recent
روايات مكتبة حواء

رواية جحيم الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم اميرة اسامة

رواية جحيم الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم اميرة اسامة


 البارت الرابع.....

فضلت حور جوه الحمام مش عارفه تعمل ايه فالمصيبه اللي وقعت فيها.. ووجع بطنها اعد يزيد...مش عارفه تخرج ومش عارفه تتصرف ازاي .. ولا تقوله ايه.. بعد تفكير طويل قطع تفكيرها صوت رحيم....وخبطه عالباب
حور ... ايوه..
رحيم... انتي كويسه...
حور... اه اه تمام..
رحيم... ماشي...يلا تعالي شوفي الحاجه اللي جبتها وصلت شوفيها عتعجبك ولا ايه...
حور... حاضر...ودقايق وفتحت الباب..
راح رحيم ناحيتها عشان يشيلها...
حور.... لا لا متشلنيش انا هروح لوحدي..
رحيم.. استغربها وشايف وشها حاسس لنها بتتألم..
رحيم... في ايه عاد هوصلك للسرير ويعدين جولتي اكده من شويه ومجدرتيش تروحي الحمام..
حور... لا انا هروح لوحدي انا كويسه..
رحيم... كويسه كيف عاد شكلك تعبانه ورجليكي مينفعش تدوسي عليها..
حور... يوووه قولتلك انا كويسه..
رحيم.. خلاص انتي حره..اتفضلي...
مشيت حور تتسند عالحيطه وماشيه علي اطراف صوابعها
وباديها التانيه ماسكه بطنها...ووشها باين عليه الالم..
رحيم.... غير لهجته... حور ممكن اساعدك انتي مش قادره تمشي وبعدين مالك ماسكه بطنك ليه انتي حاسه بحاجه...
حور.... لا انا هروح .وانا كويسه بطني وجعاني شويه بس هبقي كويسه..
رحيم.... لا مش كويسه انتي تعبانه وبعدين انتي ليه عنيده كده.. ومن غيؤ سابق انذار راح عليها وشالها من غير ولا كلمه...حور انحطت ادام الامر الواقع ومعرفتش تعترض...حطها بسرعه عالسرير...
حور... علي فكره انا مش عايزه مساعده منك انا اقدر امشي لوحدي..انت استحليتها ولا ايه مصدقت لقيت ست
رحيم... اضايق من طريقتها... انا اسف يا ستي ومش هتتكرر تاني وانا مستحلتهاش ولا حاجه مجرد أنك بتتألمي ادامي حبيت اساعدك لاكن مش حاجه في دماغي واحب اعرفك ان يوم ما افكر في ست مش هتكوني انتي علي فكره لانك ملكيش علاقه بالانوثه اصلا..
حور.. مصدومه من رده واضايقت انها ضايقته بس هي وجع بطنها والم رجلها والمشكله اللي اتحطت فيها خلاها مش عارفه بتقول ايه..
حور... هي مين دي اللي ملهاش علاقه بالانوثه.. عندك حق ما اللي في بلدك كلهم غفر😡وشكلك خدت عليهم..
رحيم.. بنبره جافه وصوت عالي....
قسمآ بالله كلمه زياده وهوريكي وش ميعجبكيش...
سكتت حور وخافت من نبرته....وفضلت ماسكه بطنها مش عارفه تقوله ايه.. وفنفس الوقت خايفه ان الموضوع يزيد وتتبهدل وهو يعرف...
رحيم... بنبره جاده من غير ما يبصلها يلا قومي عشان تفطري... انا حضرت الفطار.. عشان شويه وهنزل.. اروح القصر.. وهرجع تاني والحاجه عندك ابقي شوفيها ولو حابه تغيري الهدوم ادامك.....
حور... عايزه تعتذر بس كرامتها وجعاها...
حور... هو ممكن اطلب منك طلب...
رحيم.. من غير ما يبصلها.. اتفضلي..
حور... هو في هنا صيدليه قريبه...
رحيم... اه في ..عايزه ايه..
حور... لا انا عايزه انا اللي اروح عرفني هي فين بس..
رحيم... ترزحي فين وانتي عامله كده وازاي هتروحي اصلا انتي مش قادره تروحي لحد الحمام...هتنزلي وتمشي تخرجي من المزرعه دي كلها وتطلعي عالشارع وتعدي وتوصلي لحد الصيدليه وترجعي كل ده تاني... ولو عرفتي تروحي هتعرفي ترجعي ازاي اصلا واللي بيدور عليكي في كل مكان دول.. هتعرفي تهربي من عمك ولا من تجار المخدرات..
