recent
روايات مكتبة حواء

رواية جبروت الادهم الفصل الخامس 5 بقلم ايات الرحمن

رواية جبروت الادهم الفصل الخامس 5 بقلم ايات الرحمن

 صافي وهي تبتسم بخبث.. مكنتش اعرف انك جامده اوي كده ياتمارا لدرجة يجيلك عريس من اول يوم جامعه.

اتسعت عيون تمارا بخوف... انا انا معرفش.
ادهم وهو يحاول ان يمسك اعصابه قبل ان يق*تلها.... تمارا لسه صغيره ياصافي هانم .
صافي بجديه... قوليلي ياتمارا تحبي اكون أنا المسئوله عن الموضوع .
تمارا ارتبكت من طريقة صافي هانم معها في الكلام و نظرات ادهم... انا معرفش وم...ممش.. مش عايزة اتجوز.
اقتربت صافي هانم من تمارا... إنتي عارفه مين العريس ياتمارا دا رعد مختار ابن صاحب اكبر شركات في الشرق الاوسط يعني نفس مركز ادهم وعيلتنا وأنا شايفة انه شخص ميتعوضش.
صمتت تمارا خوفاً من نظرات ادهم لكن افاقت من شرودها على صوت صافي هانم... انتي اكيد متوترة يبقى السكوت علامه الرضا بكره الساعه 5 هييجي رعد عشان يتعشى معانا هو و والدة هتنزلي وتتعرفي علية.
كادت تمارا ان تتحدث لكن خرجت صافي من المكتب دون ان تستمع لتمارا.
ادهم وهو يقترب من تمارا وسرعان ما تلقت تمارا صفعة ألقت بها بحدة على الارض.
تمارا ببكاء... معرفش
والله معرف مين رعد ده.
ادهم وهو ينحني و يمسكها بشدة من شعرها بغضب... وحيات امك مش عارفه مين رعد انتي متخيله لو حد عرف إنتي مين واي اللي انا عملتو فيكي حد هيبصلك اوعي تكوني فاكره ياروح امك اني ميت فيكي ومش عايز اشوفك مع حد لا يا حلوه انتي غلطي واخدتي عقابك وبصراحه أنا زهقت منك عشان طولتي معايا قوي بس هانت كلها كام يوم وتغوري من وشي .
أفلت ادهم شعرها بغضب وكاد ان يخرج من الغرفه لكن وقف وقال بغضب... واه اوعي صافي هانم تعرف اي حاجه عشان ساعتها هدفنك وانتي عايشة ومش انتي بس انتي و عيلتك كلها ورعد ده ميلمحش ضافرك انتي فاهمة.
دفع ادهم الباب بغضب ثم خرج من القصر تماماً.... تمارا وهي تحتضن نفسها بخوف و تبكي من تصرفات ادهم هيا لاتعلم ماذا تفعل لكن... مسحت دموعها و استرجعت قوتها مرة ثانيه.. انا هوريك يا ادهم مدام كده موته وكده موت مو*تك انا الاول واخد حقي وحق شر*في منك ياكلب.
صعدت تمارا لغرفته ووقفت امام خزانته بمكر.... شكلها هتحلو اوي ياادهم كل اللي جاي خراب عليك انت وصافي هانم وهعرفكم مين هي تمارا وبعدها يحصل الي يحصل انا معنديش حاجه اخاف عليها.
.................
في الصباح استيقظت تمارا بكل نشاط حيث اليوم عطله الاسبوع لايوجد جامعه.
تمارا وهيا تنزل من الدرج بابتسامة وهيا تحدث احد الخدم... اومال فين صافي هانم وادهم.
كادت الخادمه أن تتحدث لكن قاطعها صوت صافي هانم من الخلف.... انا موجودة ياتمارا برافوو بقيتي تصحي في المعاد مظبوط .
جلست صافي هانم وتمارا علي طاولة الطعام.
بعد مدة من الصمت.
صافي هانم... وانتي يهمك ادهم فين في اي .
تمارا باحراج.. انا بس كنت بسال.
صافي....هجوبك عشان ده اول مره تسالي ادهم بايت برا من امبارح وياريت متساليش تاني.
زفرت تمارا بضيق من هذه المرأة المتكبره وبدات تاكل.
بعد إنهاء الافطار
صافي بجديه.... جهزتي فستانك الي هتقابلي بية رعد.
تمارا بابتسامة.. ااه جهزتوا.
صافي... لا مجهزش مينفعش فرد من القصر ده يلبس حاجه اي كلام انا كلمت اكبر مصممين وكالات الأزياء وهيا هتوصل كمان ساعه ومعاها الفساتين الي انا هخترهوملك وكمان طلبتلك افخم انواع الميكب عشان تستخدمية مفهوم.
