recent
روايات مكتبة حواء

رواية هل من امل كاملة بقلم رندا علي

رواية هل من امل كاملة بقلم رندا علي




هل من امل 🕊️
صلوا على الحبيب 💙
البارت الاول
بقلمي / Randa Ali
الجد /هتجوزها يعني هتجوزها
اسد بغضب جامد / وه ي جدي كيف يعني هتجوزها عاوزني انا تجوز وكمان تجوز عيله وكمان تربية برا
الجد بغضب شديد / والله عال ي اسد بقيت تعرف عاد ترفض لجدك طلب وكمان تعلي صوتك عليه
اسد/ بعتذر ي جدي مكنش قصدي
الجد/هي كلمه بت عمك عاد مهتطلع برا ولا هنسيبها ل ست اجنبيه مع راجل غريب عاد تربيها دي عاداتنا ولا نسيت أن إحنا ف صعيد ولا نسيت كمان عاداتنا ولا نسيت اهم حاجه أمها كانت سبب ف موت عمك
اسد / لا ي جدي كيف انسي حاجه زي كدا حكايه هتجوز عيله 18 سنه صغيره قوي ي جدي وكمان عاد تربية برا
الجد/ انت تغيرها وتتربه من جديد معانا وتتعود علي عاداتنا واهم من كل دا تبعد عن أمه حرقت قلبي علي ولدي كتب كتاب بكرا
اسد بنفاذ صبر / ماشي ي جدي عن اذنك وخرج ركب عربيته اسد ورحمت امي لو مربيتك من اول وجديد وكرهتك ف يوم تجوزتيني في مبقاش انا اسد الهواري الف حد بيخاف منه بيعمله الف حساب
****
(استوب✋ نتعرف علي شخصيات اسد الهواري ٢٩ سنه عيونه رمادي غامق شعره كثيف لونه بني غامق جسم رياضي عندو لحيه عندو غمازات بشره قمحاوي جذاب جدا وسيم شخصيه قاسيه لاكن من جواه طيب جدا مقدم ف الداخليه شاطر جدا ف شغله من أكبر عائلات الصعيد )
ف مكان تاني
فريده بعيون مليانه دموع /مامي انا مش موافقه
رانيا الام وتحضنها/ حبيبتي ديدا روح مامي انا غصب عني جدك هددني كنت لازم اوافق
فريده بعياط / بس انا ي مامي مش بحبهم انتي قولتيلي أنهم بيكرهوني
الام بدموع/ اه ي روحي بصي اسمعيني كويس كنت لازم اوافق هددني جدك أنه يسجني هو لسه فاكر اني سبب ف موت باباكي
فريده/ خلاص ي مامي مش تعيطي انا موافقه
الام / بصي ي فريده هما بيكرهوني أنا ونتي تصل بيكي من وراهم وتطمن عليكي ونتي تقوليلي كل حاجه بتحصل هناك
(فريده ١٨ سنه جميله اوي كيوت ورقيقه خالص عيونها ازرق ف فيروزي اللي يشوف عيونها يسرح فيها بشرتها بيضاء جسدها ممشوق يجمع بين الانوثه وجمال والرقه شفايفها كريزي خدودها وردي جامد زي فروله شعرها عسلي غامق ناعم جامد طويل لبعد خصرها حساسه جامد اوي بتعيط من اقل سبب رقيقه جدا طفوليه اوي عامله زي الاطفال ف براءه وجمال بتكسف من خيالها تبقي بنت عم اسد وكانت عايشه ف دبي مع مامتها وباباها عشان شغل باباها كان هناك شغال مهندس ف شركه لاكن بعد موت باباها مامتها مكملتش تمن شهور وتجوزت ونعرف باقي مع وقت)
ف مكان تاني
مني / ممكن ادخل
حبيبه/ ادخلي
مني / تعالي ساعديني ف فستان كتب كتاب اسد بكرا
حبيبه دموع ف عيونها بتخفيها وصدمه / ازاي يعني كتب كتابه بكرا
مني/ اه والله لسه ماما قايلالي
حبيبه بقي كدا ي اسد بعد كل دا رايح تجوز ماشي ي اسد / طيب اطلعي اغير وهجيلك
مني / حاضر طلعت
بترن حبيبه علي امها وبعياط/ ماما هو دا اللي هيبقي ليا دا رايح يتجوز
زينب / بطلي عياط وفهميني مين دا اللي يتجوز
حبيبه/ اسد ي ماما
زينب بصدم/ اسد يتجوز بتكلمي جد
حبيبه/ اه والله لسه مني اخته قيلالي
زينب/ تمام اهدي كدا ونا هقولك نعمل اي
يوم كتب الكتاب
وقال الماذون الجمله المشهوره (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)وتعالت الزغاريط والفرح ملي البلد كلها
سعاد الام بفرحه وطيبه / مبروك ي ولدي عقبال مافرح بعيالك
اسد / الله يبارك فيكي ياما
الجد/ شد حيلك يلا عروستك فوق
اسد بتوعد ليها / حاضر ي جدي
داخل بكل عصبيه متوعد ليها تكون ليله متنسهاش وسودا ليها
******
بقلمي راندا علي


الثاني من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent