رواية زوجي ولكن بالغصب الفصل الثاني 2 بقلم منه سمير
البارت التاني
إياد بضحك :هههههههه لا والله بس البت ميرنا دي طلعت جامده يولاا
... طيب خ خلاص هقوم البس واجيلكوا قبل ما أدهم يطب عليا ويسود عيشتي
تمام سلام
قام إياد ياخد شاور وخلصه وطلع لافف منشفه ع حضره ومنشفه بينشف بيها شعره
فجأه لاقي حد اقتحم عليه باب غرفته بعنف اياااااد
اياااد بخضه :الله يلعن ابو معرفتك يا زين
ايه يعم دي المره ال كان ال تقطع في امي فيها الخلف
زين :انا غلطان اني بداري عليك في بلاويك كلها ومش بعرف أدهم
ايااد بمزاح :حبيب قلبي اقسيم بالله يزيزو
زين :المهم تعالي نلحق أدهم بسرعه داا قالب الدنيا ع مراته
إياد :أدهم مين؟؟
زين :اخوك يا ابني
إياد :مرات مين يا عم ال اخويااا
زين :اخوك اتجوز
إياد بصدمه :ناااااعم!! اتجوز
زين يومأ براسه بمعنى نعم :ايواا بس البيس بسرعه وانا هحكيلك كل حاجه في الطريق
في إحدى البلاد الاجنبيه بالتحديد في السفاره عند حازم
حازم :يعني ايه ممنوع من السفر
الموظف برسميه :يا فندم فيزه حضرتك فيها شويه مشاكل لازم تتجدد او تستنى لما ناكد منها الأول
حازم :ازاي يعني فيها مشاكل كان دا بأن لما جبت انا هنا بقالي كام يوم بس
الموظف :معلش يا فندم انا اسف بس انا بنفذ شغلي
خرج حازم من السفاره بغضب شديد قبل أن يفتك بذاك الموظف
حازم بدعاء :ازاي بس ياربي كل حاجه انقلبت في ثواني كدا ومنه هتروحي مني يارب خليك معايا
عند منه في بيتها هي وحازم
قامت من مكانها بملل شديد فتحت الاب بتاعها وقعدت عليها شويه بعدين سمعت صوت رساله ع فونها بتفتحه لاقت رسايل كتيره من مرات ابوها بتهددها فيها وانها لازم ترجع لان أدهم (جوزها) مش هسيبها في حالها وانه مش هيعدي حركتها ال عملتها دي بالساهل
ضحكت بسخريه شديده فهي لللتو تعلم اسمك ذالك المدعو بزوجها
يا الله تبا لتلك المصالح التي تجعل الاهل تبيع أولادها مقابل صفقات عمل
وتذكرت مره حينما رأته في اجتماع عندما كانت ذاهبه لابيها في الشركه
فلاش باك
ساره بتتافف :اوووف هو هينسي حجاته وهيقرفنا احنا هنا بقااا
مينفعش انت تبعت حد يجي ياخذهم يا حبي انا خارجه مه صحابي الوقتي
جاسم /لا مينفعش لان دا ورق صفقات مهمه ولو وقت في ايد حد هنروح كلنا ورا الشمس
ساره بضيق :طيب سلام
دلفت منه في تلك اللحظات الي غيبتها كانت قادمه من جامعتها
منه :هاااي يسووو
ساره بود مصطنع:هااي يقلب سووو عامله ايه
منه :الحمدلله يا حبي
ساره بحزن مصطنع :باباكي لسه رانن حالا وكان عايزك توديله شويه ملفات ضروريه لانه نساها مش مامن حد غيرك عليها كنت لسه هروح انا بس صحابي لسه قافلين معايا حالا عشان نخرج سوا
منه بحسن نيه :خلاص يا حبييتي مافيش مشكله روحي انتي وانا هوديهم
ساره :بجد يا منه انتي عارفه والله انا كنت هروح بس انتي عارفه انا بقالي قد ايه مأجله الخروجه دي
منه بحب :عارفه يا حببييتي روحي انبسطي مع اصحابك
بالفعل اخدت منه الملفات وراحت ع شركه باباها كان بقالها كتير مش راحت هناك في الشركه فمكنش كتير هناك يعرف انها بنت جاسم
دلفت الي المكتب
اول ما دخلت ألقت السلام عليهم والتقت عيونها تلقائيا بذالك الشاب الجالس ع يمين المكتب فيبدو عليه ع هيئه الجديه والصرامه نظر اليها من خلف عدستيه الرمادتين الذين يحولوا للون الأسود القاتم عند الغضب
اول ما باباها شافها :تعالي يا منه
راحت منه باتجاهمم
كان قاعد كتير من رجال الاعمال
منه :اتفضل يا بابا الملفات
جاسم :تسلمي يا حبييتي.... اعرفكوا منه بنتي
اهلا وسهلا ماشاء الله زي القمر يا استاذ جاسم
تهاتفوا بجوالها الا ذالك الشاب ما زال جالس بنظرات تلك فاضطرت هي للذهاب عندما أضاء جوالها باسم حازم
منه :تسلموا يارب دا من ذوقكوا والله عن اذنكوا
تلك هي كانت المره الوحيده التي رأته فيها لتعلم فيما بعد ذلك بأنه زوجها ال تزوجته دون أن تعلم
قااطع شرودها صوت دقات ع الباب لتقوم لتفتح
منه بصدمه :اااادهم