recent
روايات مكتبة حواء

رواية طفلة الفهد الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية طفلة الفهد الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

طفله الفهد

البارت 2
فهد قام ببرود واشتال لارا وحطها على السرير وراح للراجل كبير باين عليه الجبروت وكبير في السن .
فهد ببرود وسخريه.......اظن في زفت بباب يتخبط عليه وبعدين سليمان باشا طالع جناحي لا لا انا مفروض افرش و رد على الأرض مش كنت تعرفي
قاطعه سليمان بغضب
......ولد احترم نفسك احسنلك ومتنساش اني جدك .
فهد ببرود ....... جدي تصدق نسيت .
سليمان بغضب.......انت الكلام معاك زي قلته أبعد ومين دي كمان بس صغيره عليك دي
قاطعه فهد وهو بيقول بغضب جحيمي..........ملكش دعوه وأخرج بره .
سليمان ببرود.....عايزك في المكتب ومشا وهو بيسند على عكازه
فهد راح للارا وقال بصوت حنون
........انا هنزل اجيب شوكلت كتير متتحركيش من مكانك وفي هنا العاب في الغرفه دي كان في غرفه في الجناح بابها ابيض في وردي وعليها عرايس باربي .
لارا بخوف......هو انت هتسبني زي بابا صح .
فهد وهو بيمسد على شعرها الطويل........لا انتي خلاص بقيتي ملكي بتاعتي ملك للفهد خلاص مفيش تراجع .
لارا ببراءه........ يعني هتسبني هنا لوحدي.
فهد بهدوء.......هتروحي تلعبي في الغرفه دي وانا هنزل شويه وهجيلك ومسك أيدها ودخلها الغرفه
لارا على قد ما هي كانت خايفه بس اما شافت الالعاب وفي Tv فرحت جدا وقعدت تلعب
عند فهد واقف ببرود وحاطط أيده في جيبه وقال ......عاوز اي.
الجد بهدوء......... نفذت الحمله ولا
فهد ببرود.....اظن أن ده شغلي مش شغلك فخليك في نفسك وبس .
الجد بغضب
.........انت شكلك اتجننت خالص ،احترم نفسك مش سليمان الدالي الي تكلمه كده .
فهد ببرود....... انا اتكلم زي ما انا عايز واه قبل ماانسا الفلوس انا هاخد 70%وانت30
سليمان بغضب.......لا االنص بالنص ما تنساش اني انا الي معلمك وانت من غيري ولا حاجه .
فهد ببرود ......بقوا 20%بس اتكلم كمان ومفيش ولا مليم هتاخده ومشا بغرور وبرود .
وراح جناحه وبيفتح الباب واتخض اما ملقاش صوت وقال بصوت عالي........ انتي ي بت راحه فين دي والله لو كانت هربت ما هرحمها ولسا هيخرج لاقاها قاعده ورا الباب ومتكوره على نفسها ونايمه ، فهد رحلها وبيهز فيها .
فهد بهدوء....... انتي
مفيش رد راح اشتالها قمت صحت وقال بخضه.......في اي يعمو وبتقول بنعاس انت اتأخرت اوي لي أنا فكرتك سبتني زي بابا والنبي متسبنيش وكانت بتتكلم وهي بتمسح دموعها بظهر أيدها ببراءه.
فهد بحنان........لا يستي مسبتكيش وانا أما بقول كلمه مبرجعش فيها لو هموت ولتاني مره هقولك انتي ملك فهد الدالي مفيش حد يتجرأ يبص ليكي وعايزك تفهمي انك لو حاولتي تهربي هجيبك وساعتها ولا اقولك خليها مفاجاه بس لو سمعتي كلامي ومعترضيش هحطك جوا عيوني ولو طلبتي نجمه من السما هجبهالك
قاطعهم خبط على الباب .
فهد راح يفتح الباب ولقا الخدامه بتقول .......يباشا اخت حضرتك تحت مستنياك في الريسبشن.
فهد ببرود........ برا.
فهد مسك ايد لارا .........يالا ننزل .
نزلوا .
ساره بزعل.....كده يفهد تمشي من غير ما تقولي .
فهد بهدوء....... ساره ما انتي عارفه اني مبقولش لحد على الي في دماغي .
ساره بحزن......بس انا اختك .
فهد بهدوء........الشغل بقا وكان لازم احضر ميتنج مهم .
ساره وهو بتبص على لارا بستغراب وصدمه.......مين دي وكمان انتي ماسكها لي .
فهد بهدوء......بعدين بعدين .
