رواية وقعت في حب عاجز الفصل السادس 6 بقلم سارة محمود
البارت السادس
وقعت في حب عاجز
----------------------
قمر........... اعااااااااااااا رعد رعد الحقناااي
رعد بسرعه راح ليها وانصدم من اللي شافه قمر واقفه علي رجامه المطبخ و كلب واقف تحت و بينبح عليها وهيا بتعيط
رعد بغضب..... ريكس اطلع براا وبالفعل الكلب بيطلع من المطبخ و رعد بيفضل باصص ل قمر بغضب و قال بغضب اطلعي فوق وع الله اشوف هنا وتفضلي في الاوضه لحد ما اطلع ليكي انتي فاهمه
قمر و لاول مره تخاف من رعد.... ف في ايه اللي حصل
رعد وبيحاول يخفي غضبه.... انا قلت كلمتي يلا اتفضلي علي الاوضه
في الليل
---------
قمر نايمه علي السرير و واخده وضع الجنين و بتبكي جامد اووي علي زعيق رعد فيها من غير سبب وفجأه بتلاقي الباب بيتفتح ببطئ بتفهم انه رعد ف بتمثل انها نايمه، بس بتستغرب انها بتسمع صوت اقدام داخله الاوضه ف مهتمتش وفكرت انها حد من الخدم بس فجأه بتلاقي اللي بيكتم نفسها وبيحاول يقتلها بالسكينه بتحاول تبعد عند ب اي طريقه لحد ما زقته بكامل قوتها وفضلت تصرخ و هيا بتنزل من علي السلم وتقول رعد رعد الحقني
في المكتب
----------
رعد...... مش عارف هفضل اخبي الحقيقه لحد امتي
الشخص... قولها و لو بتحبك هتفضل جمبك
رعد..... بس افرض بعدت بسبب الكدب قمر مش بتحب الكدب
الشخص...... بس ده غصب عنك
رعد..... بس يا ادم هيا
فجأه بيسمع صوت قمر وهيا بتقول هيقتلني ف بينهي المكالمه بخوف و بيقف علي رجله وببجري بيلاقي ساندي نازله علي بتعيط وحد وراها ماسك سكينه و لابس قناع اسود رعد لسه بيجري علي السلم علشان ينقذ قمر كان الشخص ده مسك قمر و طعنها في ضهرهها و زقها من علي السلم
رعد بصراخ..... قمرررر وبيجري يحضنها
قمر بوجع..... ا انت ازاي بتمشي
رعد بخوف باين عليه..... مش مهم وبيطلع فونه وبيتصل بالاسعاف وبيبص لقي قمر مغمضه عنيه ف بيقيس نبضها بيعرف انها عايشه بس اغمي عليها
بعد ساعتين
----------
رعد قاعد جمب قمر علي السرير و واخدها في حضنه بعد ما عرف من الدكتور ان حالتها كويسه و ان السكينه دخلت في جنبها في فراغ البطن وبعدين دمعه بتنزل من عينه وبيقول بهمس انا اسف مقدرتش احافظ علي الامانه بتاعتك يا يونس
قمر بتعب...... انت تعرف يونس منين
رعد بفرحه.... انتي صحيتي يا حبيبتي
قمر..... ايوه يا رعد صحيت بس في حاجات ياما كنت مخدوعه فيها
رعد.... كل اللي انتي عاوزه تعرفيه هحكهولك بس هنادي الدكتور يجي يشوفك يا حياتي وقام وخرج
رعد للحراس... مش عايز حد يدخل او يخرج من غير تفتيش انتم فاهمين
الحرس.... امرك يا رعد بيه
رعد وهو بيتكلم في الفون....... مش عارف والله يا ادم خايف تبعد عني كنت هموت لو حصل ليها حاجه دي امانه يونس عندي
ادم..... متاكد انها مجرد امانه يعني مش حبتها
رعد..... انا عديت مرحله الحب انا حبتها من اول يوم شفتها في وهيا ب ضفرتين انا بعشقها
ادم بضحك..... ايوا يا عم الواقع ادخل يلا شوف مراتك عامله ايه
رعد...... تمم يا ادم سلام
في غرفه قمر
------------
رعد....... عامله ايه دلوقتي ياقلبي
قمر..... الحمد لله بخير بس راسي بتوجعني
رعد و هو بيقعد جمبها....... ديما يارب يا حبيبتي
قمر.... انا
رعد مقاطع قمر...... بصي هقوا كل حاجه بس متتكلميش يا قمر اشطا، انا شغلي الحقيقي ظابط شرطه اصلا، في يوم كان في بنت مدرستها جمب مدرستي و بصراحه خطفت قلبي من اول يوم كانت فضلت كل يوم اراقبها لحد ما رحت لجوز اختها وقلتله وهو وافق بس قالي استني لما تكبر وانت تبني مستقبل انا و جوز اختها بقينا صحاب برغم فرق السن بس في يوم كل حاجه اتقلبت و هو مات وعلته ماتت و هو قبل ما يموت كان مخليها امانه عندي وانا فعلا كنت قد الامانه دي و دخلت شرطه و مسكت المجرمين وانتقمت منهم بس عملت حادثه و فضلت مشلول لمده سنتين وبعدين عملت عمليه بس فضلت امثل بسبب اعدائي وبس كده يا ستي
قمر بدموع.... يعني انت كويس وقامت حضنته
رعد.... مش دلوقتي يا حبيبتي في بيت يجمعنا
قمر بعدت عنه.... انا اصلا مخصماك
رعد.... ليه
قمر..... علشان زعقت ليا
رعد.... والله غصب عني عوزاني اعمل ايه لما الاقي مراتي لبسه كده ده انا اللي جوزك عمري ما شفتك كده
قمر.... بس مكنش في حد في البيت غير الخدمات بس
رعد..... محدش يشوفك غيري و قام حاضنها و طبع قلبه رقيقه علي شايفه
قمر بهمس... انا بحبك اوووي
رعد..... ده شكل جوزناا هيبقي رسمي
قمر بخجل.... عيب كده احنا في المستشفى
في مصر
------
مي..... لو سمحت ممكن كابتشينو
ادم.... خليهم اتنين و قام قاعد جمبها
مي.... استغفر الله العظيم انت بتطلع ليا منين
ادم..... تتجوزيني
خلص البارت، يا تري رد فعل مي هيكون ايه ومين اللي حاول يقتل قمر كل ده هنعرفه مع بعض