رواية خدعني ولكن عشقته كاملة بقلم بسملة بدوي
البارت 1
«خدعني ولكن عشقته»
قاعد في غرفة الإجتماعات بحضوره القوي وغروره الطاغي
-هو ده الي عندي ي عزت 80%ليا و20ليك
-بس كده انا هستفاد اي وبعدين اسلام السيوفي عارض 50% ي غيث بيه
غيث ببرود .......ده الي عندي عاجبك اهلا وسهلا مش عاجبك الباب يفوت جمل وبعدين انت مش عارف انت بتشتغل مع مين ولا اي غيرك نفسه يقعد مكانك بس وده اخر كلام موافق ولا
_ايوه موافق خلاص ي غيث بيه
قاطعهم دخول شخص بهمجيه
وربنا لدفعك التمن ي غيث بقا بتاخد الصفقه بعد ما حطيت كل فلوسي فيها
-اذا كان عاجبك ي اسلام ي سيوفي
اسلام بشر .......هاخد اي من واحد أبوه تاجر مخد*رات وسل*اح اكيد نفس ******** ولا تكون غيران مني عشان البت الي بتحبها بتحبني انا ورفضتك عشاني
غيث بغضب جحيمي وعروقه برزت وقال بصوت عالي جدا..........الأمن خدوووووه براااااااا طلعوه براااااااا
وقال ببرود يتنافى تماما مع حالته من شويه
الاجتماع خلص بره يالا كلكم
خرجوا وهما بيحمدوا ربهم أنهم خرجوا من غير مشاكل ولا ضرر
وغيث خرج وبيستحلف لاسلام بالانتقام منه وركب عربيته بسرعه و تهور
•~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~•
واقفه تحت المطر بتبكي بانهيار بعد ما خزلوها وكسروها ودول كانوا من الفروض اول ناس يصدقوها وقفوا جنبها بس هما اول ناس اتصدمت فيهم جامد ،المفروض أن النهارده كتب الكتاب اسعد يوم لاي بنت بس عندها كان أسوأ واوحش يوم في كل حياتها
فاقت من شرودها على صوت مجموعه من الشباب باين عليهم الإجرام والسكر
كان بتجري وهما وراها كان شكلها خاطف الأنفاس كانت جميله بكل ما تعنيه الكلمة بفستانها الموف الطويل الي التصق بجسدها بفعل المطر وجعل منها لوحه فنيه وخصلات شعرها التي كانت تتطاير خلفها بأثاره
وفجأة مسكها واحد منهم وقال بخبث ......راحه فين ي حلوه مش قولتلك مش هعترفي تفلتي مننا
ايثار بدموع ...... بالله عليكم لتسيبوني والنبي سيبونها اعتبرني اختكم ترضوها عليها
الشاب بخبث......ايوه ارضي وبعدين اي الي يخلي واخده ماشيه لوحدها في شارع ضلمه الساعه 3الفجر الي لو كانت وغمز
ايثار بدموع.......لا وربنا مش بأيدي بس بالله عليكم لتسيبوني
الشاب بخبث...... ونسيب الجمال ده كله ده احنا بقا متخلفين لو سبناكي
قعدت صوت .......ياااااناااااس حد يلحقني ااااااااه والنبي سبونييييييي اهي اهي
الشاب لسا هيقرب قاطعه لكمه في وشه اوقعته أرضا
الشاب بغضب .....انت مين ي*****انت مش عارف انا منين وبن مين
-لا ومش عاوز اعرف وسدد له العديد من اللكمات التي اسكتته
عشان تعرف منين هو غيث الدمنهوري ي **** وقال خدوه والا وربنا هنفخكم معاه اخلصوا
اخدوا صاحبهم وجريوا
انتي كويسه ي انسه ،ي انسه
وبيقرب عشان مكنش شايفها بفعل الضوء لاقاها راسها بتجيب دم واغني عليها