قاطعهم صوت شاب 18سنه طويل وابيضاني وعيونه عسلي وشعره كيرلي وكثيف ولونه بني .
مهند بهدوء وبيسلم على فهد .
وراح ل لارا الي واقفه ورا فهد ، مسكها من خدودها و قال مين القمر ده .
لارا ليه هتتكلم ،قاطعهم فهد بعصبيه.......ايدك .
مهند بستغراب......مالها.
فهد ببرود وراح مسك أيده ونزل من على وش لارا .......وقال متتكررش مره تانيه .
مهند بهدوء .......حاضر انا طالع غرفتي انا بقا
في الوقت ده الفون رن بتاع فهد
فهد ببرود.....الو لا ايوه لا لسا ملقتش البنت المناسبه تمام وقفل السكه .
ساره بحزن على حال اخوها ......انا طالعه غرفتي وشويه و يزن جاي .
ساره عندها 30سنه طويله وجسمها ممشوق وقمحيه وعيونها عسلي وشعرها بني قصير اخت فهد ومتجوزه يزن صاحب فهد ومهند بيكون ابنها
فهد اخد لارا وطلع جناحه وقال بحنان .....روحي خدي شاور .
لارا ..... مش عندي هدوم .
فهد راح جبلها تيشرت ابيض وقال البسي ده .
وبعد شويه لارا خرجت وكانت لابسه التيشرت وواصل لبعد ركبتها بس واسع جدا والميه بتنزل من شعرها كان شكلها رقيق وكيوت خالص.
فهد بصلها بنظره هي معرفتش تحددها وقال بصوت حنون......جيبي المشط هسرحلك شعرك .
كانت هترفض بس بصلها بتهديد
وجابت المشط وراحت قعدت قدامه وهو بيسرح لها شعرها .
فهد بهدوء.....اسمك اي .
لارا .....لارا
Basmala badwy.
فهد بهدوء........اي الي حصلك وليه كنتي بره في الوقت ده .
لارا بدموع وشهقات......با.با قالي هنروح نجيب حلويات وركبنا العربيه وبعدين نزلني ومشا وسبني وانفجرت في العياط جامد.
فهد بصلها بشفقه وخوف عليها .
فهد بهدوء......مفيش بابا خلاص انا بابا من النهارده وبعدين راح اتكلم في الفون وبعد ثواني جه تاني ولقا لارا نامت راح نيمها على السرير وغطاها كويس ونزل لمكتبه .
قعد يشتغل على الملفات لحد ما تعب وبعدين قعد يفكر هو ليه قال إنه ملقاش بنت مناسبه ولارا مناسبه جدا واي الأحاسيس الي بتحصله معاها دي
قاطع شروده خبط على الباب
فهد ببرود.....ادخل .
دخلت سوزي
سوزي بنت عمت فهد
مغروره جدا وجميله بس طبعا بسبب عمليات التجميل وعندها 25سنه وعايزه تتجوز فهد باي طريقه
دخلت وجريت عليه حضنته وقال ......فهد وحشتني .
فهد بعدها ببرود وقال ......سوزي انا مش فايقلك اي الي جابك
سوزي بحزن مصطنع.....كده وانا الي بقولك وحشتيني .
سوزي ........ مامي وبابي سافروا وانا جيت اقعد هنا عشان مينفعش اقعد في الفيلا لوحدي بابي خايف عليا وقالي .روحي عند جدك .
فهد ببرود......خلاص هتقعدي في قصري تقعدي بادبك .
سوزي بحزن مصطنع .......حاضر يفهد وعملت نفسها زعلت وخرجت .
وشافت خيال في جناح فهد عشان غرفتها جنبه وراحت فتحت الباب ،وقاامت مصرخه جااامد
Stop.
فهد الدالي ......اكبر رجل اعمال في الشرق الأوسط مشهور جدا وصاحب اكبر مافيا متنوعه في كل شي ،متملك جدا قاسي القلب غيور على اي شي بيحبه ،ظالم ومستبد يتللذذ برؤية الدماء يخاف ويخشاه الكبير قبل الصغير .
طويل القامه وعريض المنكبين بجسد رياضي ضخم صلب بشره قمحاويه وعيونه زرقا غامق وشعر اسود طويل وغزير انف مستقيم وشفاه غليظه فكه حاد ولحيته كثيفه بعض الشئ لكن وسيم جدا حطم الارقام القياسيه في الوسامه والرجوله 27سنه و تتمناه النساء لوسامته ونفوذه.
لارا اليماني
قصيره القامه وذات جسم مغري جدا رغم صغر حجمهاوسنها طيبه لدرجه السزاجه بريئه اوي وطفوليه بدرجه كبيره
عيون زي القطط فضيه على رمادي فاتح وذات شعر بني فاتح تتخلله خصلات ذهبيه وطويل لآخر خصرها 15سنه.


google-playkhamsatmostaqltradent