رواية طفلة الفهد الفصل الثلاثون 30 بقلم بسملة بدوي
طفله الفهد
البارت 30
قعد يقرب لحد ما حاصرها عند الباب وقال بصوت لاهث من فرت المشاعره ..... ايام
ايام بتوهان ......اممم وفجأه راحت ضربته تحت*الحزام
يامن بصراخ .....ااااه يبنت*المتخلفين انتي غبيه عملتي كده لي
ايام بخبث ...... انا حره وبعدين انت قايلي أنك مش هتقرب مني صح بتقرب مني ليه الوقتي رجعت في كلامك .
يامن بغضب........ لا انا اصلا كنت بختبرك
ايام بخبث.......اممممم ونجحت انا في الاختبار صح
يالا بقا يبابا قوم من على السرير عشان انا الي هنام عليه
يامن بصدمه........اومال انا هنام فين
-على الكنبه يالا
يامن بصله بشر بس قال ببرود ....... تمام عادي وراح نام على الكنبه
بقلم بسمله بدوي
وايام راحت نامت على السرير وشها الجهه التانيه وضهرها ليامن
شويه ويامن قام يشوف ايام نامت ولا لاء وفعلا نامت وراح نام جنبها وخدها في حضنه
عند لارا ردت على الفون وقالت ......الو
مفيش رد
الو مين وبعدين قالت بفرحه ......فهد فهد انت فهد صح حبيبي انت فين وحشتيني فهد رد عليا انا متأكدة ان انت
قفل السكه
فاااااااااااهد لاااااااااااا
كلهم طلعوا على صوتي
جاسر بخضه ........ مالك ي لارا مالك بتصرخي ليه
لارا بدموع وبتشاور على الفون .......فهد اتصل انا متأكدة أنه فهد وربنا قلبي قالي كده انا حسيت بيه
-بجد طب قالك اي
- متكلمش
طب ممكن يكون حد طلب الرقم غلط
لا انا متأكدة أنه فهد وربنا اهي اهي.
سيرين راحت لها واخدتها في حضنها وقالت ......أن شاء الله خير ي حبيبيتي
وقالت خليهم ي جاسر يحضروا الاكل ويطلعوه بسرعه
جاسر بهدوء ......تمام وقال لامه واخته يالا
دولت بطيبه ......انا في الاوضه الي جنبك ي حبيبتي تمام اي حاجه قوليلي ومشت
بقلم بسمله بدوي
عند فهد قاعد ماسك الفون وحاضنه وبيعيط .
اسف ي لارا اسف يحبيبتي عارف أنه حزينه ومقهوره بس مش قادر اتكلم ومش هقدر اواجهك بشكلي كده ااااه ي قلبي مش قادره وحشتيني اوي
قاطعه خبط على الباب.
-ادخل
رعد بحب اخوي ......يلا يفهد جبتلك اكل اهو بس اي ريحه الاكل تجنن
فهد بغضب ورما الاكل على الأرض بغضب جحيمي........ اخرج براااااا سبوني لوحدي برااااااااا
رعد بصله بحزن على الحاله الي بقا فيها وقال بابتسامه باهته .......حاضر هروح اشوف الدكتور
رعد بغضب ........ يعني انت كل شويه تطلعلي بحكايه جديده ،ايه وبعدين مسكه من ياقه القميص وقال ....... قسما بالله لو ما شوفت حل لقتلك
الدكتور بتوتر وخوف .......ي رعد بيه انا بقولك اهو ،فهد بيه ممكن يمشي بس العمليه نسبتها قليله جدا
رعد بصله بحزن......وقال اعملها وان شاء الله خير
-حاضر يفهد بيه ومشا
بعد حوالي 5ساعات الدكتور خرج
*******
-يعني اييييه انا هقفللكم المستشفي دي
عند لارا
لارا بحب اموي .......مارو مروان حبيب ماما قوم يالا عشان تاكل
مروان ......حاضر انتي اكلتي
-ايوه ي حبيبي لا مش تكذبي انتي ماكلتيش قولي معايا يالا
وقعد يأكلها ،ويالا بتسمع كلامه ومبتسمه
قاطعهم صوت عالي تحت والخدامه دخلتلها وقالت......... في حد عايزك تحت يهانم
لارا بطيبه ......اسمي لارا تمام وانا نازله حاضر
وشهدت مروان ونزلت
صدمه نعم صدمه
وقال بدموع ........ بابا
مروان بعياط ......بابا وجري عليه
لارا واقفه بتعيط وبتضحك في نفس الوقت
فهد واقف ساند على عكازه وفتح ايديه،لارا جريت عليه وحضنته جامد ومسكت وشه بين ايديها بلهفه وقالت ......فهد حبيبي وحشتني اوي اوي يفهد بجد انت مش عارف انا من غيرك ولا حاجه يفهد ليه سبتني ،انت كنت فين انت مش عارف انا كنت عامله ازاي من غير اهي بس الحمدلله انت بخير ومعايا
فهد بحب ......وحشتيني اوي اوي يقطتي
لارا بدموع وفرحه ....... انا اكتر وربنا
فهد بعشق ......بعشقك يقطتي أنني مش عارفه انا كنت بعد الثواني عشان اكون معاكي .
