recent
روايات مكتبة حواء

رواية كيد السلايف الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية كيد السلايف الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

الحلقه الخامسه

بقلم هويدا زغلول
عمار :والله يبقي ابن حلال لو عمل كده
احمد :خايف بصراحه
عمار :هيبان لو في نيته الغدر يبقي
ساعتها نتصرف
احمد :اصل بالعقل كده ابراهيم هياخد
كل حاجه ويرجع لينا حقنا
عمار :ممكن يكون عايز يكسر نفسها
زي ما قال لينا
$فلاش باك #
ابراهيم :عمار كنت عايزك شويه انت وأحمد
عمار :خير فيه اي
ابراهيم :تعالي هنشرب الشاي برا ونتكلم
عمار :ماشي والكل خرج
احمد :اسماء زعلتك تاني صح
ابراهيم :انا هتجوز
عمار :نعم انت بتقول اي
ابراهيم : ايوه هتجوز. هتجوز ايه
عمار : ههههههههه انت بتقول اي
احمد :انت رجعت تشرب حشيش
صح اسماء عارفه انك بتشرب
ابراهيم :ممكن اسمعوني
عمار :اتفضل
ابراهيم :اسماء باعت ليا كل حاجه
بيع و شراء
احمد :ينهار اسود ازاي يعني
ابراهيم :انا تعبت من العيشه معاها
عمار :طقلها انما تاخد حاجه مش بتاعتك
ابراهيم :ممكن تسمعوني انا هرجع لكل
واحد فيكم حقه
احمد : والله واي المقابل بقي
ابراهيم :انا مش عايز حاجه والله
غير اني اعيش مع انسانه بتحبني
وأحبها
احمد :وهي ايه بتحبك
ابراهيم :كفايه انها زي منه وشيماء
ناس بتحب اجوازتهم مش زي اسماء
كل همها أنها تكون الكلمه كلمتها
احمد :ماشي هيبان
ابراهيم :انا مش مش عايز ارجع
حاجه مكنتش اتكلمت معاكم
عمار :عندك حق واحنا عارفين انك
انسان محترم
ابراهيم :متشكر
عمار :تفتكر لما يشوف الفلوس هتغير
وخرجت اسماء
اسماء :انتو ناوين تسكتوا
عمار :عايزنا نعمل اي
اسماء : نرجع حقنا
عمار :دلوقتي حقنا مش كانت كل الفلوس بتاعتك انتي
اسماء :والله لو وقفتوا جنبي هرجع ليكم
حقكم والله
احمد :ملناش دعوه احنا هنعرف نجيب
حقنا منه هاتي انتي حقك
عمار :اه ومبروك الجوازه
اسماء :انتو فاكرين أن انا كده انكسرت
عمار :انا لازم اطلع انام
احمد :وانا كمان وكل واحد طلع شقته
شيماء :انت جيت نفسي افهم انت هادي
كده ازاي
احمد :عايزني اعمل اي
شيماء :تاخد حقك مينفعش كده
احمد :انا ولا الفلوس يا شيماء
شيماء :يعني اي
احمد :يعني لو انا فقير كنتي هتكملي معايا
شيماء :طبعا انا بحبك
احمد :خلاص هنعيش علي قد ظروفنا
انا هشتغل وهحاول يكون معانا
فلوس تسترنا
شيماء :انت بتهزر صح
احمد :لا بتكلم جد
شيماء :طيب وعيلنا هنعمل اي
احمد :افرضي كانت اسماء قلبت عليا
وحرمتني من كل حاجه
شيماء :بقولك اي انا لازم احافظ علي
حق عيالي
احمد :انا عايز انام
شيماء :هتنام وتسبني كده
احمد :بقولك اي كلمه كمان وهتباتي
عندابوكي انهارده مفهوم
شيماء :ماشي يا احمد
وفي شقه منه
منه :انت كنت فين
عمار : اللي عملتيه ده لو حصل ثاني مش هيحصل كويس
منه : عايزني اعرف انها تاخد كل حاجه واعمل ايه
عمار : وهي مالها هي اللي قالت ابراهيم تعال اتجوزني
منه :لا بس انا اللي خليت ابراهيم يقرب
منها
عمار : عملتي اي بقي
منه :كنت بحافظ عليك
عمار :وانا معاكي اهو
منه :بس ممكن ابراهيم يرمينا برا
في أي وقت
عمار :مش هيحصل
منه :ازاي
عمار : المهم عندك تعرفي ازاي ولا المهم عندك ان ده اللي هيحصل
منه : انا خايفه يا يا عمار ما منلاقيش مكان نروحوا
عمار :متخافيش
وفي شقه اسماء
اسماء :اي ده انت هتنام هنا
ابراهيم :ايوه
اسماء :انت ليه عملت كده
ابراهيم :عملت اي
اسماء :انت عايز تتجوز عليا
ابراهيم :ايوه
اسماء : ليه انا عملت لك ايه
ابراهيم :مش عارفه انتي ماشيه
تاذي في كل الناس اخواتك وخدا حقهم
ايه طلبت منك تعيش تربي ابنها شرطا
انها تتجوز انا بتعملني اسوء معامله كان
ابنك الصغير
اسماء :هصلح والله ارجوك بلاش تتجوز
عليا
ابراهيم :بعد اي محدش في البيت بقي يحبك الكل بيكرهك اخواتك واثقين فيا
علي فلوسهم اكتر ما كانو واثقين فيكي
اسماء :هرجع ليهم فلوسهم
ابراهيم : ههههههههه برحتك
اسماء :انا بحبك
ابراهيم : وانا لا وقامت اسماء دخلت
أوضتها وتاني يوم الكل اتجمع علشان
يفطر بس محدش بيكلم حد
ابراهيم :انا قائم اروح شغلي اااااه
عمار :بطني بتتقطع
اسماء :وانا مش قادره
منه :ايه اللي عملت الفطار هو في أي
والكل كان تعبان الا ايه وروحوا كلهم
المستشفي في حاله تسمم معادا ايه
شيماء : هي اللي عملت الفطار و هي الوحيده اللي مش تعبانه
منه :كانت عايزه تخلص مننا
اسماء :انا لازم اسجنها
ايه :وربنا انا ما عملت حاجه
يتبع

google-playkhamsatmostaqltradent