recent
روايات مكتبة حواء

رواية اسير قلبها الفصل السادس 6 بقلم اية هاني

رواية اسير قلبها الفصل السادس 6 بقلم اية هاني 

 بعد ساعة ف غرفة العمليات فاقت ملك وجمبها فارس وباقي أفراد العيلة..

_ فارس..
= عيون فارس عامله اي دلوقتي..
_ الحمد لله..
= كداا يا ملوكة خضتيني عليكي يا حبيبتي والله..
_ تعيشي وتاخدي غيرها يا رغد😂😂..
= هو انا مش هخرج م المستشفى الشؤم دا..
_ شؤم!؟ 🙂😂..
= اه شؤم من ساعة ما جيت ولا حد جابلي حتي شوربة لسان عصفور ولا ديك كداا..
_ هو حد قالك اننا ف مطعم ولا حاجه..
= لا بس انا تعبانه مفروض يجيبوا أكل كدا علشان المرضي يخفوا.. مش يسيبوهم من غير أكل ولا شرب.
_ يا بنتي انتي بقالك ساعة واحدة بس هنا ولسه فايقة م البنج يجيبولك أكل ازاي يعني وانتي نايمه..
= خلاص يا فارس روحني البيت يعم اكل هناك احسن من هناا..
_ يلااا الدكتورة اصلا قالتلي لو عايز تاخدها معاك دلوقتي خدهاا..
بعد نص ساعه وصلوا البيت وفارس شال ملك وطلعها الأوضة..
_ هنزل انا بقاا هبعتلك دادة بالأكل وانا هروح اشتري طقم جديد علشان اروح بيه للعروسة..
ملك بعد ما كانت الضحكه علي وشهاا اختفت تماما والحزن سيطر علي قلبها لما افتكرت سيرة خطوبة فارس..
ردت بحزن " لاا انا هنام شوية ولما اقوم هبقا أكل "..
فارس بإستغراب" يا بنتي انتي من شوية كنتي هتموتي م الجوع اي اللي حصل بقاا"..
ملك بنفاذ صبر" ياربي مفيش يا فارس عايزة أنام شوية"..
_ هسيبك تنامي شوية ولما ارجع لينا كلام تانى.
ملك مردتش عليه ولفت وشها الناحيه التانيه ونامت او عملت إنها هتنام وهو خرج راح يشتري اللبس..
...................
_ ااااه والله ل اعرفك يا فارس وهقتلك حتي لو فيهاا موتي..
= يا بيه فيه اتصال من ****..
_ كويس..هات التليفون.."اي..كله تمام "..
= دا تمام ونص.
_ طب الحمد لله..اما نشوف يا فارس مين فيناا هيغلب التاني...
وقفل الخط..
ياتري مين اللي كان بيكلمه!؟..
......................
_ ملوكتي يا ملك..
ملك مسحت دموعها بسرعه"ادخل"..
فارس دخل" عامله اي دلوقتي يا ست البنات".
ملك فرحت اوي بالكلمه دي "الحمد لله"..
= بصي اي رأيك ف القميص دا.
_ جميل ذوقك حلو علي فكره..
= عارف عارف 😂😂..
_ فارس انا عايزة ادور علي أهلي 🥺🥺..
فارس ساب اللي ف إيده"يعني اي يا ملك"...
= عايزة اشوف فيه حد عايش من اعمامي او ولاد اعمامي اي حد من قرايبي..
_ ليه يا ملك..
= وحشوني اوي حاسه ان انا غريبه ف الدنيا دي ماما وبابا وتيتا كله مات مبقاش ليا حد غير ربناا وانتوا يا فارس مش عارفه نفسي يكون حد من اعمامي عايش عمي ممدوح وعبدالرحمن وخالتي هند كلهم وحشونى بس معرفش هما عايشين فين كإني فقدت الذاكره🥺🥺..
فارس كان عايز يحضنها ويقولها انا معاكي بس مينفعش علشان حرام ..
_ انا جمبك ومعاكي يا ملك وبابا وماما ورغد كلنا معاكي يا حبيبتي..
ملك افتكرت كلامه انه هيروح يخطب" فارس"..
_ اي يا ملوكه..
= هتروح تخطبها امتاا.
_ أول ما تروقي كداا هنروح..
= ماشي يا فارس..
عدت الأايام وملك خفت..
_ ملك ازيك..
اتلفتت وراها لقته أمير صاحبها ف الدرس " الله يسلمك يا أمير اي فيه حاجه "..
= ملك انا كنت عايز اقولك إني يعني..انا بحبك اوي والله..
الكلام دا طبعا كان ف مكان قريب م الفيلا فارس كان راجع بعربيته وشافها واقفة مع ولد نزل م العربية.
_ بتعملي اي يا ملك مع الولد داا..
ملك بخوف" مش بعمل حاجه يا فارس والله"..
فارس بغضب" اسبقيني ع البيت يا ملك وانت يلاا امشي من هنا ومشوفكش واقف معاها تاني سامع"..
خد عربيته ودخلها الفيلاا وطلع بغضب ل أوضة ملك و اول ما دخل اتصدم!!..
يا تري فيه اي ملك حصلها اي او فيه اي ف الأوضة

google-playkhamsatmostaqltradent