recent
روايات مكتبة حواء

رواية انتقام خارج حدود المنطق الفصل الثالث 3 بقلم رحمة نجاح

رواية انتقام خارج حدود المنطق الفصل الثالث 3 بقلم رحمة نجاح


البارت الثالث من انتقام خارج حدود المنطق

شمس بتوتر.. وسع عايزه أخرج ..
_ تؤتؤ هو دخول الحمام زي خروجه ..
ليقترب سليم منها وهو يقفل عليهم باب المرحاض ...
شمس بتوتر وخجل من فكره انهم داخل مكان مغلق عليهم ..سليم بطل رخامه وافتح الباب عايزه أخرج ...
سليم بخبث. ما قولنا انتي في جحيم سليم نصار يا شمس ...
شمس بملل..يادي النيله علي كلمه ام الجحيم اللي وجعلي دماغي بيها دي يابني انا زهقتلك ..
ليقترب منها فاجأه ويحاصرها في الحائط ..
شمس بخوف.. ق*لة ا*دب مش عايزه والله باللي في رجلي انا بقولك اهو ...
لا يكترث سليم لها ومال عليها يطبع قبلات خفيفه علي عنقها ...
شمس وهي تبعده عنها بغضب.. سليم وسع كده مينفعش ..
_ هو اي اللي مينفعش يا شمس انا جوزك ..
_ انتا ذات نفسك مش مقتنع بألكلام اللي بتقوله وعايزني انا اصدق ...
سليم بسخريه.. تحبي اجبلك ورق الجواز من جوه ..
لتجيبه بهدوء.. مش عايزه حاجه، عايزه أخرج وبس ...
_ اتفضلي ..
قالها لتجري شمس سريعًا الي الخارج وضربات قلبها تكاد أن تتوقف من قوة سرعاتها ..

في غرفة شمس كانت تجلس وتمسك هاتفها ثم تجد مكالمه ...

_ موزتي القمر ..
_ اي يا نيله، صحاب عرر بصحيح مجتيش مع ماما وبابا ليه هااا ..
_ انتي عارفه اني قولتلك هحضر فرحك وهسافر تاني ..
_ مش ناويه تستقري في مصر زهقتيني يا شيخه ...
لتجيبها بضحك.. لما يجي الفارس اللي علي حصان ابيض هبقا استقر في مصر حاضر ..
_ نادله والله، طب كنتي اقعدي شويه ..
_ الشغل والله ما انتي عارفه، المهم سيبك مني انتي عامله اي مع سليم يا ستي اكيد هايصه ..
لتجيبها بغيظ..تهيصي هيصتي قادر يا كريم ..
_ في اي بس حاسه انك هتولعي ..
_ انا كويسه لا تقلقي ..
_ طالما قولتي لا تقلقي يبقا في مصيبه بس هسيبك لحد ما تقوليلي، واياكي سليم يكون مزعلك، والله انزل مصر ازعله انا شخصيًا.
_ اشطات هستناكي تنزلي بقا ..
_ طب سلام انتي دلوقتي عشان في ورق مهم ..
_ سلام يا حب ...
سليم.. كنتي بتكلمي مين ..
شمس.. يهمك في حاجه ..
سليم. انتي كلك تهميني ..
لتجيبه بسخرية.. لا والله ..
_ مش محتاج احلفلك ..
شمس. انت نازل ..
سليم ببرود. اه ..
شمس. رايح فين ..
سليم. شغل ..
شمس. تمام ..

وعلي الجهه الأخري كانت تجلس نادين تدير أعمالها ...
نادين.. اتفضل ..
لتسمع صوت تعلمه جيدًا ..لسه بردو محنتيش ..
نادين بضحك.. انتا جيت كنت عارفه اني مش ههون عليك ..
_ وانتي من أمتي بتهوني عليا يا صغنن انتي ..
_ روح قلبي ياناس، ثواني انا قررت أعزم نفسي انهارده وعلي حسابك ..
_ اكون ممنون والله ..
_ طب يالا ..
ليجيبها بضحك.. يالا ..

وعلي الجهه الأخري في شركة سليم نصار كان يجلس على مكتبه لتدلف عليه بسنت ..
_قاعد بتعلم اي ..
_بذاكر، هعمل اي يعني يا بسنت زكائك كل مره بيبهرني ..
_خلاص يا سليم عارفه انك بتشتغل موركش غيره اصلا ..
_عايزه حاجه ..
لتقول بخبث... ازاي عريس وتنزل من تاني يوم هي العروسه مش قايمه بواجباتها ولا اي ..
_وانتي مين عشان اقولك إذا كانت قايمه بواجباتها ولا لا، ياريت متدخليش في اللي ملكيش في يا بسنت، في صفقه هنعملها سوا نطاق كلامنا ميخرجش عنها، والا كده انا مش لازماني الصفقه دي ..
لتقول بسنت سريعًا.. لا خلاص خلاص اللي يريحك هنعمله ..
سليم.. اتفضل ...
يزن. ازيك يا سليم ..
ليجيبه سليم باقتضاب. الحمدلله ..
بسنت. طب همشي انا وابقا اجيلك وقت تاني يا سليم ..
ليكتفي سليم بهز رأسه لها دلالًا علي موافقته ...
يزن.. اي بقا يا عم مش طيقني ليه ..
لينظر له سليم ويقول.. مش حكايه مش طايقك بس مش حبك ..
يزن بضحك. لا تصدق فرقت يا واد ..
سليم. عايز اي يا يزن ..
يزن بمرح. تفك شويه مش كده خليك فرفوش انتا مقراتش جوازه في شهر وشوفت ادم ولا اي ..
سليم بجديه. ورايا شغل يا يزن مش فاضي اقرأ ..
يزن. طب انا كنت جاي عشان افكرك أن شمس تبقا اختي ..
سليم بهدوء. بمعني ..
يزن. بمعني أن مفيش داعي تغير عليها مني ولا تجرح احساسها بأي شئ ..
سليم. اولًا مش انت اللي هتقولي ازاي اراعي احساس مراتي ثانيًا كنتو اخوات وانتو صغيرين حاليا عندكوا 25 سنه، وانا ماليش علاقه انها اختك ولا لا ..
يزن بزهول.. دا كده جنان يا سليم هتغير عليها مني، المهم ياريت تتقبلني عشان هتقبلني كتير الفتره الجايه ..
سليم. بعدم فهم.. هقبلك كتير ليه يعني ..
يزن. كل حاجه في وقتها سلام ...

يقول يزن جملته ثم يخرج من المكتب لم يكترث سليم كثيرًا الي ما قاله وأكمل العمل الخاص به وما انتشله من انشغاله هو مكالمه وأخبره أحدهم أن شمس توجد في المشفي ليذهب سليم سريعًا الي المشفي ...

في المشفي ...
سليم بخوف...لو سمحتي مدام شمس نصار اوضه كام ..
_ اوضه 305 يا فندم ...
ليصعد سليم سريعًا عليها وهو يشعر بالخوف عليها ...
سليم لنفسه. اهدي اكيد مش خايف عليها، متنساش اللي حصل بسببها ..
_اقدر اساعدك يا فندم ..
سليم. ايوه مدام شمس اي حالتها ..
الدكتور بابتسامه.. مبروك المدام حامل ..
لينظر سليم له بصدمه كيف أن تكون حامل من من هو لم يقم بلمسها ؟؟!!

رايكم في البارت وتوقعتكم ♥️

وكده انا كل يوم بنزل في معادي واللي هو الساعه 8 مساءًا ...



الرابع من هنا

google-playkhamsatmostaqltradent