شالها بسرعه وراح المستشفي وطول ما هو ماشي وهو حاسس ان قلبه هيقف من شدت نبضه وخوفه عليها ومن ريحتها الحلوه الي زي ريحه الفل والياسمين وبيقربها منه إكتر عشان يستنشق اكبر قدر من راحتها المسكره ،وفجاه فاق من شروده وقال بغضب لنفسه ......اي الي انا بعمله ده
وراح ل عربيته وساقها بسرعه المستشفي
اول ما وصل قال بصوت عالي جدا........ انتوا يبهايم ترولي بسرعه بسرررررررعه
بقلم بسمله بدوي
وهما اول ما شافوه جابوا ترولي بسرعه
تسريع الاحداث
الدكتور خرج بخوف وتوتر ..... الحمدلله قدرنا ننقذها بس
بس اي اخلص
-بس ي غيث بيه المخ مش قادر يستجاب للادويه وكأنه بيهرب من حاجه وجالها فقدان ذاكره و و قفدت اخر 3 سنين من عمرها وعلى ما اعتقد هي صغيره في السن يعني 20او أقل يعني الوقتي هي لوصحت هتقول عندها 17او 18 سنه
ناااااعم ازاي طب نحاول نفهمها أو نقولها انتي مين أو احاول أفكرها ب الي حصلها
لا اوعا ي غيث بيه المخ مش قادر يستجاب ولو حاولت تفكرها ممكن نخسرها للاسف
طب امشي من وشي ،الدكتور فعلا مشا بسرعه وهو بيتنفس بارتاح أنه مشا من غير ما يتأذي منه عشان غيث معروف بجبروته وقساوة قلبه
دخل وانصدم من الي قدامه فتاه او بالأصح ملاك أو حوريه من عالم الخيال بشعرها البني الحريري الطويل زي لون القهوه ورموشها الطويله ووشها الملاءكي ناصع البياض وخدودها الحمراء المنتقخه باغراء وشفايفها الممتلئه تشبه الكرز في لونها وجسدها الصغير المغري قاطع شروده صوتها الرقيق......ااه انا فين
وبعدين اول ما شافت غيث خافت وقالت انت مين وانا فين
غيث بحنان ......انا جوزك
مسحت دموعها بظهر أيدها ببراءه وقالت بفرحه.......بجد يعني انت مش شرير
بصلها بستغراب بس افتكر كلام الدكتور وقال ......لا يحبيبتي
بقلم بسمله بدوي
قامت بسرعه وجريت عليه حضنته.
غيث اول ما حضنته حس بكهرباء وشعور جميل جدا وقربها منه اكتر وحضنها جامد
وبيبص في عيونها الزرقا بتهوهان وحب .
قاطعته بسرعه ......انا جعانه اوي
-ههههه تمام وراح ولسا رايح يمشي مسكته بسرعه وقالت بخوف اااانت رايح فين متسبنيش والنبي
غيث بحنان ........حاضر
وراح اتصل على شخص وقال عايز اكل بسرعه وقال لها عايزه اي
عايزه عصير مانجا و بيبسي وبيتزا من الكبيره باللحمه
غيث بحنان......وقال في الفون جيب عصير برتقال و دجاج مسلوق صحي وتعالا
يع انا عايزه بيبسي مليش دعوه
غيث بضحك على تصرفاتها الطفولية.......هههههه لا هتكلي اكل صحي عشان تخفي بسرعه
بصت له بحزن ،قام قال خلاص يبني جيب بيتزا وقفل
ايثار باسته بسرعه من خده وقالت .....احسن بابي
_بابي؟
ايوه عشان انت طيب زيه وبتحبني
بصلها بحنان والأكل جه ،جرت علي الاكل بسرعه وراحت قعدت تاكل بنهب شديد وطفوله
غيث بضحك.......مفيش حد بيجري وراكي براحه
بصتله بغيظ طفولي وبتكمل وفجأه فونه رن
_الو
غيث بيه اسلام السيوفي يباشا الي مفروض تكون مراته هربت من الحفله والدنيا مقلوبه
غيث بشر وخبث .......انت متأكد من الكلام ده
_ايوه ي باشا وكمان الصحافه والدنيا مقلوبه ،هبعتلك الصور اهو
غيث بصدمه وهو بيبص على ايثار الي بتاكل وفي الفون عشان هي نفس البنت .
