القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عقاب خائنة الفصل الثاني 2 بفلم نور الشامي

رواية عقاب خائنة الفصل الثاني 2 بفلم نور الشامي

 الفصل الثاني

عقاب خائنه
انصدم الجميع عندما صفع كامل عمر ثم تحدث كامل بغضب شديد مردفا : ال بتغلط في اخلاقها دي تبجي بنت عمك هي دي الرجوله انك بدل ما تحميها انت ال تغلطت فيها اكده
عمر بضيق شديد : اسف يا حج انا ماشي بعد اذنك
خرج عمر من الفيلا وهو يشعر بغضب شديد فوالده لاول مره يرفع يده عليه وبسببها هي كان يريد ان يقتلها في مكانها ولكن هو سينتقم منها بالتأكيد ثم ذهب الي شقته الخاصه فوجد دهب تبكي بشده
عمر بنفاذ صبر : بتبكي ليه اكده
دهب بخوف : عمر انا حامل
عمر بصدمه : بتجولي اي حامل ! كيف يعني
دهب ببكاء : غصب عني والله يا عمر معرفش حوصل كيف الحمل دا
عمر بحده : وانا مطلوب مني اي دلوجتي
دهب بخوف : تتجي تطلبني من ابوي واخوي يا عمر هما لو عرفوا حاجه هيجتلوني
عمر بضيق : نزلي ال في بطنك دا انا مش عاوز اطفال
دهب بصدمه : انزله كيف يا عمر لا مش انت جولتي انك بتحبني خلينا نتجوز
عمر بعصبيه : انا مش عاوز اطفال ولسه مجولتش لابوي علي جوازنا لحد ما يعرف تكوني نزلتيه بأي طريجه وخدي دول 2000جنيه ولو احتاجتي فلوس تاني للعمليه انا هديكي
دهب ببكاء شديد : ليه اكده يا عمر حرام عليك خلينا نتجوز بسرعه ابوس ايدك
عمر بضيق : جولتلك لحد ما اكلم الحج يكون الطفل دا نزل فاااهمه
دهب ببكاء : حاضر
اما عند رزان فخرجت من الفيلا وظلت تسير في المناطق الزراعيه وتلتقط بعض الصور وكانت ترتدي جيب قصير بعض الشئ لتحت الركبه وتيشرت كان الجميع ينظر لها بدهشه وفجأه وقفت سيارة امامها فنظرت رزان ووجدت عمر ينزل منها ويتحدث بحده : انتي مش شايفه الناس بتبص عليكي كيف
رزان بضيق : انا معنديش لبس غير دا
عمر بنفاذ صبر : اركبي العربيه علشان نروح يلا
رزان : في مطعم هنا عايزا اروح اكل فيه
عمر بعصبيه : دا مش مطعم زي ما انتي فاكرا وكمان مفيش بنات بتدخله دا للشباب بس يلا نروح وهناك ابجي خلي الخدم يعملولك الواكل ال انتي عاوزاه
رزان بضيق : طيب متزعقش
ركبت رزان السياره مع عمر وذهبوا الي الفيلا فنظر اليهم كامل بسعاده وتحدث بابتسامه : عمر تعالي معايا علي جوا عايزك في شغل
دخل عمر مع والده وجلسوا الاثنين فتحدث كامل بجديه : انا عاوزك تتجوز
عمر بضيق : يا حج انت عارف اني مش عاوز اتجوز خاالص
كامل : لا هتتجوز وكمان عروستك هتبجي رزان
عمر بعصبيه : مستحييل انا بكرها وهي كمان بتكرهني نتجوز كيف احنا لو علينا كنا جتلنا بعض لا انا مش هتجوزها لا
كامل بحده : دا امر انا مش بطلب منك
عمر بغضب : هو الامر في الجواز اختار اي واحده تانيه دي لا طيب اسألها لو وافجت انا موافج