حور... بدموع..في عنيها.. ماهو انا لازم انزل.
رحيم.. بصوت اهدي.. عرفيني عايزه ايه وانا هجبلك اي جاجه تطلبيها..
حور... خلاص مش عايزه حاجه بس ممكن تديني اي مسكن من الادويه دي...
رحيم... حاضر... وتعالي يلا عشان تاكلي ولا اجبلك الفطار هنا..
حور... لا هاكل هنا مش قادره اقوم..
رحيم.. بتريقه.. وعايزه تنزلي للصيدليه😒😒
حور... بصتله بغضب وسكتت😡
وجت في دماغها فكره انها تنزل بعد ما يمشي...
دقايق وجبلها الفطار....
رحيم....اتفضلي..وده المسكن.. وبعد ما تاكلي هديكي العلاج.. واعملي حسابك الدكتوره اللي جتلك امبارح هتيجي بعد العشا بشويه تغيرلك عالجروح اللي في جسمك..
حور... انت مش هتاكل..
رحيم... باختصار.. لا..
حور... ليه..
رحيم... مش بفطر.. وبعدين انتي مالك خليكي في نفسك.
حور....😡😡😡براحتك
خلصت فطارها كانت بتاكل بشراهه كأنها بقلها سنين مكلتش.. رحيم.. متابعها براحه من بعيد لبعيد... ومبتسم علي طريقتها الطفوليه وهي بتاكل....
حور.... خلصت اكل...جه رحيم خد الصنيه وشال الاكل...
ورجع فتح الدولاب بيطلع غيار .
حور. بصاله وساكته...خد رحيم اللبس ودخل ياخد شاور ..
دقايق وخلص... وخرج لابس بنطلون بيتي مريح.. والتيشيرت علي كتفه وصدره عريان وراح عالتسرحه ظبط دقنه وحط برفيوم...
اما حور اول ما شافته خبت وشها باديها.هو ايه اللي انت عامله ده مش شايف ان في معاك بنت...
رحيم.. يتريقه من غير ما يبصلها ومكمل تظبيط دقنه.. هي فين دي لا مش شايف....
حور... علي فكره انت قليل الذوق..
رحيم.. ساب اللي بيعمله وبصله بطرف عينه وهو رافع حواجبه... جولتلك لمي لسانك بدل ما اجتعهولك...
حور... خفت انا كده صح...
رحيم.... تحبي تخافي مني صوح وراح عليها ومسكها من ايدها جامد وصرخت حور... اااااه.. كلمه زياده ومتلوميش غير نفسك اني مستحملك عشام مش من الرجوله اني مساعدكيش وعشان لو سبتك غيري مش هيسيبك وهتبجي. مجتوله ..فاتحطي لسانك اللي عايزه جصه جوه خشمك بدل مااني اجتلك بيدي. واخلص منيكي.
حور... طيب سيب ايدي انت بتوجعني..
رحيم..نطر ايدها لما انتي ضعيفه اكده بتتشطري بجوله لسانك ليه..
حور... علي فكره انت بتستقوي عليا عشان انا تعبانه .
رحيم... اني مبستحواش علي حد انتي اللي حابه تشوفي وشي التاني..
حور... لا انت بتستقوي عليا عشان اضعف منك..
رحيم.. بصلها وخرج اعد بره...
فضلت حور اعده جوه وهو اعد بره عشان يبعد عنها وميحتكش بيها..فضلو عالحال ده اكتر من 3ساعات.. وحور جوه بطنها رجعت توجعها تاني... وبتكلم نفسها.. ياربي هو البني ادم ده مش قال نازل منزلش ليه لحد الوقت ..عايزه انزل بسرعه انا هدومي قربت تتبهدل وهتفضح ادامه ومش هعرف اجيب وشي في وشه..
ـــــــــــــــــــــــ
اما فالخارج فكان رحيم اعد يكلم صاحبه سليم...
فضل يكلمه اكتر من ساعه...
سليم... كلمتك كتير اول ما وصلت عشان اعرفك اني وصلت زي ما طلبت مني بس انت نفضلتي..
رحيم... كنت نايم وكنت فاصل خالص بس صحيت بعد ما رنيت بشويه ادخل الحمام لقيتك متصل مرضتش اكلمك قولت اكيد نمت..
