recent
روايات مكتبة حواء

رواية زوجوني مرات اخي الفصل الرابع عشر 14 بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات اخي الفصل الرابع عشر 14 بقلم لمياء رفعت


ندى : لا مش هخرج الا لم طلقني
فارس: مش عايز اتعصب عليكي لحد دلوقت ولا عايز أعلي صوتي والنا*س بره تسمعني ف ياريت تدخلي الاوضة بتاعك علشان انا ماليش حمل ل كل ده وعشان ماعملش حاجه اند*مك عليها ع وقفتك دي قدامي ادخلي اوضتك
ندى: اتوترت من طريقة كلامه وخرجت وراحت الاوضة بتاعتها
فارس: قاعد مضايق من نفسه.....وبيفكر ف نفسه ويقول انا غبي انا كان مالي ومال ده كله يوم مااتعلق ببنت واحبها وماتحبنيش انا غلط من البداية
_____________________
هدى: ياعلي انا لبست يلا
علي: وانا جاهز بس ابويا زمانه دلوقت في الغيط
هدى: احسن برضو عشان نقعد براحتنا
علي وهدى راحو الغيط عند محمود
علي: السلام عليكم يابويا عامل ايه
محمود: عليكم السلام ورحمة الله يابني اتفضل
هدى: عامل ايه ياعم محمود صحتك عامله ايه
محمود: الحمد لله بخير ياهدى تعالوا اقعدوا
علي: ايه يابويا يعني مش عامل شاي
محمود: كنت لسه هعمل دلوقت يابني بس ابن حلال كويس انكم جيتوا اهو نشرب مع بعض
هدى: والله ياعم محمود انا قولت اجي اقعد معاك شويه هنا من زمان مقعدناش مع بعض
محمود: سبحان من غير الأحوال
علي: شكلها دعو*اتك استجابت يابويا ههههههههه
محمود: ربنا يهدي يابني ويصلح الأحوال
هدى: بص ياحاج صلي علي النبي
محمود وعلي: عليه افضل الصلاة والسلام
هدى: انا عايزه اقولك على حاجه بس ياريت تخلي علي مايقط"عنيش في الكلام عشان اعرف اخاد وادي معاك في الكلام وتفهم الا انا عايزه اقولوا
محمود: اتكلمي يابنتي
هدى: دلوقت ياعم محمود انت صرفت على بنتك احلام شئ وشويات لحد آخر مره رحت فتحتلها محل ب ١٠٠ الف ولا ب ١٥٠ وف الآخر جوزها حرقوا وفارس شرتله بيت
وانا دلوقت عايزه اسفر علي عشان أولاده بس هو مش معاه فلوس المفروض بقى زي مساعدت فارس واحلام تساعد كمان علي
علي: ايه ياولية ياخر*فانة ده الا انتي قاعده تقوليه انتي جيباني معاكي هنا وجايه عشان الكلام البا"يخ ده اخص عليكي واحده معندهاش اصل
محمود: استنى ياعلي ياابني
علي: استنى ايه يابويا ماانت شايف الكلام الفارغ ده
محمود: بقولك استنى انت
محمود: بصي يامرات ابني اولا انا لم اساعد أحلام بنتي ده مش غلط ده ول"ية ومكسو*رة الجنا"ح لا هي الا بتشتغل ولا هي الا موظفه ولا هي الا حد بيديها...يبقى لو ابوها مساعدهاش منيين يجيها
تاني حاجه فارس انا مشتر"تش ليه بيوت انا لم جوزت*ه كده مرات المر"حوم اخوه وحكمت فيه يايتجوز يااعمله مش ابني طول عمري الواد ماهانش عليه أبوه ووافق ادتله البيت صحيح التاني بتاعنا لكن انا مش مديهولوا عطف لسمح الله ولكن ده عرقه وش*قاه في الغ"ربة وانا يوم مااقبل عر*ق ابني ابقى راجل مفتر*ي وظا"لم
علي: ابويا انت قاعد تشر*ح لمين شله مافهمت
محمود: اصبر ياعلي لم اتكلم قولتلك
محمود: وبالنسبه يامرات ابني ل علي انا اديلو عينيا من جوا وعلى فكره اسأليه واهو قدامك اهو عرضت عليه يسافر كذا مرة وهو رفض وقالي انا بشتغل في البلد مش هسافر وبعدين انا مديلو مبلغ فاتح بيه مشروع النجارة يبقى فين الف"رق الا بعملوا بين أولادي
هدى: ياعم محمود...