صرخ كامل علي رزان لتأتي وتغلق الباب خلفها قم تحدث باستغراب : خير يا عمي في اي
كامل : انا عايزك تتجوزي يا بنتي انت الله اعلم ليا ممكن اموت في اي وقت وبعد ما اخوي ومرته ما ماتوا انتي بجيتي مسؤليتي وانا عاوز اطمن عليكي
رزان بضيق شديد : ال شايفه صح اعمله يت عمي
كامل : خلاص يا بنتي هتتجوزي عمر
رزان بصدمه : مستحييييييل لا
عمر بحده : اهه شوفت هي مش موافجه ومش عايزا تتجوزني ولا انا عايز
كامل بغضب : دا قراري النهائي يا كدا يا اما هفضل غضبان عليكم طول عمري
رزان : عمي بالله عليك بلاش تعمل كدا انا وهو مش بنحب بعض وياريت علي كدا انا بكرهه
عمر بعصبيه : دا علي اساس اني بموت فيكي انا مش طايج اشوف وشك
كامل بغضب : قرار نهائي فرحكم الاسبوع الجاي
خرج كامل من الغرفه فنظرت رزان الي عمر بكره شديد وذهبت الي غرفتها اما عن عمر فأتصل بدهب وطلب منها ان تأتي الي الشقه غدا وانه سيتزوجها فكانت في قمه سعادتها مضت هذه الليله علي الجميع كالكابوس عادا دهب التي كانت في قمة سعادتها وفي اليوم التالي ذهب عمر الي الشقه فوجد دهب
عمر : عامله اي
ظهر بسعاده وهي تحتضنه : حبيبي انا بحبك جوووي بجد هتتجوزني
عمر : ايوا هتجوزك وهاجي انهاردا اطلبك من ابوكي بس عندي شرط
دهب بقلق : شرط اي
عمر بضيق : محدش يعرف اني هتجوزك انا هاجي اطلبك بس هشترط ان محدش يعرف غير اهلك وانا وانتي هاا موافجه
دهب : ابوي هيفرح لما يعرف ان ابن الشهاوي هيتجوز بنته حتي لو محدش يعرف انا عارفا ابوي كويس
وبالفعل ذهب عمر الي منزل دهب وكان المنزل بسيط جدا ويبدوا عليهم الفقر الشديد وطلب ايد دهب من والدها وعرض عليه شرطه كان والدها متردد ولكن بعد ان اخبره انه سيدفع لها المهر والشبكه الذي يطلبها وانه ييخبر والده ولكن في الوقت المناسب وافق علي ان يكون الزفاف بعد ثلاث ايام كان والدها سعيد جدا لان ابنته ستتزوج ابن اكبر عائلات الصعيد مر اليومين علي دعب كالحلم اما عن عمر فكان في حاله غضب وضيق شديده ورزان كانت حالتها صعبه جدا بسبب قرار عمها وبعد ثلاث ايام تم عقد قران عمر ودهب وذهبوا الي الشقه فأرتدت دهب قميص نوم ازرق وجلست بجانب عمر الذي كان شاردا في عالم اخر
دهب بابتسامه : حبيبي مالك
عمر : انا هتجوز بنت عمي الاسبوع الجاي
دهب بصدمه : تتجوزها كيف يعني وانا يا عمر تعرف لو ابوي غرف اني غلطت معاك جبل جوازنا هيجتلني وكمان هتتجوز عليا
عمر بحده : انا متجوزتكيش علشان بحبك انا اتجوزتك علشان ابني ال في بطنك وبس ورزان انا بكرها يعني مش مغرم فيها
دهب بدموع : ليه اكده با عمر حرام عليك انا بحبك
عمر : انتي سلمتيلي نفسك وشرفك وشرف عيلتك كلها علشان حبتيني بس ولا علشان فلوسي انتي رخيصه وانا مش بحب حد فيكم
دهب بحزن : لا يا عمر انا بحبك جوووي والله
وفجاه جاء اتصال لعمر فذهب بسرعه وووووو

تعليقات