غيث بصدمه وبيقول في نفسه ....... امممم عرفت هنتقم منك ازاي ي اسلام ي سيوفي اصبر بس وهخليك تجيلي تترجاني وبعدين بص عليه ايثار الي بتاكل بطفوله وفجأه جه في باله كلام الدكتور أما قاله أنها هتنسى بس تلت سنين وازاي مصرخش ولا استفسرت عن حاجه
غيث بهدوء ....... انت عارفه اسمك اي
ايثار بخضه ...... لا
غيث بصدمه.......نعم يعني اي طب انا مين أو مش فاكره اي حاجه خالص
ايثار فجأه مسكت راسها جامد وغمى عليها
غيث جري عليها بخضه وقال بصوت عالي جدا.......دكتووور
ثواني والدكتور دخل وقال في اي يغيث بيه اي الي حصل
غيث ببرود عكس الي جواه....... انا بقولها انتي فاكره اسمك اي او اي حاجه قالت لا وبقولها ولا فاكره الي حصل من شويه مسكت راسها جامد واغمى عليها
الدكتور بخوف ......لي كده ي غيث بيه مش انا قولت لك متحاولش تفكرها لي كده ، وبعدين قال ازاي عني هي مش فاكره اي حاجه خالص
-ايوه اومال انا بقول في اي من ساعتها اخلص بسرعه حياتك قصاد حياتها وخرج بنرفزه
بعد شويه الدكتور خرج وقال ........ هي بقت كويسه الوقتي بس هي هتصحى مش فاكره اي حاجه لا هي مين ولا اي حاجه
بقلم بسمله بدوي.
غيث بخبث ......تمام
الدكتور بتوتر.......طب احنا هنرجعها لأهلها ازاي
_اومال انا شفاف قدامك ولا اي دي مراتي واتفضل على شغلك احسن لك امشي
الدكتور مشا بسرعه كأنه كان في سجن واتحرر
وبعدين دخل وقعد على الكرسي الي قدامها وقعد يتأمل ملامحها البريئه والمريحه للأعصاب و مد أيده بتوهان وكأنه مسحور بيلمس على شعرها بحب وفجأه فاق وقال ......معلش بقا هستخدمك كانتقام من اسلام السيوفي وهيعمل اي اما يلاقي حبيبته هربت واتجوزت عدوه هدمره بالبطئ عارف أنك بريئه وملكيش ذنب بس حظك بقا وقعك في طريق الي مبيرحمش
وراح عمل مكالمه
-الو يمعلم
عايزه تجيبلي مؤذون ضروري على بليل كده في قصري
اي يسطااااا وقال بصوت أنثوي
عايز تتجوز عليا اخص عليك اخص وانا الي كنت جاي اقولك اني حامل بس انت كسرت قلبي يقاسي انت قلبك قاسي كده كده انت مش بتحس
قاطعه صوت غيث الغاضب ......اتلم ي مراد احسن لك واتظبط والا ورحمه امي لوريك واظبطك وقفل السكه في وشه
وراح قعد قدامها على الكرسي تاني
ايثار فاقت وقالت بدموع ......انا مش فاكره اي حاجه خالص ولا حتي اسمي
غيث بحنان وبدون وعي ....... اسمك ملاك وانتي مراتي انا بس
ايثار بصتله بخوف .......وقالت هو اي الي حصل عشان انا مش فاكره اي حاجه خالص وفين اهلي مش مفروض انا في المستشفي يكونوا معايا
غيث ببرود عكس الي جواه........ انتي يتيمه ملكيش غيري
ايثار بصتله بحزن وقالت ....... طب هو انا لي مش فاكره حاجه
-وقعتي من على السلم واغمي عليكي ومن الوقعه فقدتي الذاكره
قومي يلا عشان نرجع القصر
انا جبتلك شويه هدوم كانوا مع الاكل البسي وانا بره
ايثار قامت لبست بنطلون جينز اسود وتيشرت قصير ازرق وسايبه شعرها البني الحريري الطويل والشاش على رأسها بس مع ذلك محليها ولبست كوتش ابيض وخرجت
اول ما غيث شافها تنح من كميه البراءه والرقه الي فيها وقرب منها بهدوء وشبك أيدها في أيده ومشوا
وصلوا القصر
ايثار بصدمه من جمال القصر وقالت بصوت عالي......الله احنا هنعيش هنا
غيث بحب .......ايوه
دخلوا ايثار بصدمه وهي بتبص على المؤذون
اي ده مش احنا متجوزين
مراد بصدمه ......نعم متجوزين
غيث ووووووووو
الثاني من هنا