سليم.. فعلا اول ما طلعت اتقتلت ويادوب نمتلي ساعتين ونزلت عالشركه وخلصت شغل ورايا واديني بكلمك اهو..
المهم امجد عامل ايه كان نفسي افضل وارخم عليه..🤣
رحيم... لسه ولله مارحتلهومش لحد الوقت حصل حاجه كده امبارح ومعرفتش اروح..
سليم... خير.. وبعدين مروحتش ايه انت مش فالقصر..
رحيم... لا روحت البيت بتاع المزرعه...وابتداااا يحكيله.. كل حاجه...
سليم...خلي بالك يا صاحبي كده في قلق عليك..
رحيم... اصلب طولك ياولد نسيت اني عمدت البلد ولا ايه عاد..
سليم.. بضحك.. لا منستش يا سي العمده بس خايف عليك..
رحيم.. بابتسامه جذابه انا ميتخافش عليا يالا انا يتخاف عليا.. وبعدين متقلقش انا عملت تليفون صغير بخصوص بتوع المخدرات دول اما عمها انا عارفه اصلا عيلته معروفه.. من سنه ونص طلب مني انه يشاركني وانا رفض..عشان عارف انه مش مظبوط ومتقلقش ميقدرش يقول بم معايا هو عارف القلبه بتاعت العمده هو من وقت ما وصلو اني شاكك فيه وهو ديما يظهر احلي مافيه ادامي.. بس انا عارف اللي فيها واللي كان لاهيني عنه الفترات اللي فاتت الشغل الكتير بس يظهر ان حور ظهرت عشان ارجع احطه في دماغي اكتر ما كان ..
سليم... المهم خلي بالك ويارب تكون زي ما ظهرت عشان تخليك تحط عمها في بالك تكون ظهرت لحاجه تانيه في بالي 🤣🤣🤣🤣
رحيم... اتلم عشان منزلكش مصر حالا واعرفك بقي اللي في بالي انا من ناحيتك...
سليم... وتسيب الموزه لوحده.. إلا صحيح بتنام معاها ولا في اوضه تانيه...
رحيم...سلييييييم اظبط عشان مقلبش علي اهلك...انت عارف اني مليش فالجو ده...عارف اني مليش فالستات..
اصلا .
سليم.. بضحك... ماهو ده اللي قالقني عليك ياصاحبي.. احكيلي فيك ايه انا صاحبك مش يمكن اساعدك.لو محتاج علاج...
رحيم... ساعد نفسك يا سوسن انا كويس ياض احسن منك لولا انه مينفعش كنت وريتك بنفسي وقفلت بوئك ده..
سليم...🤣🤣🤣🙄يأماره ايه بس.. ولا بترضي تسهر معايا سهره حلوه ده انا بجبلك بنات تحل من علي حبل المشنقه ولا بتتهز..
رحيم... انا قولتهالك كتير بس انت مبتفهمش.. انا مش كده.. وزي ماالراجل بيحب الست تكون ملهاش تجارب وعك وتكون نضيفه في ستات بتحب الراجل كده.. وانا خدتها عهد بيني وبين ربنا اني عمري ما هغضبه ولا هلمس بنت غير لما تكون حلالي.. انا قادر اجيب كل يوم واحده بفلوسي بس بعد ما اخلص معاها هحس بالذنب وتأنيب الضمير ده غير صحتي اللي هخسرها وهضيعها علي ستات رخيصه وغير ده كله انا مش زيك انا عايز اجرب كل اللي انت بتقوله ده واحس كل الاحاسيس دي بس عايز اعمل كده فالحلال ومع الست اللي هتخطف قلبي وتستاهل حبي وزي ما هتكون هي اول مره تجرب الاحساس ده معايا انا كمان هجربه معاها واكيد انا واثق انه هيبقي احساس ميتوصفش....فهمت يا بتاع النسوان الرخيصه اللي شبهك.
سليم...بضحك🤣🤣🤣🤣فهمت ياخويا خليك انت في احساسك ده المهم تكون كويس ومتقلنيش عليك..
رحيم....اسد يلا في ايه.🤣
ـ ــــــــــــــــــــ................ ..
وبعد مده انهي معاه المكالمه.....كانت الساعه 6المغرب..
دخل الاوضه بعد ما خبط لقاها نايمه عالسرير وتانيه رجليها لحد صدرها وماسكه بطنها بايدها وعلامات التعب علي وشها...
رحيم...انتي كويسه..!
حور.. بصوت باين عليه التعب..الحمد لله..
رحيم... قرب منها علي طرف السرير وشد كرسي واعد ادامها...بخير ازاي انتي شكلك تعبانه اوي..
حور... لا بس بطني وجعاني شويه..
رحيم... يمكن خدتي برد.. الجو ساقع جدا ..هشغلك الدفايه..
حور... اكيد خدت برد..انا خدت مسكن تاني. الوقت ابقي كويسه
رحيم.. هو كل شويه مسكن متخديش تاني انا هخرج الوقت هوصل لحد القصر انتي عارفه ان فرح اختي كان امبارح لازم اروح اباركلهم انتي عارفه دي عوايدنا وانا كبيرها لازم اروحلها.. وانا راجع هجيب معايا غدا وهناكل سوا تمام انا مش هتأخر هي ساعه زمن بالكتير يعني هرجع قبل الدكتوره ما تيجي كمان..
حور.....ماشي..
رحيم... لو تعبانه اعد معاكي... ولما تيجي الدكتوره تطمني عليكي .
حور... صدقني انا كويسه اكيد ده برد.. الوقت هبقي كويسه..
رحيم... ماشي ياحور. عايزه اي حاجه اجبهالك وانا جي..
سكتت حور.. وفضلت تفكر . تقوله ولا لا.. لحد ما قررت..
ااأ لا شكرا..
رحيم. بابتسامه جذابه.. قولي متتكسفيش وزي ما اتفقنا هتحاسبيني لما تنزلي القاهره...
حور.. بابتسامه.. لا شكرا..
رحيم.. قام وقف.. انا هنزل واوعي تفتحي لاي حد الباب هنا متقلقيش معمول مخصوص يعني لو ميت واحد بره هيهدوه مش هيتفتح المهم انتي متفتحيش لاي حد وانا لما اجي هفتح...
حور... حاضر...ومره واحده صوتت ومسكت في ايده....
رحيم... ايه متخافيش ده صوت الرعد.. امال عامله فيها سبع رجاله ليه..
حور.... مسكت قلبها.. انا بخاف من صوت الرعد جدا او تقريبا عندي فوبيا من صوت الرعد...
رحيم... متخافيش واقولك استني هديكي حاجه...راح عالدولاب.. وطلع سماعه صغيره.. ووصلها بهاند فري..اتفضلي..
حور. ايه دي....
رحيم... دي حطيها في ودنك كده كلها اغاني عيشي مع نفسك لحد ما اجي وعشان متزهقيش كمان..
حور. حاضر.. ممكن متتأخرش..
رحيم.. بصلها وهو مبتسم.. بعيونه اللي تقتل وشكله اللي يحبس الانفاس وطلته باللبس الصعيدي.. الجلابيه السوده والعمه والقفطان اللي علي دراعه 😍حاضر مش هتأخر...
مشي رحيم عالقصر...
اما حور... فا اول ما خرج قامت براحه من عالسرير.. واول ما داست عالارض صوتت.. ولفت عالسرير لقت اللي كانت خايفه منه حصل...
حور لنفسها. انا كنت نقصاكي انتي كمان..انا هعمل ايه الوقت ياربي.. انا خايفه انزل.. بس انا لازم انزل انا هعمل ايه الكام يوم دول هتصرف ازاي..
انا لازم انزل واللي يحصل يحصل..وربنا يسترها ومحدش يشوفني...
قامت طلعت فضت الشنط بتاعت اللبس اللي جابهملها وانبهرت بذوقه ومن ماركات اللبس ايه ده يخربيت ذوقك انا ولله شاكه انه صعيدي...
خدت بنطلون وعليه تيشيرت بكم وفوقيه جاكت شتوي طويل شويه .. كان شكلها جميل حطت الزنط علي راسها وراحت براحه عشان تخرج...ووقفت..
