اخر الروايات

رواية كيد السلايف الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

رواية كيد السلايف الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

كيد السلايف الجزء الثاني

ه :صباح الخير
ابراهيم :صباح الخير ازيك
ايه :معلش هي منه سبتوا ليك
ابراهيم :انا اللي طلبته منها
ايه :طيب هات عنك
ابراهيم :خلي انا مش تعبان
اسماء :صباح الخير عامله اي
ايه :الحمد لله
اسماء :اسمعني يا حبيبتي الكلام ده
صعب عليا اقوله ليكي زي ما هو صعب
عليكي ربنا يرحم امواتنا جمعيا
بس هنعمل اي ده قدر ربنا
ايه :بس والله وحشني اوي
اسماء :ربنا يلهمك الصبر
شيماء :تعبانه اوي اسماء دي
منه :اسكتي لتسمعنا
شيماء :المهم هنعمل اي
منه :هنحاول نحنن قلب ابراهيم علي
الواد وانتي عارفه هي بتعامله وحش
وهو كان بيحب هاني اوي ومش بيحب
يزعله.ومافيش بينه وبين احمد وعمار
اي خير هندخل من الحته دي
شيماء :انا خايفه والله
منه :سبيها علي الله وخرجت منه
ايه :تحبوا اعمل معاكم حاجه
اسماء :لا ريحي انتي يا حبيبتي
هي مامتك لسه فوق
ايه :ايوه قالت هتقعد معايا الكام
يوم دول
اسماء : تنور ده بيتها يا حبيبتي
ابراهيم :طيب الفطار فين علشان
عايز اروح الشغل
اسماء :مالك فيك اي مسروع الافطار
الافطار براحه يا منه
منه :نعم يا عمتي
اسماء : حضري صنيه وطلعيها فوق
اطلعي يا ايه عند ماما
ايه :بعد اذنك اخد مازن
ابراهيم :اتفضلي وطلعت
ابراهيم :هو انتي متعرفيش تتكلمي
معايا بذوق ابدا
اسماء : مالك فيك اي
ابراهيم :فيه أن مراتت اخواتك مينفعش
يشوفوا وانتي بتكلمي جوزك بالطريقه
دي مفهوم
اسماء :مش كنت جعان يالله قوم كل
ابراهيم :مش طافح
اسماء :برحتك ومشي ابراهيم
والكل قعد يفطر
عمار :امال فين ابراهيم
اسماء :سيبك من ابراهيم هتعملوا
اي مع مرات اخوكم
احمد :مش فاهم كلامك يعني اي هنعمل اي
اسماء :لازم واحد فيكم يتجوزها
احمد :بتقولي اي كل واحد فينا متجوز
عمار :وليه جواز احنا ممكن ناخد بالنا
منها من غير جواز
اسماء :البت صغيره وامها اكيد هتشوف
ليها عريس
احمد :انا مش موافق
وعمار :وانا كمان
اسماء :اه كل ده علشان العقربتين
بتوعكم
عمار :احفظي لسانك يا اسماء
اسماء :متنسوش أن كل حاجه مكتوبه
باسمي
احمد :انا مش عايز حاجه من الميراث
واخد مراتي وامشي ومنها لله امك
علشان هي السبب أن ابونا اتجوز أمنها
وفي الاخر خلت كل حاجه ب اسمك
اسماء :امال عايز الحاجه تكون ب اسم
الشغاله ولا اي لولا أن بابا كان عايز ولد
مكنش اتجوز امكم وبعدين كل واحد
بيرعي أرضه
عمار :اسمها أرضك انتي شغالين عندك
يعتبر
اسماء :بتاخد حقك ولا لا عايش
في شقه غيرك مكنش يحلم بربعها ولا لا
احمد :انا مش هتجوز
اسماء :ماشي وانت هتعمل اي
عمار :زيه برضه
اسماء :قدامكم اسبوع كل واحد ياخد
حاجته من هنا ويمشي مفهوم
احمد :مش همشي مش بمزاجك
اسماء :والله طلعلك صوت وعلي مين
علي اختك الكبيره
عمار :يلا بينا دلوقتي من هنا
احمد :ماشي وفعلا خرجوا
