recent
روايات مكتبة حواء

رواية اسير قلبها الفصل الثالث 3 بقلم اية هاني

رواية اسير قلبها الفصل الثالث 3 بقلم اية هاني 

 _ ملك حااسبي وشدها له..انتي كويسه يا ملك..

= اه انا كويسه..
_ بتجري ورا الكورة ليه ينفع كداا العربية كانت هتخبطك..
= انا آسفة 🥺🥺.. وخدها ودخل الفيلا..
عدت الأيام والشهور والسنين لحد ما عدا عليهم 6 سنين وكبر فارس وملك..ودلوقتي ملك ف تالته ثانوي و فارس شغال ف المخابرات..
_ أبيه فارس بص جبت كام ف امتحان الكيمياا..
فارس كعادته بيشجعها "شطورة يا حبيبتي اتجدعني كدا يا ملوكتي علشان تبقي أحلي دكتورة أطفال"..
= إن شاء الله ولاحظت مسدج من بنت ف اتضايقت اوي..
_ مين دي يا أبيه..
فارس بتوتر " مش عارف عادي هتلاقي واحدة بتبعت عادي"..
= طب افتح الشاات اعملها بلوك..
_ ماشي هبقاا اعمل لها يلا يا حبيبتي روحي كملي مذاكرتك..
= مش هروح اذاكر الا ما تعمل ليها بلوك قدامي ودلوقتي..
فارس بعصبية" ملك مش هكرر كلمتي تاني روحي ذاكري يلاا "..
ملك زعلت وخرجت من اوضته وفضلت تعيط..
_ مالك يا ملك بتعيطي ليه يا حبيبتي..
= مفيش يا رغد اناا هروح اذاكر..
_ مش هسيبك الا ما تقولي فيه اي..
ملك بصوت مملؤ بالبكاء" اناا.. مش هقدر اتكلم دلوقتي هبقا احكيلك بعدين "ودخلت اوضتها بسرعه وقفلت الباب..
رغد راحت ل فارس" فارس يا فارس".
_ ادخلي يا رغد..
= هو انت زعلت ملك..
_ هي بتعيط..
= جداا انت عملت ليها اي..
_ بعدين يا رغد هقولك سبيني دلوقتي علشان بعمل شغل مهم..
رغد اتضايقت "يووه هي تقولي بعدين هقولك وانتي تقولي بعدين هقولك والله ل اروح اكلم آدم قرة عيني بلا قرف"..
وخرجت من اوضته وراحت تكلم آدم خطيبها..
.....
_ بقالي 6 سنين بدور عليها ومش لاقيها يعني اي الكلام دا..
= يووه يا بابا انت لسه بتفكر فيها ما هتلاقيها يا ماتت يا عايشه ف اي حته بقاا ..
_ مش عارف انت طالع قلبك قاسي لمين يا ابني..
= ولا قاسي ولا حاجه انت اللي حنين زيادة عن اللزوم..
_ بردوا هفضل ادور عليها لحد ما الاقيهاا..
..........
_ ملك يا ملوكة.. ملوكتيي..
ملك بصوت غاضب" مش هفتح الباب يا فارس حتي لو عملت اي"..
فارس بضحكه جميلة "حتي لو جايبلك شيكولاته كتير".
وبسرعه البرق كانت فتحت الباب وهي بتضحك" فين يا أبيه "..
_ مش هديها ليكي الا ما تقوليلي مش زعلانه منك يا فارس.
= هاتها الأول وبعدين هقولك..
_ طيب ياستي خدي جايبلك علبة شيكولاته كامله (يابنت المحظوظة طب وانا يا ملك والبنات اللي بتقرأ دي🥺 مش هتدي لحد حاجه 🥺🥺)..
= شكراا اتفضل انت بقا مع السلامه..
_ والله بقاا كداا..
= اه علشان انت زهقت علياا وانا معملتش حاجه وبعدين بتكلم البنت دي لي..
_ عادي هي كانت عايزاني اساعدها يستي ف مشكله كدا..
=مشكلة اي واشمعناا انت يعني وبعدين قالت بغيرة وغضب اااه من حقهاا تكلمك ما انت حاطط صورتك ولابس ومتشيك وعيون بني وشعر اسود علي دماغك ف اكيد بتكلمك علشان عايزة تستغلك بنت ال..
وراح حط ايده علي بوقهاا" ششش افصليي اي دا كله.. وبعدين هو انتي بتغيري علياا يا ملك".
ملك بصت مكان ايده ان هو يشيل ايده يعني وفعلاً شالها" لا هغير عليك ليه يعني كتك القرف ف ام حلاوتك دي اي بتبصلي كدا ليه مش بغير عليك علي فكره "..
_ واضح اهوو..
=طب اخرج بقاا خليني اتنيل اذاكر علشان المستر هيشرب من دمي + قولتلك ذاكر ليا درس الفيزيا اللي مش فاهمه فيه حاجه مذاكرتش لياا حاجه بردوا..
_ هاتي يختي كتابك واترزعي علشان اذاكرلك..
= مش بقولك قمر انت اي قمر.. وجابت كتاب الفيزيا وهو قعد يذاكر لهاا..
بعد شويه..
_ ملك بصي علشان انتي عارفه انتي غالية عندي اد اي وعارفه انا بحبك اد اي بردوا ف انتي أول واحده هتكوني عارفه بالموضوع داا.
ملك بفرحه" قول يا ابني قول"..
فارس خد نفس طويل شوية" اناا هخطب يا ملك "..

google-playkhamsatmostaqltradent