ياخبر.. انا مش معايا فلوس..اعمل ايه..طيب انا هدور.. في الدولاب هنا يمكن الاقي...بس كده تبقي سرقه..😔
لا انا هرجعهمله مع الفلوس لما انزل مصر ومش هقوله خدتهم ليه...راحت حور عالدولاب ومكنتش محتاجه تتعب شويه لانها اول ما فتحت الدولاب لقت خزنه صغيره جوه الدولاب وكان سايبها مفتوحه بعد ما حاسب مندوب الشحن بتاع لبسها ما قفلهاش.. فتحت براحه ولقتها فتحت وكانت مليانه. رزم فلوس..خدت من رزمه واحده 50جنيه لان دي كانت اقل فئه.. وراحت عالباب.. فتحته ومقفلتهوش اوي.. لانها مش معاها مفتاح.. حطت طوبه تزنق الباب عشان ميتقفلش.. ومشيت علي جنب براحه فضلت تتسند وتمشي وهي مش عارفه اصلا ماشيه فالاتجاه الصح او الغلط وكل شويه تبص وراها عشان تعرف بعدت عن البيت او لا...نسبها بقي شويه ونروح لعمها...
..........................................
عمران... لسه ملجتهاش ياسعيد..
سعيد... لا يابوي فض ملح وداب كأن الارض انشجت وبلعتها اني من صباحيه ربنا اني والرجاله عندورو عليها وملهاش اي اثر..
عمران... كلام ايه ده.. بالك نزلت مصر ؟
سعيد... كلمت جارتها يا بوي وعرفت بطريجتي اكده واتوكدت انها مراحتش..
عمران... اوعاك تكون جلتلها مناجصش اني خوته دماغ.
سعيد.. لا يابوي اني كنت بطمن عادي ولجتها هي لحجتني بالكلام وبتطمن علي حور بعد ما عرفت..
عمران.. ما يمكن ملعوب من بت عمك والوليه دي..
سعيد.. لا ما ظنش يابوي كلتمها كان صادج....
عمران... تعرفلي مين اللي هربها امك ولا اختك عشان اني لو عرفت بطريجتي هجتلهم في يدي..
سعيد.. لا يا بوي ملهمش صالح.. تجريبا البت سعديه لما جت تديها الوكل وجات تشيله بعد شويه ملجتهاش واكله فشالت الصنيه ومجفلتش كويس وهي خارجه...هي بتحلف انها جفلت بس اكيد خايفه...
عمران... المهم ياولدي.. مش عايز مكان متدورش فيه والاهم متشنعش الخبر لكل اللي تشوفه عارفك خفيف والكلام ده لو وصل للعمده ماهنخلوصش واني مش عايز وجع دماغ رحيم بيكرهنا لله فالله..
سعيد.. يعني هو اني اللي بطيجه..
عمران.. خلصنا المهم الوجت..الرجاله سلمو كل حاجه امبارح..
سعيد.. اه يا بوي سلمو واستلمو الفلوس كمان..
عمران.. يعني كله تمام العمليه مكانش فيها اي جلج.
سعيد.. لا تمت علي خير..
عمران.. ماشي ياولدي المهم تدور لحد ما تلاجي بت الكلب دي..
سعيد.. ماشي يا بوي بالاذن.
عمران.. اذنك معاك ياولدي...
.................................................
اما عند فرحه وامها...
امها .. انتي عارفه يابتي لو ابوكي ولا اخوكي عرفو انك انتي اللي وراها هيعملو فيكي ايه عاد...
فرحه... عارفه ياما ومهمنيشي كمان.. اني لازم انتجم منهم علي كل اللي بيعملوه فالخلج ..وانتجم لجوزي وحب عمري.. ولسه مخلصتش انتجامي منيهم اني جوايه نار مهتنطفيش غير لما اخد حج جوزي وحج الناس اللي بيبعولهم الجرف ده وبيجضو عليهم بيه
امها.. ربنا يستر من اللي جاي يابتي. ..
............................ .............................
اما عند رحيم فالقصر....
امنه.. والدت رحيم...
اكده ياولدي متبيتش معايا وفحضني اهننه..
رحيم... مااني جمبك يا اما اهو اول ما تكلمين دجايج وابقي معاكي بس انتي عارفه اني مبلاجيش نفسي غير في بيت المزرعه..
امنه.. حتي لو يوم ياولدي..مش كفايه طول الوجت اعد فمصر...
رحيم.. بضحك... وافتكر حور....يا اما ما الصعيد ايه والقاهره ايه ماهما التنين مصر عاد...
جده.. سبيه يا امنه يابتي براحته..
دقايق وقطع كلامهم نزول ساره اخته وامجد معاها والفرحه باينه في عيونهم ساره كانت لابسه عبايه مطرزه باللون الزهري وسايبه شعرها الطويل علي دهرها وحطه مكياچ بسيط يادوب يظهر جمالها وجمال عيونها واول ما شافهم وقف وقرب من اخته خدها في حضنه... مبروك يا قلب اخوكي من چوه..
