اخر الروايات

رواية زوجي ولكن بالغصب الفصل الثالث 3 بقلم منه سمير

رواية زوجي ولكن بالغصب الفصل الثالث 3 بقلم منه سمير 

روايه زوجي ولكن بالغصب

البارت التالت
تلك هي كانت المره الوحيده التي رأته فيها لتدرك فيما بعد بأنه زوجها ال تزوجته رغما عنها وبدون علمها..... قاطع شرودها صوت دقات ع الباب لتقوم من مكانها وتفتح الباب ولكنهااا صدمت عندمااا رأت منه بخضه :ااادهم
نظررات أدهم كانت مليئه جميعها بالقسوه والغضب
ابتلعت منه ريقها وما زالت ممسكه بباب شقتها ظنا منها بأنها تحتمي هكذا من شظايا غضبه قالت بتوتر؛:انت بتعمل ايه هنا
أدهم وهو ع نفس حالته :جاي اخد مراتي المصون ال هربت بعد كتب كتابها
خافت منه جدا من جواها وانه هياخدها معاه وأهلها مش موجودين فقفلت الباب بسرعه ولكن صده أدهم سريعا بيده ولقوه صدته ارتمت منه بقوه ع الارض ثم دخل الي الشقه التي تجلس فيها وأغلق الباب بقوه خلفه
قامت منه وهي تان بوجع أثر دفعته لها ثم تحدثت معه :لوسمحت هنقعد انا وانت ونتفاهم انا الجواز دا تم بدون علمي يعني بالغصب واكيد انت فاهم ان الجواز بالطريقه دي مش شرعي وانا لا اعرفك ولا انت تعرفني ف ممكن انت تطلقني وانا اعيش حياتي مع الشخص ال انا حبيته وعايزاه
ضحك بقوه ع كلامها
أدهم :والله برافو عليكي فجأتيني مكنتش عارف ان مراتي بتعرف تتكلم كدا ثم أقترب منها بعده خطوات :باين عليكي ذكيه كمان مش جمال بس
منه :طيب لو سمحت اتفضل برا عشان مينفعش تفضل معايا في مكان واحد ومقفول علينا
جذبها أدهم من دراعها وتحدث بحده :ليه كده دا انا لسه بقول عليكي ذكيه متبقيش غبيه واشتري نفسك ويلا معايا
منه :نعم معاك فين انا مش رايحه في حته معاك
لوي زراعها خلفها بقسوه شديده حتى صرخت الما لم يابي لصراخها بالمره وتحدث بلهجه شديده الحده :كلامي مبحبش اعيده مرتين دا لسه حسابك معايا ع عملتك السودا ال عملتيه مش مرات أدهم السيوفي ال تهرب يوم كتب كتابها
منه بدموع ووجع :دراعي بيوجعني اوي سيبه
جذبها خلفه عنوه عنها وغادروا من تلك الشقه واجلسها في سيارته وانطلق بيها نحوووو................
في مكان آخر عند إياد وزين في العربيه
آياد بصدمه :يعني أدهم اتجوز مستحيل
زين:لا بقا يقولك المستحيل بيحصل اليومين دول عادي
إياد :انت بتهزر يا زين أدهم مستحيل يتجوز ويوم يتجوز يتجوز بالطريقه دي داا استحاااله وكمان العروسه هربت دا ليله أهلها طين
زين يتنهد :هي من ناحيه ليلتها هتبقى طين فهي مش ليله بس دا هتبقى أيامها كلها المشكله انها متعرفش اخوك اصلا وبحركتها دي هي عملت ايه وعواقبها
إياد بغضب :ياااااني يلعن ام المصالح والشغل ال بوظ حياته كدا
اخذ فونه ورن عليه لاقاه مغلق :انت فين دلوقتي يا أدهم
زين :بقالنا ساعتين بندور عليه مش لاقيته
إياد :ومش هنلاقيه اخويا طالما حط حاحه في دماغه انسي
فلااش باك
كان أدهم في اجتماع لما جاله خبر هروب منه وكان معاه زين فاعتذر منه وزين هو ال كلمه
بعد ساعه رجع تاني الشركه وسط صحابه
كان أدهم في حاله شديده العصبيه ماحدش اتاحرا يكلمه نصف كلمه خاي زين فخاف جدا ومخاولش حاي انه يهديه سابه يهدي لوحده
لحد ما جاله تليفون
الطرف الآخر :لاقيتها يبشا
أدهم بجمود :هي فين
الطرف الآخر :في...............َ
باااااك
دا كل ال انا عارفه ولما خرجت وراه ملحقتوش دا كان طاير
هز إياد براسه
أضاء جواله فنظر له وجدهم اصدقاؤه
إياد :انا رايح اسهر مع صحابي ولو عرفت حاجه عن أدهم كلمني
زين :تمام
قداام فيلا أدهم السيوفي
صوووت صفير قوي ناتج عن ارتطام عجلات سيارته بالأرض معلنا وصوله هو ومنه
أدهم :انزلي
منه بتوتر :انت جايبني فين
نظر أدهم من سيارته دون أن يرد عليها ففعلت منه مثله ونزلت من سيارته
نظر أدهم الي هياتها بالكامل اول ما نازل لاقي عيونها حمرا من كتر الدموع والخوف والتوتر هو ال ميسيطر عليها :ال يشوفك كدا فعلا يقول انك مغصوبه ع الجوازه دى
دخلوا جوا الفيلا
أدهم :داا بيتي
منه بخنقه :وانت جايبني بيتك لايه انت مش هتطلقني
أدهم بجمود وهو ينظر في عيونها مباشره :وهو انا داافع فيكي مليون ج عشان اطلقك
منه بصدمه :اااايه


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close