recent
روايات مكتبة حواء

رواية دكتورة من الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم شهد محمد

رواية دكتورة من الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم شهد محمد 


دكتوره من الصعيد
الفصل التالت
نتعرف علي الشخصيات الأول بقا
شمس ::أشهر دكتوره جراحه قلب واوعيه دمويه وصاحبه مجموعه مستشفيات الشمس وتعتبر من أشهر أطباء الجراحه علي مستوي العالم مش بس مصر حياتها فيها أسرار كتير.
جواد القاضي:والد شمس موضه قديمه راجل بيقدس الرجاله وشايف البنات عار هو يعتبر من اغنياء الصعيد راجل بيملك ملاين بس ما فائده المال بدون عقل
مرفت القاضي :مرات جواد وأم شمس ست كدا حاجه في منتهي الجمال والطيبه بتعاني من تحكم جواد وعيلته
عماد :اخو شمس الكبير تقريبا شكل ايوه في كل حاجه خريج هندسه وعنده مجموعه شركات بس مقفل وشايف بردوه ان البنات عار
سامر :اخو شمس التاني بس دا تربيه مرفت بيحب شمس جدا وهو شريك اخوه في كل الشركات
مؤمن :عم شمس راجل ملهوش في حس اساسا ماشي ورا مراته (صعيدي نص كم)
ثريا :مرات مؤمن ست أعوذ بالله كل الشر اتجسد فيها شمس ليها تار كبير عندها
كين :ابن عم شمس لسه بياخد المصروف من بابي شخصيه أعوذ بالله زي أمه
*نبدا الفصل 😘
ثريا :واه كيف يعني شمس ماتت يوم مجابت العار لابوها وهربت
كين :يايجاحتك وجايه لحد هنا بنفسك مخيفاش الموت
عماد وهو متعصب :وه شكلك عايزه تشوفي راسك بعيد عن جتتك يا عديمه الربايه جايه لي بعد محبتي العار لنا
شمس ببرود :هيييح وايه كمان اممم كملوا هههههه لتكونوا مفكرين انكم وحشتوني وانا جايه اطلب منكم السماح عيب عليكم تؤ بس انا مكنتش متخيله ان دا اللقاء بقا كدا تقبلوا الممول والراعي الرسمي لمشروع ابنكم الكبير كدهون يقطعني نسيت اقولكم اصل انا شمس القاضي حوت الاقتصاد
عماد :انت هتجولي ايه ها ولو حتي انت صح غوري مش عايز المشروع هلغيه يلا في داهيه امشي
شمس :عارف ياعمده معني دا اي قوله ياماكس
ماكس ببرود :معني كدا انك لازم تتدفع الشرط الجزائي ودا تقريبا بتاع 5 مليون مظنش انك عندك السيوله
يامن :احم 7 يااض
ماكس :شوف طلعو 7 ياض
سامر :اه صح صح واحنا السيوله عندنا متدمره مش هنقدر ندفع
كين :انت فرحان كدا اي ياغبي
يامن :متسيب البسكوته يتكلم ياشبح
ثريا :انت
جواد :معيزش حس صه الكل يخرس الانسه هه ولا المدام مين يعرف مجرد ضيفه في القاضي هتفضل هنا للوقت المتفق عليه 45 يوم وبعد أكده تتكل علي الله بعد متخلص شغلها نورتي يااا هه انسه
عماد :بس ياحج
جواد :مبسش مررررفت تعالي طلعي الاستاذه اوضه الضيوف
مرفت بدموع متحجره :تتعالي يابتي
*في غرفه الضيوف*
مرفت :هي دي الاوضه يابنتي
شمس بدموع :ماما انت مش هتخديني في حضنك
مرفت وهي يتحضنها :ياجلبي يابتي فكرتك نسيت امك ياشمس فكرتك بقيت هانم عليا يابتي يا فرحه قلبي بشوفتك رفعني راسي ياجلبي
شمس :نسيتك ايه ياماما دا انا جايه عشانك انت وربي لهدفع الكل حق كل دمعه نزلت من عيونك همتقم لقهرتك ووجعك وهجيب حق بنتك الي اتقلت من حباب عنيهم
مرفت :بس انا بنتي ماتت
شمش بضحكه قهر :اختي اتقتلت قدام عيني ياماما وبابشع الطرق بس وربي لاجيب حقها
كرفت لسه هاتكلم قطع كلامها دخول سامر وهو بيستخبي زي الحرميه
سامر :يالهوي ياني اي دا عماد وابويا وكين هيولع تحت بس ايه دا عليا الطلاج لو مكنتيش خيتي لكت اتجوزتك جممر
شمس :يابني اعقل دا منظر كاتب عاقل
سامر :يخربيت ابوكي وامك اخرسي عايزه ابوكي يجي يطخني عيارين
مرفت :انتم اتعرفتوا
سامر :ايوه انا شفت شمس في لندن واتعرفت عليها وعرفت انها اختي وحكتلها كل حاحه بس هي قالتلي مقلكيش وغرقت منها قصه موت قمر خيتي بس يلا بالله صعبان عليا الي هيحصل في الخلج
مرفت :انا عايزه افهم ازاي خيتكم اتقتلت مش ماتت
شمس :ماما صدقيني فهمك للموضوع دا هيتسبب في اذي لينا هفهمكم بس في الوقت المناسب ممكن بقا تنزلوا وتتعملوا معايا علي اني مجرد ممول وبس
مرفت :انا وثقت فيكي مره لما هربتك من اهنه وانت ابدا مخيتيش ثقتي وهثق فيكي تاني وأتت متأكده انك متخيبيش ظني واصل
سامر :طب يلا ننزل باي شمس
شمس :باي
نزل سامر وأم شمس ورجعت شمس لافكرها لما كانت مجرد طفله، طفله بريئه
شمس :عادي علي فكره ياست جمر انا شمس ياحببتي يعني انا بنور الدنيا كليتها وكمان اشطر
قمر :انا رمز الجمال يابت وانا اشطر اخرسي عاد
شمس :انا اشطر
قمر :اناا
ثريا :ببببسس ايه انت وهيا هتمسكوا في بعض عشان مين أشطر انت ولا هي شطارتكم دا متفدش في حاجه مين امتي بنات القاضي بيتعلموا كلها كام شهر وتتوجوا بالقب مدام
يلا فورزا من وشي
قمر :خلاث ياشمس متعيطش بصي بصي كين هينادي عليكي خلاث هروح واجوله انه انا انت
بعد ساعات :ييي ياجمر اتأخرتي لي بس
راحت شمس تشوف اختها يمكن كان أفضل انها استناها مكانها يمكن القدر بعتها تشوفها عشان تفضل طول عمرها تتمني ان هي الي راحت مكان اختها
(بعض الزكريات لا تمحيها الايام، هناك زكريات نحي الايام لنمحيها)


الرابع من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent