اخر الروايات

رواية زوجوني مرات اخي الفصل التاسع 9 بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات اخي الفصل التاسع 9 بقلم لمياء رفعت


فارس: مسك اخو ندى من التيشيرت وضر**به ع وشه اتنين اقلا*م وقاله....انت ازاي تمد ايدك ع مراتي ياحيو""ان
محمود: مسك فارس ابنه وقال....كفاية بقى ده مكان طا"هر ونا""س متو*"فيه هنا عيب الا بيحصل ده بقلمي لمياء رفعت
اخو ندى : والله يافارس ماهس"يبك وهعرفك تمد ايد*ك وايدك تتر""فع عليا ازاي
فارس : يابويا سبني بعد اذنك
محمود: يابني انت روح على بيتكم والله لولا عامل لا ابوك خا*طر الر"اجل الا ما"ت بين ايد"ينا لا كنت دف"نتك مكا""نك...يلا يافارس اركب انت وندى وخالد ومراته العربيه وانا هركب انا وامك العربيه بتاعتي
فارس: قرب من ندى سندها عشان تقوم وهي بتركب العربيه بصت لا أخوها وقالتله.
حسب"ي الله ونعم الوكيل فيك
________________________________
خالد وصل فارس وندى البيت
خالد: عايز حاجه يافارس انا مروح
فارس: لا ياحبيبي تسلم معلش تعبتك معايه النهارده الكاتبة لمياء رفعت
خالد: عيب عليك احنا اخوات
فارس: واحد والله ياحبيبي
خالد : يلا مع السلامة
فارس: الله يسلمك
دخلوا بيتهم واحلام كانت ف البيت مع الأولاد
احلام حضن"ت ندى ...شدي حيلك ياحببتي كلنا هنمو*"ت البقا"ء لله
ندى: ونعم بالله
احلام : اجهز"لكم حاجه تاكلوها قبل ماروح
ندى : لا شكرا معلش تعبتك معايه بالاولاد النهاردة
احلام : لا عيب عليكي دول ولادي
فارس: ياندى انتي من امبارح مااكلتيش لازم تاكلي حاجه
ندى: مش هقدر انا عايزه ارتاح وانام شويه
احلام: وانا ف الصالون صورة ابراهيم كانت متك*سرة ووا""قعه ف الأرض ولسه بتكمل
ندى: آآآآه وقع*ت امبارح في الأرض شكلها ماكنتش راكبه كويس
فارس: بص ل ندى وسكت
احلام: طيب حصل خير انا رايحه البيت عشان سايبه أولادي مع ماما ف البيت
فارس: طيب استني هاجي اوصلك
احلام: لا ياحبيبي خليك انت ده البيت ف نفس الشارع يلا تصبح ع خير
فارس : وانتي من اهله
ندى: ف الاوضة نامت بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
_________________________________
إلهام: محمود مالك فيك ايه
محمود: الحاج حمدون ق*طع فيا اوي ياالهام وقلبي وج*عني اوي عليه شوفتي ابنه حتى ماحضرش الغس"ل بتاعه ولا وقف في جنا*زة أبوه وجي بعد ماادفن حسبي الله ونعم الوكيل
إلهام: من*ه لله والله مازعلت الا ع البنت دي الا اتبهد**لت من امبارح
محمود: أبوها برضو وماكنش ليها حد غيره والله البت دي صعبا*نه عليا الأول ابراهيم والا شافته لم ما*ت وتربية ولادها ودلوقت مو*ت أبوها
الهام: انهار"ت من العياط
محمود: مالك ياالهام في ايه
إلهام: ابراهيم قا*"طع في قلبي اوي يامحمود كل مابفتكره
محمود: الحمد لله قدر الله وماشاء فعل اللهم لا اعتراض بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
_______________________________
خالد: حببتي مالك بتعيطي ليه
منار: صعبا"نة اوي عليا ندى وقد ايه اخوها قاسي حتى ماحتر*مش ق*بر ابوه اللي لسه قدامه وضر"بها بالقلم
خالد: الحمد لله انها جات ع كده ده لومه عمي محمود فارس كان زمانه قت*له
منار: بعياط ربنا يصبرها ويصبر قل*بها يارب
خالد امين يارب
منار: انا حابه اروح ليها بكره بعد اذنك ياحبيبي حابه اهون عليها شويه
خالد: عادي ياحببتي مفيش مشكله ربنا يصبرها يارب تعالي بقى عشان تنامي انتي تعبتي من الصبح
منار: ماشي ياحبيبي
_____________________________
فارس: ندى قومي ماتناميش
ندى: معلش يافارس تعبانه وعايزه انام ارجوك
فارس :مش هسيبك تنامي وانتي بالحاله دي وبعدين انتي مااكلتيش حاجه من الصبح
ندى : انها*رت من العياط
فارس : اخدها ف حض*نه..وقالها بس اهدي وبعدين كفايه انتي كده من امبارح ياندى كفاية انتي كده بتعذ""بيه
ندى: تعبانه بجد وعايزه انام
فارس : طيب خلاص نامي ونيمها ع السرير وجه يخرج مسكت ايده وقالتله.....ماتسبنيش يافارس بعد اذنك انا محتاجه ليك تكون جنبي بعياط
فارس: قر*ب منها واخدها ف حضنه طيب اهدي هشوف الأولاد عشان احلام نيمتهم ف الاوضة بتاعت الأطفال الا بنام فيها هطمن عليهم وهجيلك
فارس: دخل أوضة الأطفال اطمن ع الأولاد
ودخل عند ندى الاوضة شافها نايمه اخدها ف حضنه ونام جنبها
_______________________________
بسام جوز احلام: اتصل على محمود والد احلام
بسام: الووووو ايوة ياحاج انا أولادي عندك وعايز اولادي ومتلز*منيش بنتك
محمود: انت ما*لكش اولاد عندنا أصلا ودول عيال بنتي
بسام: بالذو*ق ها*خد عيالي ب قل"ة الأ*دب ها*خد عيالي
محمود: طيب وريني رجو**لتك وابقى تعالى خدهم واسمع ياواد انت انا بعد ماكنت ماته*ون معاك مدام طلعت واد قل*يل الأصل طلق بنتي وتلاته بالله العظيم ماهر*جع ف كلمتي انا اصلا غل"ط لم آمنت مع بنتي معاك
بسام: ومين قالك اني هرجع بنتك يارا*جل انت وعيالي كده كده هعرف اخد"*هم وهتشوف وقفل السكه
________________________________
علي: رايح الأرض عند والده محمود وشافه متعصب
علي: ازيك يابويا مالك
محمود: مفيش يابني
علي: هاتخبي ع إبنك الكبير برضو يابويا
محمود: حكاله الا حصل
علي: ابن الكل........ب طيب ع رأيك يابويا عايزين نشوف الر**جو"له بتا*عته
محمود: يابني انت عارف المشاكل مش بيجري عليها والواد ده و*شه وش مشاكل وانت عارف فارس اخوك لو مس*كوا هيمو**توا ف ايده يبقى ساعتها يروح ف دا*هيه بسبب كل.....ب زي ده
علي: سيبها ع الله يابويا ولو ر**اجل يجرأ وياجي جنب العيال لم معرفش يبقى ر**اجل ويشيل هم أولاده جي دلوقت عايز يح*رم اختي منهم
________________________________
فارس قام من النوم راح عند الأولاد الاوضه
فارس: ياادم يا رامي
رامي وآدم نعم ياعمو
فارس: هشششششش براحه قوموا عشان تروحوا الحضانه
ادم: ياعمو عمتو قالت بكره اجازه احنا عايزين ننام
فارس : حبيابي انا آسف انا ناسي ان النهارده الجمعه
الأولاد ناموا تاني
فارس :دخل اخد شاور وجهز الفطار وراح عند ندى الأوضة بالفطار
فارس: ندى فوقي ياندى قومي يلا
ندى: قامت ايه
فارس: يلا عشان تفطري
ندى : لا مش هاكل مش هقدر بدموع
فارس: بس انا جعان ولو مااكلتيش والله مش هاكل
ندى : بعد اذنك سيبني ع راحتي
فارس:لا ماينفعش والله لو مااكلتي هزعل
ندى : مش هاكل بجد قولتلك انا عايزه اروح المقا*بر دلوقت عند بابا
فارس: لا مش هتخرجي
ندى: يعني ايه
فارس: يعني الا سمعتيه والله لو مااكلتي ماهتروحي الكاتبة لمياء رفعت
ندى : بض"يق ودموع طيب وقربت تاكل عشان تروح المقا"بر
فارس : حرفيا كان زعلان عليها بس عايز يطلعها من الا هي فيه
ندى اكلت بسيط وقالت...كفايه يافارس والله مش قادره بدموع
فارس : خلاص ماشي قومي خدي شاور
وانا هشوف امي عشان كنت حا"سس انها تعبانة امبارح لأنها مش بتروح مقا*بر من يوم وفاة ابراهيم
ندى: طيب استنى هروح معاك اشوفها
فارس: طيب تمام هغير للأولاد عشان نخدهم معانا
ندى :ماتغلبش نفسك انا هغير*لهم
فارس: مش أولادك لوحدك ع فكره
ندى: سكتت وحرفيا ماكنتش قادره تكلم من العياط فارس قر*ب منها وشد*ها ليه و.........
بقلمي الكاتبة لمياء رفعت


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close