اومأت تمارا براسها بمعني نعم.... مفهوم حاضر اللي حضرتك تشوفية.
صعدت تمارا لغرفتها تعد بعض الماسكات المرطبه لبشرتها.
............
في شركة أدهم
أدهم وهو يجلس علي مكتبه بغضب ويتحدث مع صديقه بغضب.... ازاي ازاي رعد قدر يوصلها و يشوفها.
كريم.... اهدى يا ادهم في اي انا بعت رجالتي وقالولي رعد كان في الجامعه بيشوف ورق ياسر اخوة بالصدفه وشاف تمارا واا.
ادهم بغضب... في اي متكمل هيا نقصاك.
كريم...... ورعد حاول انو يتكلم معاها بس هيا صدته ومشيت.
ادهم بغضب... اه يابن الكلب كمان حاولت تتكلم معاها انا هوريك يارعد ازاي تقرب من حاجه تخصني.
بعد مدة من الصمت
كريم بتساؤل.... هو صحيح أخبار الجرح اللي ف رجلك اي لم ولا لسة ملمش.
ابتسم أدهم بخبث و هو ينظر للجرح.
..............
حل المساء وتمارا تضع مساحيق التجميل مع فستانها الذي كان اكثر من روعة فهو مميز بكل تفاصيله يكشف جسدها الممشوق وبياض ساقيها وجمال لون بشرتها وعيونها.
.............
دلف رعد مختار و والده حيث استقبلته صافي هانم... أهلاً وسهلاً بيكم نورت يارعد انت ومختار باشا.
رعد.... مفيش نور غير نور حضرتك يا صافي هانم.
نتعرف بقى على القمر دة رعد مختار.....
رعد....اسم على مسمى فهو كالرعد في شدتة
شاب وسيم ذو بشرة بيضاء و أعين رمادية كالقطط و شعر بني فاتح ذو ملامح صارمة و جسم رياضي و عندة قوة في تعاملة مع اي شخص
لتنزل في هذة اللحظة حورية من الجنة بفستانها الرقيق الممشوق الذي يجعلها كالأميرة في استقبال فارسها على الحصان الأبيض .
اخذ ينظر رعد لتمارا بإعجاب و فتن بجمالها الآخاذ الفاتن... تبدين كحورية تنازلت عن عرشها لتنزل من عرشها في الجنة إلى الارض لتصبح ملكي انا وحدي يا تمارتي .
تمارا بابتسامة خجولة لرعد .....ميرسي لذوق حض... في هذة اللحظة يدلف ادهم الى القصر و يرى مايحدث فتقول تمارا و هي تنظر لة بقوة ميرسى لذوقك جداً يا رعد.
ادهم ينظر لرعد بكرة و حقد و ورعد يبادله نفس النظرات.
و ينظر لتمارا بحدة و غيظ من تصرفاتها مع جاسر ولكن تقابلة بلا مبالاة مصطنعة.
صافي هانم.... اتفضلوا يا جماعه اقعدوا البيت بيتكم.
والد رعد..... الشرف لينا يا صافي هانم ان احنا نكون افراد من العيله .
صافي هانم بعد الاحاديث المطولة أخذتهم ليتناولوا العشاء و طبعا لم يخلو من ضحك جاسر و تمارا مع بعض و إظهار جاسر حبة أمامهم بدون خجل.
بعد مرور بعض الوقت و بعد الانتهاء من تناول الطعام.
رعد وهو يتحدث مع تمارا في أحاديث كثيرة أمام ادهم و ينظر له بخبث .
اما تمارا تغيظ ادهم بضحكها الكثير مع رعد
اما ادهم فهو يشعر ببعض الغيرة تجاة رعد و طريقة ضحك تمارا التي لم تفعلها معة ابدا.
و بعد فترة تكلم رعد انه يريد أن يأخذ تمارا للتحدث و السير مع بعضهم البعض.
كادت صافي أن تتحدث لكن قاطعها ادهم بحدة ... ازاي يعني حضرتك عاوز تاخدها بصفتك اي انت .
رعد بجديه ونظره يعرفها أدهم جيدا .... بصفتي يا استاذ ادهم اني متقدم لها و عايز اكتب عليها لو لزم الأمر حالا فأنا معنديش مشكله و اللي صافي هانم تؤمر بية انا تحت امرها فية.
ثم اكمل وهو ينظر لتمارا بجرأة ويبتسم.. واللي تؤامر بية تمارا هانم هيكون تحت رجليها بس تبات الليله وهيا مراتي و......
تفاعلوا ياجماعة لو عاوزين ارجو ياريت تدعو لامي بشفاء العاجل


السادس م نهنا
google-playkhamsatmostaqltradent