علي قا"طعها بالكلام... تلاته بالله العظيم كلمه تانيه ماتكوني مراتي ولا ع زمتي وقومي يلا على البيت انا غلطانة الا جبتك هنا قومي
وقام خد مراته ومشي.....والتفت ع محمود حقك عليا يابويا ومشي
محمود: استغفر الله العظيم من كل ذ"نب عظيم
____________________
منار :الووووووو ايوة ياندى معلش ممكن تيجي دلوقت ضروري
ندى: ليه في ايه
منار : هاتفهمي لم تيجي الأول اولادك فين وفارس
ندى : بيلعبوا اهو وفارس ف الاوضة
منار: طيب سبيهم وتعالي وماتعرفيش فارس
ندى: فهميني طيب
منار: لم تيجي
ندى: طيب نص ساعه وهكون عندك
______________
منار: فهمني طيب في ايه ياخالد
خالد: اصبري وهاتفهمي
شوية والجرس رن: منار فتحت اهلا ياندى اتفضلي
خالد: ازيك ياندى عامله ايه
ندى: الحمد لله بخير
ندى: معلش مش هقدر اقعد عشان سايبه الأولاد ف البيت
خالد: مش فارس ف البيت خلاص
ندى: ماهو مايعرفش اني خرجت
خالد: اقعدي طيب خمس دقايق
خالد: ندى انا عارف ماليش حق ادخل بينك وبين فارس لكن من حق الأخوه الا بيني وبين فارس تخليني اعمل اي حاجه
ندى: كمل
خالد: انتي بتحبيه
ندى: بخجل وبصت في الأرض
خالد: مش وقته ياندى الكسوف فارس مسافر خلاص لازم تدي لنف"سك فرصة وبلاش تضيعي فارس من ايديكي لأن صدقيني مش هتلاقي زيه
ندى: على فكره فارس بيحب إيلين وهو قالي كده
خالد: طيب ثواني وطلع الفون من جيبوا وقال ل ندى ...ماتكلميش وفتح الاسبيكر
الووووووو ايوة يافارس قلقتني عليك انا قولت دي ندى ق"تلتك بعد ماخرجت مع منار ههههههههه
فارس: بس ياخالد انا جر*حت ندى اوي وكدبت عليها وقولتلها اني بحب إيلين وقولتلها كلام ماكنش ينفع اني اقولهولها
خالد: طيب ليه يافارس ده كله
فارس: الا حصل بقى ياخالد انا خلاص اخدت قراري زي ماقولتلك هطلقها واسافر بلاش اعذ*بها معايه وهي مش بتحبني وكمان اعذب نفسي جنبيها
خالد: طيب وانت كده مفكر نفسك بتحبها مدام هتسيبها وتسافر
فارس:انا ماحبتش في حياتي حد غيرها بس خلاص كفايه لحد كده.... وهو بيتكلم دخل رامي وآدم الاوضة عمو ماما فين مش لاقيين ماما وهي مش ف البيت
فارس: سلام دلوقت ياخالد
ندى: ابتسمت وفرحت اوي ان فارس فعلا بيحبها
خالد: انا كده عملت الا عليا ادي لنفسك فرصة ياندى ولو بتحبي فارس بلاش تضيعيه من ايدك ويلا ع البيت علشان زي ماسمعتي اولادك بيدور عليكي وزمان فارس بيدور عليكي وبلاش تعرفي فارس انك كنتي هنا علشان مايزعلش مني وياخد موقف
ندى:ماتقلقش وشكرا بجد ياخالد وشكرا يامنار بجد ع وقفتكم جنبي وراحت ماشيه
_________________
منار: حضنت خالد: انت جميل اوي ياخالد بجد
خالد: وايه كمان
منار: واحلى حاجه في حياتي
خالد: وايه كمان
منار: وبحبك
خالد: اممم وايه كمان
منار: هههههه يارخم
خالد: هههههههههههههه ربنا يستر بس وفارس مايعرفش ان ندى كانت هنا
منار: اكيد مش هيعرف ندى مش غبيه يعني
_______________________
ندى فتحت الباب بالمفتاح الا معاها ودخلت البيت
فارس: كان واقف...مسك ايدها جامد وقالها كنتي فين
ندى: آآآآه ايدي بتوجعني سيب ايدي
فارس: بعصبيه بقولك كنتي فين انطقي وساب ايدها