عمار :,هنعمل اي
احمد :مش عارف انا مش معايا فلوس
اجيب بيت جديد
عمار :ولا انا طيب واحد فينا يكتب
عليها بس
احمد :ازاي مرات اخويا تكون مراتي
عمار :هنعمل اي يعني
وطلعت شيماء ومنه ل ايه
ايه :خيرفيه اي مين بيزعق
شيماء :عايزين نتكلم معاكي
ايه :تعالو في أي
منه هو انت مستعده تتجوزي اخو جوزك
ايه لا اخو جوزي ولا حد انتو
بتقولوا اي انا وحده جوزها لسه ميت
امبارح يا ناس
شيماء :بس اسماء عايزه تجوزك اخو
جوزك يا اما هتاخد الولد منك ودي قادره تلبسك مصيبه
ايه :اعوذوا بالله ازاي ده
منه :اي رايك في ابراهيم
ايه :مش فاهمه كلامك
منه :راجل غريب ولو اتجوزتي مفيهاش مشكله
ايه : لو حكمت انا همشي
شيماء :مش هتسيبك في حالك
ايه :والله حرام كده بقي
وعدا شهر وايه بتحاول متنزلش تحت
واسماء كانت مش عايزه تفتح
الحوار تاني بس احمد وعمار عاملين
يفكروا واحد فيهم يكتب عليها بس
لفتره مؤقته علشان يشوفوا هيعملوا اي
وكل يوم ابراهيم كان بيطلع يطمن
علي مازن وانشد ل ايه من كلام منه
قدامه وعامله تحلي ايه في عنيه
انها بنت محترمه ومؤدبه
وفي يوم كانو قاعدين عالعشا
اسماء : مش قلت لك يا منه خبطي على ايه وهاتيها تنزل تاكل معنا
منه : خبط عليها وقالت تعبانه
اسماء :عمار قولته مين فيكم اللي هيتجوزها
عمار : معانا مشكله في الشغل تخلص
ونشوف
شيماء :انا طالعه انام
منه :خديني معاكي وطلعوا دخلو ل ايه
شيماء :مش نزلتي ليه
ايه :عايزه انام
منه : قلت ايه في الكلام اللي قلنا ليكي
ايه :انا مش عارفه اخد قرار حتي مش
عارفه احزن علي جوزي بسبب
الموضوع ده
شيماء :اخر الشهر هتكون محدده ليكي عريس
ايه : هو بمزاجها يعني
شيماء :دي مفتريه منها لله
ايه :انا زهقت
شيماء :هي فرضت عليكي الجواز خلاص وانتي بتقولي مش عايزه اخو جوزك
وهما عايزين ابن اخوهم يتربي هنا
منه :يعني كده كده مش هيسبوكي الا لما تتجوزي
شيماء :وانتي قولتي صعب تتجوزي
اخو جوزك
ايه :ولا اخو جوزي ولا اي حد
منه :تاني انتي عارفه اسماء عقربه
ايه :كل واحده جايه خايفه علي جوزها فجايه تكلمني
وانا اقع في الشر معاها مش مهم عندكم
شيماء :يابت احنا في ظهرك وبصراحه ابراهيم ابن حلال
ومن حقه يكون اب وهي مفتريه
ايه :بس انا برا الحوار ده
شيماء :مش بتقولي كل يوم بيطلع يطمن عليكي وعلي مازن
وبيكلمك كتير
ايه :بس مش لدرجه جواز
منه :بوصي يا ايه اسماء حلفاه لتجوزك وانا راي اخو
جوزك مينفعش مش علشان جوزي
وتلفون ايه رن
منه :اي ده ده ابراهيم
ايه :,اقسم بالله اول مره يكلمني
شيماء :طيب ردي عليه
ايه :الو ايوه يا ابراهيم
ابراهيم :اي مش نزلتي عالعشا ليه
ايه :كنت تعبانه شويه
ابراهيم :تعبانه مالك الف مليون سلامه عليكي تحبي
اوديكي لدكتور
منه وشيماء بصوا لبعض وضحكوا وفجاه باب الشقه انفتح كان اسماء
اسماء :انتو هنا ليه
ايه :هو انتي دخلتي الشقه ازاي
اسماء :عرفوني الاول اي الاجتماع ده
وإبراهيم كان عالتفلون
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close