recent
روايات مكتبة حواء

رواية روح الصقر عوضني صعيدي الفصل الثاني وعشرون 22 بقلم بسمله بدوي

رواية روح الصقر عوضني صعيدي الفصل الثاني وعشرون 22 بقلم بسمله بدوي

 روح الصقر (عوضني صعيدي)

البارت 22
روووح بدموع ...... صقر انا لازم اموت يصقر ،انا سبب كل المشاكل الي انت فيها انا لازم اموت ،انا نحس بجد زي ما بيقولوا بس والله عمري ما اذيت حد انا علطول بتمني الخير للناس بس هما بيردوه ليا بشر اكبر مثال اخويا ومراته ،انا زنبي اي هه زنبي اي لي بيعملوا فيا كده ،علطول بحط أعذار ليهم وبسامح بس مافقدش الزاكره وفاكره كل واحد عمل فيا اي ،حرام بجد كان نفسي ابقي زي الي في سني وادرس والعب بس اتحرمت منهم وقولت ماشي الحمدلله على كل شئ ، بس كان نفسي في شويه حب وحنان واحترام بس جه بالعكس وعشت زل وقهر وعذاب وضرب بس برده قولت الحمدلله ،بس معتش قادره تعبت تعبت مخنوقه معتش قادره استحمل سامحني وادعيلي والنبي وفجاه سكتت ونطقت بالشهاده ،قاطعها
صقر بغضب جحيمي....... رووح اوعي يرووح اوعي ارجوكي متعمليش فيا كده.
قاطعه صوت ارتطام جسد بالأرض.
صقر بصراخ......... روووووووووووح روووووووووووح.
اياد بخضه.......... صقر صقر في مالك ان شاء الله خير.
صقر بزعر ....... رووح رووح فين وبعدين بص على نفسه لاقا أنه لسا قاعد على الكرسي و قدام غرفه العمليات .
اياد بحزن....... رووح لسا جوه في غرفه العمليات متخافش أن شاء الله خير وتكون كويسه باذن الله.
قاطعهم صوت الدكتور وهو بيقول بهدوء........ متخافش حضرتك مفيش اي خطر على حياتها بالليل بالكتير هتفوق والحمدلله قدرنا نوقف النزيف ونخرج الرصاصه .
صقر بفرحه ...... الحمدلله يا رب الحمدلله وبعدين قال في نفسه الحمدلله طلع حلم ، وربنا هعوضك يرووح عن كل حاجه حصلتلك .
عند مها .
ياماااا اصحي يماااا والنبي وبتلطم ياماا اصحي والله العظيم ما قتلتها ،يارب يارب سامحني انا عارفه أن كل ده من الي كنت بعمله في رووح وهنيه يارب ياررررررررررب ااااااااه
الظابط ........ يالا يعسكري خودها .
مها قامت ولسا الصدمه مقصره عليها .
ونقلوا ازهار على المستشفى بس بعد فوات الاوان وصعدت روحها السماء بنفس مزنبه ومعصيه.
في مكان تاني في قصر رحيم .
وصلوا .
رحيم ....... ريفيان
ريفيان بهدوء...... نعم يرحيم .
رحيم بخبث...... انتي عارفه اسمي منين ،انا مافكرش اني كنت قولت ليكي اسمي .
ريفيان بتوتر ملحوظ...... اااا اه .
رحيم بخبث....... اكيد عرفاني من التلفزيون صح .
ريفيان بسرعه ...... اه اه ايوه صح .
رحيم بخبث....... وروحي الطابق الي فوق اول غرفه على اليمين ادخلي فيها دي غرفتك .
ريفيان بهدوء....... حاضر .
رحيم بصوت عالي نسبيا....... يولاء ولاء خدي ريما لغرفتها واكليها .
ولاء خدت ريما ومشيت .
رحيم راح غرفه ريفيان
ريفيان بصوت منخفض....... ايوه ي فندم انا الوقتي في الفيلا متخافش ،كل حاجه ماشيه تمام ، حاضر يفندم ،ان شاء الله هكون عند حسن ظنك بيا ،باذن الله ،مع السلامه
ولسا بتتلفت شافت رحيم وعيونه احمرت اوي بشكل مخيف .
عند رووح صحت ،وبعدين كله دخل ليها بطمنوا .
صقر بعشق ...... رووح حبيبتي الحمدلله انك بخير الحمدلله وجري عليها وحضنها جامد ،كده يروح تخضيني عليكي انا كنت هموت من غيرك الحمدلله
رووح بوجع...... صقر صقر براحه .
صقر بتوتر وخوف....... اسف اسف والله مقصدش وحشتيني اوي.
رووح ببرود ..... طلقني .
صقر بهدوء الف سلامه عليكي وبعدين قال بصدمه بعد ما استوعب كلامها ايييييه .
روووح ببرود عكس الي جواها ...... ط.ل.ق.ني .
صقر ووووووو.
عند اياد شد ايد مني وخرج بره وقال بغضب شديد....... كل ده بسبب اخوكي .
مني بصت له بحزن وصدمه في نفس الوقت.
اياد بكره ....... وربنا لادفعك التمن انتي واخوكي .
مني بخوف بس قالت بشجاعة...... احترم نفسك انت متعرفش انا مين انا مني القاسمي انت فاهم وابعد وزقته
اياد مسكها من أيدها جامد وقال بصوت زي فحيح الافعي.......... انتي الي جبتيه لنفسك وثبتيها في عقلي اكتر .
وقال امشي قدامي .
مني بغضب ......... سيب ايدي احسن لك ،ومهتحركش من مكاني ابعد وزقته
اياد خبطت راسها في الحيطه جامد ومن الخبطه فقدت الوعي .
اياد اشتالها ومشا .
واتصل وقال ....... ابعتلي مأذون الوقتي حالا
عند مها
الظابط........ مها هانم تقدري تقوليلي قتلتيها لي .
مها مبتردش .
الظابط ....... ردي برئي نفسك على الأقل ،لي عملتي كده هل كان في مشاكل بينكوا .
مها مبتردش.
الظابط ........ ردي
مردتش
وكل الي على لسانها مقتلتهاش ،اما متسبنيش يماااا ،يمااااا .
الظابط بص عليها بحزن وعلى حليتها .
المقدم قال ......اكتب عندك يبني تحول لمستشفي الأمراض النفسية والعقلية .
العسكري حضرتك الظابط الي ماسك القضيه عايز يدخل .
المقدم ..... دخله .
الضابط ........ حضرتك انا مسك السكينه عشان اشوف البصمات مطلعتش بصمات مدام مها ،واما روحت وسالت الخدم أن في اي مشاكل حصلت قبل وقوع الجريمه (وعرف الي زين عمله وطلع بصمات زين الي على السكينه وان هو الي قتل ازهار لسبب لسا هنعرف بعدين ).
المقدم ...... طب جيبوا زين ده .
الظابط ...... انا روحت الفيلا وملقتهوش .
المقدم ...... اكيد هيهرب امنعوه بسرعه روحوا بسرعه المطار .

google-playkhamsatmostaqltradent