ساره.. اكده برده جاي الوجت واني اللي جولت هفتح عيوني الاجيك اول واحد جدامي...
بص ناحيه امجد.وخده بالحضن وهو بيخبط علي دهره...
جولي اكده كنتي عايزه تتصبحي بوشي مش بوش ناس تانيه...وضحك المل واعدو ورحيم طلع لاخته هديه اتفضلي ياجلب اخوكي...هديت جوازك..
ساره .. ايه ده وفتحته لقيته طقم دهب ابيض شيك جداااا.
ساره قامت تحضنه ربنا يخليك ليا يا احن اخ فالدنيا...
امجد.. واني ماليش هديه ولا ايه هي عروسه طب ما اني عريس عاد ولا ايه ياصاحبي.
رحيم... طلع من جيبه تذاكر سفر...
اتفضل ياعم منجدرش نزعل عريسنا دي تذاكر طيران بكره هتطلعو علي شرم الشيخ اسبوع بحاله حاجزلكم في احلي فندق.. ووطي علي ودنه. عشان تهيص وتدلع براحتك...
امجد.. هو اني بحبك من شويه 🤣🤣🤣
بعد كلام كتير ..
امنه.والدته. ومرات عمه.. يلا ياجماعه الوكل جاهز..
رحيم..لا اني جايم خلاص واكل ايه عاد نسيبو العريس والعروسه براحتهم..
امنه.. مفيش مشي مش عايز تجعد هنا جولنا ماشي انما تمشي من غير وكل ابدا..
جده.. صراحه امك عنديها حج اجعد ياولدي يلا ناكل سوا ايه مبجاش ليك كبير ولا ايه ياولدي....
رحيم..بقي مش عارف يتصرف ومتلغبط قلقان علي حور وعارف انها مكلتش وكان سايبها تعبانه والدكتوره هتيجي..
رحيم... لا ياجدي معاش ولا كان اللي يجول اكده انت كبيرنا كولنا..
وراح معاهم عالسفره...
امجد وهو بيكلمه براحه... مالك ياود عمي عتتلفت شمال ويمين ليه عاد زي اللي تكون عامل عمله...
رحيم... بجولك ايه اطلع من راسي الوجت بدل ما ازعلك. سيبني فاللي اني فيه عاد..
امجد.. طب جولي فيك ايه واني وياك...
رحيم... هحكيلك بغدين المهم الوجت اني عايز امشي باي طريجه...
امجد خلاص كول وامشي عاد بس في ايه جلجتني .
رحيم.. لا متجلجش بس اني لازم امشي..وهحكيلك كل حاجه بعدين...
امجد.. طب ودي نعملها ازاي عاد ..
رحيم.. مش عارف ولا عارف افكر..عاد
جه صوت جدهم...
ماتجعد باولدي انت وهو عاتتودود علي ايه ..
امجدد حاضر ياچدي جاين اهه..
امجد... تعالي نجعد واني هتصرف..ولا اجولك ماهتصرفش غير لما تجولي...
رحيم.. بغضب وصوت هامس... طلاج تلاته لو ماتعدلت لا اخد منيك التذاكر واروح اجول لساره عالعك اللب كنت بتعكه انت وسليم...
امجدد.. هو جالك...
رحيم.. ليه نايم علي وداني اني اياك مستنيه ياجي يجولي..
امجد خلاص تعالي اجعد هوصرف ياساتر عليك.. بس برده هتجولي...
رحيم... ربنا ياخدك ويريحني منك..
امجد🤣🤣🤣.
اعدو وابتدو ياكلو...ورحيم بيلعب فالطبق.وبيهز رجله ونفسه يقوم يجري عشان يروح لحور حاسس انه قلقان عليها وملهوف عليها ومابين وحشته ووحشه خناقه معاها وحشه عندها وطوله لسنها مكنش عارف ليه حاسس كده اصلا بس كل اللي كان حاسه انه عايز يقوم يمشي وخلاص عشان يروحلها....
امنه.. ما هتاكلش ليه عاد يا رحيم..
رحيم..هه لا يا امي بس كنت جاي وناوي اخد وكلك الحلو ده واروح عالبيت واجعد اكل بمزاج.. مش عالسفره اكده...