ندى: قربت منه جامد.....وحطت ايدها ع صدره وبصوت واطي....وعايز تعرف ليه
فارس: بتوتر واستغرب من طريقتها
ندى: رد عايز تعرف ليه
فارس: بص بعيد وقالها كنتي فين ياندى
ندى: قر*بت منه اكتر.....وهفرق معاك يعني وهي لسه حاطه ايدها ع صد"ره ...رد عليا
فارس: مسك ايدها ونزلها من ع صدره وسابها وراح الأوضة
ندى : دخلت وراه الأوضة...ووقفت عند الباب وربعت ايديها وقالتله....ايه العصبيه دي كلها عشان خرجت
فارس: وهو قاعد ع السرير كان المفروض تقوليلي رايحه فين الأول ع الأقل عشان أولادك مش عشاني
ندى: راحت عنده وقعدت جنبه ع السرير طيب اسفه مش هتكرر المهم متزعلش مني
فارس: برفع حاجب وابتسامة خفيفه بستغراب ...و ده من ايه
ندى : من ايه ....امممممممم اقولك
فارس: قولي
ندى: لا مش هقولك وهروح انام وجات تقف تمشي فارس مسك ايديها
فارس: بصوت واطي كنتي عايزه تقولي ايه
ندى: بصوت طفولي ود"لع ماقولتلك مش هقولك خلاص وجات تمشي
فارس: ندى: اول وآخر مرة تخرجي بالليل
ندى: حاضر...هروح بقى أنام
فارس: ماشي بس حابب اقولك ع حاجه
ندى: ايه
فارس: قام من ع السرير ووقف جنبها ومسك كتفها...على فكرة انا آسف
ندى: على ايه
فارس: على اي حاجه وجعتك من ناحيتي
ندى: ابتسمت وسابته وخرجت
____________________
فارس: شغل في الاوضة بتاعته أغنيه كاظم الساهر انسى العالم كله وانت بين احض"اني.....انت بدنيا جميله انت بعالم تاني وحرفيا الجو كان جميل وكان هواء
ندى : كانت في اوضتها وسامعه الأغنيه وكانت مبسوطة
__________________
إلهام: محمود اخرت ليه كده النهاردة
يعني كنت بتروح بدري
محمود: مفيش ياالهام بس علي وهدى جو الغيط قعدو معايه شويه وبعد مامشوا رحت قعدت عند ناس معرفة
إلهام: وكانت جايه ليك ليه الحربايه دي اكيد زعلتك
محمود: عيب ياالهام دي برضو مرات علي مهم ان كان
إلهام: اوعى تكون قالتلك حاجه انا عارفه كلامها والله اروح افرج عليها الناس هناك واخلي اللي مايشتري يتفرج عليها
محمود: هههههههههههههه مش لدرجة ياالهام دي جات تقعد مع علي معايه في الغيط وبتقول جايه تمشي رجليها شويه
الهام: ماشي يامحمود ياخبر النهاردة بفلوس بكره يبقى ببلاش خليك ع راحتك المهم ادخل دلوقت احطلك العشا
محمود: لا ياالهام انا هدخل انام اكلت في الغيط الحمد لله
دخل محمود ينام وقفل النور ودموعه نزلت تجري ع المخده
ياااااه ياربي ع التعب الا انا فيه مبقاش فيه راحه خلاص مرات ابني جايه تورث فيا وبتحسسني اني عامل فرق في أولادي وانا كلهم عندي واحد ده انا ماطلعتش غير بيهم من الدنيا يارب لطفك بيا
______________________
فارس في الصباح دخل اخد شاور ولبس بنطلون جينز أسود ولبس قميص ابيض وشمر الكم لحد كوعه ورفع شعره لفوق وقعد ع السرير ب اللاب توب يكلم زميلته في الشغل ف تركيااا وكان بيسالها ع حال الشغل
ندى ف اوضتها اخدت شاور ولبست بنطلون جينز اسود ولبست بلوزة حمره وسابت شعرها كله ع ضهرها وحطت ميكب خفيف وراحت تجهز الفطار سمعت فارس ف الاوضة بيتكلم إنجليزي وبيضحك
ندى فتحت باب الأوضة بتاعته ف اللحظه دي فارس رفع عينيه في ندى...


google-playkhamsatmostaqltradent