رواية طفلة الفهد الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي
طفله الفهد
البارت 4
فهد بغضب جحيمي........مييين هنا
سوزي اول ما سمعت صوته رمت لارا على الكنبه بسرعه وفي ثانيه رشت على فهد بالمنوم وزقته وطلعت جري
فهد حس بدوخه بس قاوم وجري وراها بس كأنها فص ملح وداب اختفت وبعدين لسا هيدخل ،بس سوزي عملت نفسها واقفه في البلكونه الي في الطرقه وقال ببرود .....سوزي .
سوزي بتوتر اخفته ببراعه ..... ها نعم يفهد
فهد ببرود......مشوفتيش حد خرج والوقتي .
سوزي بتوتر......لا لي.
فهد ببرود.....ولا حاجه وسابها ودخل جناحه
وراح ل لارا لاقا لسا نايمه بوضع مش مريح على الكنبه
فهد بهدوء........ لارا قطتي
مفيش رد ،فهد اتخض جامد وقعد يخبط برقه على وشها مفيش رد وجاب ميه ورش عليها برده مش بترد اشتالها ودخل الحمام ووقف بيها تحت الدش وهي اصلا واصله لصدره واقصر كمان .
واول ما حست بالميا انتفضت وشهقت وقال....... ع.م.و الميا ساقعه .
فهد حضنها وبعدين اخدت الفوطه ولفها بيها .
وخرج راح جاب قميص ليه وقال.....روحي البسي ده بسرعه عشان الهدوم الي عليكي اتغرقت ميا وممكن تاخدي برد .
لارا بتعب .....حاضر وغيرت وخرجت ولقت فهد مشغل التكييف والدفايا ومعاه
كوبايه لبن في أيده .
فهد بحب.....قربي .
لارا بتعب وخوف......حاضر .
فهد مسك أيدها وراح عند المرايا ومسك الاستشوار وبينشف لها شعرها .
فهد بحب.....معايزش اشوف نظره الخوف في عيونك مني .
لارا ساكته بتبصله في انعكاس صوره في المرايا بس
خلص لها تسريح لشعرها وقال يالا نامي
لسا راحه تمام حست بدوخه قبل ما توقع فهد اشتاها ونيمها على السرير وغطاها كويس.
لارا بخوف......لا انا عايزه انام على الكنبه .
فهد ببرود.......نامي وهو بيغطيها لمس وسهل لقا حراتها عاليه
فهد بخوف.......اي ده ده انتي نار وراح جاب قميص من عنده وشقه وجاب ميا وقعد يعملها كمادات لحد ما راحت في النوم وحرارتها نزلت
وفهد قام بس لفت انتباهه حلق وطى اخده وابتسم بخبث.
وراح نام على الكنبه وقعد يبص على لارا لحد ما راح في النوم
صحي الصبح وراح اخد شاور ونزل يجري شويه وبعدين طلع اخد شاور ولبس بدلته الكحلي عشان هيروح الشركه وهو بيسرحه شعره صحت لارا .
فهد بحب
.......صباح الخير يقطتي .
لارا بخجل .....صباح النور وبعدين قالت.....انت رايح فين .
فهد بهدوء.......راح الشركه هخلص الشغل بسرعه وهاجي مش هتاخر وبعدين قال بتهديد وتحذير اياكي تخرجي من باب القصر وخلي في علمك ان القصر في كاميرات كتير وكلهم متوصلين بفوني.
لارا بهدوء......حاضر .
فهد راح لها وقرصها بلطف من خدها وقال......يسلملي الي بيسمع الكلام وطلع فون وقال الفون ده في ايدك 24ساعه متعملهوش سايلت ولا تقفليه خالص .
لارا بهدوء......حاضر .
فهد بحب ......هتوحشيني يقطتي.
لارا اكتفت ببتسامه
لارا دخلت غرفتها الي في الجناح وبعد شويه ملت وكانت عطشانه قامت وخرجت ونزل تحت وهي ماشيه بهدوء خبطت في مهند.
لارا بخوف.....انا اسفه
مهند ببتسامه.....ولا يهمك بدوري على حاجه.
لارا بخجل...... المطبخ عشان عطشانه
مهند ببتسامه.....تمام تعالي ورايا ودخل المطبخ وجلب لها ازازه
لارا كانت هتطلع تاني بس وقفها صوت مهند .
مهند بهدوء.....ممكن تعدي معايا ونتعرف على بعض عشان انا زهقان خالص .
لارا بفرحه طفوليه......وانا كمان بي نلعب اي .
مهند بضحك......تعالي نقعد في الجنينه فيها مرجيحه وفيها عجلتي ممكن تلعبي عليها عادي.
لارا بفرحه .....بجد ماشي بسرعه بقا وشدت أيده وخرجوا الجنينه.
لارا بحزن .....بس انا مش بعرف اركب العجله .
مهند ببتسامه وسيمه.......تعالي أعلمك .
وبدأ في تعليمها وهي بتركب كانت هتقع بس قاطعها صوت فهد ووووووو
في مكان تاني
الشخص......... البت عنده يباشا والغبيه الي اسمها سوزي كانت هتتكشف بس هربت بسرعه .
الباشا........ شكل الفهد وقع والا ليه هيخليها معاه لا وكمان في جناحه دي شكلها هتحلوا خالص
الشخص.......تفتكر يباشا معتقدش الي زي فهد الدالي ده بيحب او عنده قلب حتي.
الباشا بخبث........متنساش انا مين ده انا كنت في يوم من الايام صاحبه يعني حفظه صم