لارا بحب ...... انا بعشقك اكتر ي قلب قطتك ،مش مهم المهم انك تكون معايا يفهدي
وفجاه
بقلم بسمله بدوي
لارا لارا اصحي يالا عشان العشا جهز
لارا بخضه .....انا فين ،وفين فهد فهد فين ،فهد كان هنا ايوه كان معايا راح فين اهي اهي راح فين
سيرين بصت لها بحزن وحضنتها وقال ......قومي ي روحي قومي البسي ونزلي وصحي مروان يالا انا هنزل انا الاول متتاخريش ومشت
لارا بدموع........كان حلم وراحت اخدت شاور ولبست واخدت مروان ونزلت وكان شكلها مرهق جامد بس مع ذلك جميله وراحت قعدت بهدوء جنب سيرين
على السفره وبدوا ياكلوا
لارا حطت مروان على رجليها وبتأكلوا وظهرها للباب قاطعهم صوته الرجولي ...... السلام عليكم
لارا مركزتش اوي وبتكمل كلام وبتأكل مروان وبتقول ........اخر معلقه يالا يامارو ي حبيبي
طب ومفيش حاجه لفهدك
لارا الطبق ووقع منها بصدمه ودموع ووووووو
بقلم بسمله بدوي
عند ايام صحت لاقيت نفسها في حضن يامن من غير ما تحس قربت منه وباسته من خده وقعدت تلعب في شعره بحنان وفجأه يامن قلب الوضع واتعتلاها وقالت ......انت كنتي بتتحمرشي بيا اخص عليكي طب ما انا صاحي احسن وبيقرب منها فجاه ايام قعدت تعيط وتصوت بهستارياا جامد واغمي عليها
يامن بصدمه من حالتها المفاجأة ليه ......
عند لارا بدموع وشهقات وبتفرك في عيونها جامد وقالت بصوت باكي ....... انت فهد صح مش بتخيل صح انا مش بحلم وجريت عليه وحضنته جامد وقالت بعشق ......فهدي انت كنت فين اه قلبي كان بيتقطع حرفيا من غيرك مش مهم المهم انك معايا وفي حضني وبتبص على رجله بصدمه ......اااانت بتمشي عادي ططططب ازاي ازاي اهي اهي الحمدلله يارب الحمدلله والشكر ليك يارب وقعدت تعيط وتضحك في نفس الوقت
فهد بيبصلها بعشق ومسك أيدها وباسها من كفها وقال .....وحشتيني ي قطتي وحشتني حضنك ريحتيك انا كنت بموت من غيرك حرفيا بعدين هقولك على الي حصلي
مروان بغضب طفولي....... هو وانتي فرحانه تعيطي زعلانه تعيطي ي لارا حرام عليكي
وقال بشقاوه لا تناسب سنه ...... خودها وصلاحها ي برنس
وغمز
بقلم بسمله بدوي
فهد بصدمه وكل بيضحك على تصرفاته الطفوليه والتي لا تناسب سنه .
فهد بصدمه ورفع حاجبه باستنكار ......برنس مين علمك الكلام ده
مروان ببراءه .....اونكل جاسر
فهد بغضب ....... لسا زي ما انت ي جاسر تافهه
جاسر بمرح ...... احم بتحبني انت اوي ،ربنا يخليك وبعدين مش بعلم الواد يبقى راجل بدل ما يطلع مدلع ده حتى بيقولولي ي اونكل شوفت
فهد بغضب مصطنع........لا بجد غلط كده ي مروان مش ده الي تقوله ي اونكل ده مينفعش معاه الاحترام ده تقوله ي جاسر يا واد يجاسر ده الي ينفع معاه أما الاحترام غلط معاه
جاسر بمرح ....طب استأذن انا ماشي الغوا رحلتي لانه وصفني بعدم الاحترام وهذا غير لاءق تماما
فهد بضحك .....هههه تعالي ي أهبل والله وحشتني اقصد وحشني هبلك اكتر
_هععههه مقبوله منك ي سطاا
فهد باشمأزاز مصطنع .......يسطااا ده كلام ظابط
سيرين .....ههههه حلوه دي
جاسر بخبث .....حلوه ها تمام لينا اوضه اصبري
سيرين وشها احمر وقالت بخجل هروح اعمل عصير وفرت هاربه
كله قعد يضحك
فهد بغمز وقال .....طب واحنا مش لينا اوضه تلمنا يقطتي وحشتيني اوي اوي
لارا بخجل ......فهدي
_عيون فهد ،قلب فهدك ، حياه فهدك
مروان بلماضه........ هوف بقا المحن هيرجع تاني
جاسر بضحك.......تربيتي وتعبي وربنا فرحان اوي بيك ي مروان وراح عشان يخبط أيده في أيد مروان وبيقول بيس يمان
مروان بغرور ..... احنا هنصاحب ولا اي
جاسر بمرح......الحق ي فهد ابنك بيطلع عليا الي عملتهوله ،صحيح ابنك نتوقع منه أي
مروان بغرور .......طب الحمدلله انك عارف حاسب بقا عشان ورايا شغل كتير
جاسر بمرح...... شغل اي يالا ده انت لسا في الحضانه روح روح اعمل الواجب الي عليك
فهد استغل الفرصه واشتال لارا بهدوء خالص ،لارا لسا هتصوت غمزلها وحط أيده على بقا وطلع جناحه الي في الفيلا
طلع وقفل الباب وقرب منها وقال ...... وحشتيني اوي يقطتي بيقرب منها وبيدفن رأسه في عنقها ولارا مستسلمه خالص ليه وغاصوا في بحور عشقهم
في الصباح
فهد قام على صوت فونه الي مش مبطل رن
الو
_اييييييييييه