حور بارتباك / اا انا عاوزه اشتغل
جاسر محاولا السيطره علي نفسه / نعم مسمعتش
حور بشجاعه مزيفه / انا عاوزه اشتغل انا مش هقعد كده مش بعمل حاجه
جاسر غامزا / طب ما تيجي نعمل
نظرت له بخجل وقالت محاوله تغيير الموضوع / انا بتكلم بجد
جاسر بهدوء / حور مفيش شغل القصر قدامك اعملي الي عاوزه تعمليه فيه بس مفيش خروج من القصر
نهضا جاسر من المائده وهو ينادي علي الخادمه
جاسر للخادمه / اعمليلي قهوه وابعتيها لغرفه المكتب
ثم ترك حور وذهب
حور مع نفسها بصوت منخفض / ايه ده هو الكلام معاه بالنظام ده
قاطع حوارها مع نفسها / طبعا ده انا بتعب معاه واللهي
حور بخضه / انت
ادهم بإبتسامه / انا ادهم صاحب الواد جاسر
حور بزهول /واد
ادهم برعب / هو جاسر باشا فين
حور بضحك / في المكتب
ادهم بارتياح وهو يجلس علي المائده ويأكل الطعام / طب كويس اعرفك بيا انا ادهم جاسر ده مش بعرف يمشي من غيري كل حاجه ادهم ادهم
حور تنظر وراء ادهم بارتباك / احم
وادهم يكمل كلامه / مش بيعرف يتصرف من غيري
حور / احممم
ادهم / كل شويه فين الباشا ادهم يا ولاد
حور بصوت مرتفع / ااا حححممم
ادهم بتعجب / مالك
حور بصوت منخفض / وراك
ادهم بإبتسامة خوف / جاسر باشا ده حبيبي
ثم قام سريعا وهو يقول / واللهي معملت حاجه ده انا بهزر انت مبتهزرش يا رمضان
جاسر بحده /لا بهزر يا روح امك
ادهم يقول كلامه سريعا / دي الملفات اللي عاوزها اطير انا بقه وهويهرول الي الخارج
حور وهي تضحك / مش معقول ادهم ده
جاسر وعينه حمراء من الغضب / نعم بتقولى ايه
حور مسرعه / لا مش بقول انا راحه اوضتي عاوز حاجه لا اكيد مش عاوز حاجه سلام
نظر لها جاسر وهي تهرول الي الاعلي بصدمه ودهشة /ايه ده دي اتعادت من ادهم

تعليقات