recent
روايات مكتبة حواء

رواية لعبة زواج كاملة بقلم حبيبة ياسر

رواية لعبة زواج كاملة بقلم حبيبة ياسر 



 الام:انت شارب حاجة ولا اي عايز تتجوزها ازاى افهم

نادر:يا امي الكل عارف انها محترمه ودي حاجة حصلت غصب عنها مش بارداتها
الام:ارادتها مش ارادتها مفيش جواز منها
نادر:يا امي انت عارفة إني بحبها قد اي ،وهما مش هيرفضوا
الام: قولت لاء يا نادر
نادر:يا امي ابوس ايدك انا بحبها بحبها ،بالله وافقي وانا هبقا اسعد انسان معاهاا كفاياا اني هكون مع الانسانه ال بحبها
الام : يعني انت عايز اي
نادر: تيجي معاياا
الام:اجي معاك وانا مش عايزه الجوازه تتم
نادر:يا امي حاولي تفهميني بالله عليكي ،انا بحبها
الام:هي رفضتك قبل كدا عايزه تتقدم تاني وتترفض
نادر :مش هترفض انا متأكد
الأم: اكيد هتوافق هي هتلاقي حد يتقدملها بعد ال حصل
نادر:يووووه كفاياا يا امي كفاياا ،هتيجي معاياا ولا لاء
الام:هجي معاك علي شان اشوفك وانت بتترفض مش اكتر
نادر:علي العموم احنا هنروح الساعه ٧
الام:سته ونص هتلاقيني حاهزه
نادر:طيب يا امي
"عند زينة "
فاروق :الناس جاياا الساعة ٧تكوني جاهزه فاهمه
زينه:انا مش عايزة اتجوز سبوني في حالي بقااا حرام عليكم
فاروق :نسيبك في حالك لي ،انت تبوسي ايدك وش وضهر انك لقيتي حد يتجوزك بعد ال حصل ،علي الاقل حد ؤاضي بعد ال حصل فيكي داا ،انا نفسي اعرف اي ال مصبرني عليكي ومقلتكيش لغايت دلواقتي
زينه ببكاء: تقتلني لي هو انا لياا ذنب في ال حصل ولا ال حصل كان بارادتي حرام عليك حرام عليك ،انا بكرهك وعمري ما حبيتك ولا هحبك ،عمري ملقيتك في ضهري عمرك ما كنت اب لياا ،انا هوافق المره دي بس علي شان كرهتك وكرهت العيشة معاك ،اي نعم هو هيزلني بس هو غريب مش ابويا ،لو كلمته هتجرحتني ميت مره ف كلمتك انت حجرجتي مليون مره
فاروق: ماهو انت لو مش بتمشي بتتمايصي في الشارع ،وتضحكي ل دا ودلدا مكنش حصل فيكي كدا
زينه:انت مجنون اي ال انت بتقوله دا انا بنتك مش واحده من الشارع ،انا الكل عارف انا اي الكل عارف طبعي وسلوبي وادبي ال انت حسبناا الله ونعم الوكيل فيك
فاروق:انت بتحسبني فيااا
"زينه كان بيضرب فياا ضرب غريب بس مكنتش حاسة علي شان الكلام ال بيقولهولي اصعب ميت مره من الضرب "
"عند نادر"
نادر:ابوس ايدك يا امي ابوس ايدك نخلي اليوم يعدي علي خير
الأم: انا مش هتكلم علي شان هتترفض
نادر:طيب يا امي
"نادر امي عمرها ما حبيت زينه كب مره كنت اروج اتقدم مكنتش توافق تروح معاياا بس بعد الحاح كبير كانت توافق انها تجي هي بتكرهاا بس كل ما اسالها لي كل دا مش بترضاا ترد"
نادر:ماما احنا وصلنا عند الباب ابوس ايدك متقوليش اي حاجه بخصوص ال حصل معاهاا
الام بسخريه:وانا اقول حاجة بخصوص ال حصلها لي م الكل عارف
نادر: ماشي يا امي يالا نخبط
فاروق:اتفضلوا اتفضلوا
نادر: شكرا يا عمي
الام:العروسة فين
فاروق:هاا بتلبس جوا
الام:وتلبس لي ما احنا جيناا اكتر من مره وكانت ترفض بس مش ممكن توافق بعد ال حصلهاا
نادر: ماماا
فاروق:بعد اذنكم هروح اشوفهاا
نادر:اي يا امي لي قولتي كدا
الام:اتلهي انا قاعده وانت قاعد لو وافقت بس البعيد معندهوش ريحه الدم
نادر عنده ٢٤سنه مهندس معماري طويل اسمر عينه عسلي رياضي
زينه عندها ٢٠سنه بيضه عينها زرقة قصيره
" نادر كنت قاعدين سمعنا صوت عالي من ابو زينه "
فاروق:عملتي في نفسك كدا لي قومي قووومي
نادر: اي ياعمي
"نادر دخلن لقيت زينه مرمية علي الارض وايدها بتنزف تجمبها سكينه ،محسيتش بنفسي غير وانا شايلها وبجري بيها على العربيه ،ووصلنا المسنشفي ازا معرفش "
نادر:دكتور دكتووووور بسرعة
دكتور:ايوه حضرتك ...اي دااا حد يجي ياخد الحالة دي من هنااا
دخلوا بيها اوضة العمليات
فاروق:لي كدا لي كدا
نادر: اهدا يا عمي هتكون بخير
شخص مجهول
ايوه يا ست هانم ركبوا عندها بعظيها لنص ساعه الاستاذ نادر نازل وهو شايلهاا وهما دلواقتي في المستشفيي
عينك متغفلش لحظه واحده انت فاهم
حاضر يا ست هانم
تبلغني أول باول فاهم ..يالا سلام
حاضر يا ست هانم
السخض المجهول:لسه بتحبها يا نادر حتي بعد ال حصلها ،بس انت لياا انا يا نادر لياا اناا
(في المستشفي)
خرج الدكتور وقال ****


google-playkhamsatmostaqltradent