رواية روح الصقر عوضني صعيدي الفصل الثامن وعشرون 28 بقلم بسمله بدوي
روح الصقر ( عوضني صعيدي)
البارت 28
روح بصراخ......... انا مخطوبه مينفعش .
صقر بصدمه........نعم يييعني اي لالا انا مش حسيبك انتي ليا انا وبس والله حرام يارب لي بيحصل فيا كده انا عارف اني كنت وحش وظالم بس قبل معرفها ي رب معتش قادر .
وهو بيتكلم لقا رووح بتبص عليه بحزن وخلاص هتعيط بس لفت نظره السلسه الي في رقبتها بس هي مش ظهرها اوي عند الرقبه بس .
صقر قام بهدوء.......وقال السلسه اهي .
ريفا بتوتر.......... اااي اااي دي سسسلسلتي بابي كان جيبهالي .
صقر بخبث بعد ماحس بتوترها.......والله .
ريفا.......ااااه بجد .
صقر بهدوء قرب منها وهي ترجع لورا ولسا صقر بيقرب لحد ما وصل الحيطه وقرب من ودنها (اذنها)وقال بصوت عاشق ولهان...........بجد .
ريفا بصوت مرتجف .......اااه.
صقر دفن وشه في رقبتها.......بجد.
ريفا بضعف........ااا.
وبيحط شعرها النحيه التانيه.....وكده
ريفا مش قدره تقف وقالت بتوهان ..... اها .
صقر حط أيده على شعرها بيثبتها.......اها اي
ريفا كانت هتقع بس صقر مسكها وقال .......اي مالك يروح
ريفا بغضب بعد ما سمعت الاسم .......انا مش روح قولت ليك انا ريفا .
صقر بغضب جحيمي.......لا انتي روح حبيبيتي وانا عمر احساسي مكذبني ابدا انتي
روح صح لي بتكذبي عليا .
ريفا بصراخ.......انا ريفا وبس مش روح افهم بقا .
صقر بغضب جحيمي وعروقه برزت وبصوت عالي بس زي فحيح الافعي.....راح اشتالها وقال في وحمه عن روح في ضهرها انا هعرف الوقتي ازاي كان انتي روح ولا .
ريفا بصدمه .........نعم لاللاا
صقر اتجاهل كلامها واشتالها وطلع على جناحه .
عند اياد
اياد بصدمه وزعيق.......نعم ازاي ازااااي
مني بخوف ......في اي .
اياد بفرح وحب........روح عايشه ي مني وراح حضنها ولف بيها .
مني على قد ما فرحت بحضنه وبفرحه على قد ما حست بالغيره جامد بس قالت بطيبه......بجد طب الحمدلله طب ازاي .
اياد بفرحه....... الحمدلله يا رب الحمدلله قومي البسي بسرعه عشان نروح لها بسرعه وانا هحجز على اول طياره لنيويورك.
عند ياسر .
كان طالع من الحمام وحاطط فوطه بس على خصره وعاري الصدر.
ريفيان قاعده بتلعب بالفون ومديه لياسر ضهرها وبتقول ......والله انت اهبل خالص في حد يعمل كده هههههههه وكمان بقولك خبيني، تروح تسلمي ماشي يسيدي والله هتترد لك اصبر ،ههههههه عارفه من غير متقولي اني جميله وطيبه جدا ههههه قاطعها صوت ياسر بزعيق ......بتعملي اي يمحترمه هه ،مين ده وربنا لوريكي مين هو ياسر القحطاني ومسكها من شعرها وقال بغضب......حاتي الفون ده جيبي.
ريفيان ادته الفون .
ياسر لسا بيشوف الفون لسا لاقه الشاشه مقسومه نصين نص الكاميرا مفتوحه وبتصور الي ماسك الفون والنص التاني لولد صغير .
الولد ......ريري يالا بسرعه قبل الاشرار ما يهجموا علينا ريري .
ياسر بهدوء...... اي ده.
ريفيان بعياط......دددده اللعبه .
ياسر بهدوء وقعدها على رجله ......لعبه اي .
ريفيان ......لعبه زي بابجي وده أسر بلعب معاه .
ياسر بغضب منه نفسه وتسرعه وريفيان بتحاول تقوم بس ياسر ماسكها جامد .
ياسر ببرود.......ماتحاوليش .
ريفيان بعياط......... سيبني بقا انت مش بتثق فيا سبني .
ياسر بيشيل شعرها من على عينيها وقال بحب.....انا اسف وباسها من خدها .
ريفيان بصدمه وخدوها احمرت......سيبني ايه الي عملته ده .
ياسر عدلها بحيث وشها قدام وشه وباسها من خدها التاني وقال وكده .
ريفيان بصدمه وتوتر .....ااانت قليل الادب .
ياسر ببراءة مصطنعه ......انا لي ده انا غلبان .
ريفيان بسرعه.....انت زعلت انا اسفه .
ياسر بسرعه اعتلاها وقال بعبث.......لسا قله الادب بعدين .
ريفيان بصدمه وخوف......قصدك ايه .
ياسر بغمزه .....والله هتعرفي الوقتي .
ريفيان بصراخ.....والله الم عليك الناس .
ياسر بضحك شديد......تلمي عليا الناس ازاي ههههه انا جوزك يختي والله اي وبيقرب منها.
قاطعهم صوت ريما بنت ياسر وهي بتقول ببراءه وطفوله........ايه ده انت بتعمل اي يبابي قوم من على ريري هتموتها .
ياسر بتوتر.....اي ده انتي ايه الي دخلك ودخلتي امتا .
ريما ببراءه .....من شويه وقالت بغضب طفولي ......قوم من على ريري بقا .
ياسر بتوتر قام وقال بغضب زي الاطفال ........هو في اي حرام ي ناس بقا
وخرج وريفيان قعدت تضحك جامد وبتلعب مع ريما.
عند صقر .
صقر قرب من ريفا وقال........لفي .
ريفا بخوف ......لا مش هلف وابعد بقا عيب كده اوي.
صقر بغضب جحيمي.....لفي ولفها وبيشيل شعرها عشان يشوف ضهرها من فوق .
صقر بغضب جحيمي وعروقه برزت وقال بصوت عالي جدا.........ازاااااااااي ليييييييييييي.