مرات عمه.. ياسلام اجوم حالا احضرلك احلي وكل وتروح تكمل فالبيت كمان لوحدك.
رحيم..تسلمي يامرت عمي خلاص ملوش لزوم..
مرات عمه.. ملوش لز م ايه عاد. بت ياجمر تعالي معايا ساعديني..
قمر... حاضر يا ما جايه اهه..
امجد... طيب هستأذن اني ياجماعه هطلع اوضتي اني وعروستي...وغمز لرحيم..اما ساره وشها احمر ومبقتش عارفه تتكلم من الكسوف.
والده.. ما تجعد ياولا عيب اكده هتسيب رحيم..
امجد ايوه هسيبه يا بوي.. مالك عدافع عنه اكده كمنك عمه طب اني ولدك.. اشحال مكنتش عارف كان منشف ريجي جد ايه عشان اتجوز ساره وكان واجفلي كيف اللجمه فالزور عاد.. دا اني ما صدجت اتجوزها عشان اغيزه...
الكل ضحك علي امجد.....
رحيم. ماشي يا امجد حجك مجولناش حاجه اني كمان رايح خلاص عشان عندي مكالمات نليفون مهمه للشغل ..
ووطي علي ودنه بس وحيات امي يا امجد لاهنفخك..
امجد.. وهو ميت من الضحك.. وطالع وماسك ساره في ايده.. مستنيك عاد متتأخرش ياود عمي..🤣🤣🤣🤣
رحيم... لنفسه ماشي يا امجد الكلب...
مرات عمه.. خد ياولدي حضرتلك شنطه وكل زينه تامل فيها علي راحت راحتك...
ربنا يخليكي يامرت عمي موحرمش منيكي..وراح باس راس امه وجده. لو عوزتو حاجه كلموني هجيلكم علي طول..وسلمو عليه وخرج فتح باب العربيه اللي جمبه وحط فيها شنطه الاكل وقفل وراح عشان يركب لقي تليفونه بيرن
رحيمم.... الوووو كيفك يادكتوره بت حلال كنت هكلمك تاجي بدري انهرده ..
الدكتوره.. كيف يا رحيم بيه.. اني لسه واصله عالبيت مشيت بدري من المستشفي بسبب الجو والمطر ولسه واصله حالا عالبيت ..ومحدش بيفتح.
رحيم.. اني خمس دجايج واكون جدامك كنت فالجصر مهتأخؤش عليكي والبنته اكيد ما هتجدرش تفتحلك.. مبتعرفش تجوم...
الدكتوره... ازاي عاد يا رحيم بيه واني لسه هجولك بخبط ومحدش بيرد بس الباب مفتوحه وزنوق بطوبه...
رحيم.. قلبه وقع في رجله وبرق عيونه من الصدمه..
بتجولي ايه عاد..
الدكتوره.. ولله زي مابجولك
رحيم.. اجفلي اني جاي حالا.. قفل معاها وطار زي المجنون عالبيت ودقايق وكان وصل..لان البيت قريب من القصر جدا.. لقي الدكتوره واقفه..عن الباب..دخل رحيم زي المجنون دور فالبيت كله.. لقي الدولاب مفتوح راح بص عليه لقي الخزنه كمان مفتوحه بس الفلوس زي ماهي بس ماكان ماشدت الخمسين جنيه كان جزء من الفلوس خارج بره الاستك...
رحيم وقف حاطط ايده علي راسه بيفكر بسرعه....هتكون راحت فين يعني لو مكانتش خايفه من تجار المخدرات اكيد خايفه من عمها اللي هربت منه.. ياتري راحت فين.. الدكتوره من بره٠ سرجت حاجه يارحيم بيه.
رحيم... لا هي مسرجتش ولا هي حراميه. حور في مصيبه واني لازم الحجها وبعد تفكير رايح جاي ايوه اكيد الصيدليه
هي قالتلي عايزه تروح صيدليه.. دكتوره ارجوكي خليكي هنا..
الدكتور.. يس يعني مينفعش لو حد شافني .
قاطعها رحيم مهتأخرش عليكي خليكي اهنه...خرجت رحيم بسرعه رايح عالصيدليه ..وكان بيجري الدنيا هدوء خالص.. والمطر شغال وصوت الرعد عالي.. وهو بيجري.. وقف مره واحده اول ما شاف المنظر.

google-playkhamsatmostaqltradent