recent
روايات مكتبة حواء

رواية بنات الضاوي كاملة بقلم صابرينا

رواية بنات الضاوي كاملة بقلم صابرينا 



 الحلقه الاولي

.............
سعيد:وانت عايز تشترى انهو بت فيهم
الكبيره ولا الوسطانيه ولا الصغيره
نور: صابرينا
استوووووووووووب
#####################
في قصر نور الدين كامل
............
ناني: هو في اي ي سعاد كل يوم والتاني تعبانه
متجيش تاني هي مش تكيه هناا انتي
طالما مش قادره تشتغلي متجيش تاني
سعاد ببكاء :الحوجه صعبه ي هانم وانا عندى بنات ومحتاجه
###################
.......................
هبط نور الدين درجات السلم
نور شاب ثلاثيني قمحي البشره عيونه كالصقر حاده جذاب حد الثماله
متزوج من ناني ابنه عمه
وصل نور الدين لصوت ناني والخادمه سعاد
نور:خلاص ي ناني متعصبيش نفسك
وانتي ي سعاد تقدرى تجيبي حد يساعدك في شغل البيت
سعاد:ربنا يعمر بيتك
ناني : انت بتدلعها كدا ليه
نور: روحي انتي ي سعاد لشغلك
ذهبت سعاد وتركت نور مع ناني
نور:ممكن متضايقيش وبعدين سعاد هنا من قبل مانتجوز غلبانه سبيها
ناني:يعني انا حاعمل عقلي بعقل شغاله انت قصدك كدا
نور:يووووه دي بقت عيشه تقرف
ناني:بعد الي مستحملاه دا وقله الخلفه بقيت ااقرف
العيب مش مني ي نور
نور:اذا حابه تخلفي انا اقدر اطلقك
ناني:عايز ترميني بعد صبري وغلبي معاك بعد دا كله
************************
في شقه الضاوى
........................
سعيد الصاوى رجل خمسيني بخيل
متزوج مرتين ولديه 3 بنات وولد
صابرينا :الابنه الكبري 20 عام في كليه تجاره
بيضاء البشره ذو قوام انثوي جذاب وشعر بني
منه :البنت الوسطي 17 عام في الثانويه
ايه:الابنه الصغري 16عام في الثانويه
*************"""
كان يقف في الصاله
يرتدى ملابس داخليه بيضاء وبيده خرزانه طويله
وامامه ثلاثه بنات وولد وزوجته الثانيه
سعيد: انا كنت حاطط امبارح 3 برتقانات ومانجتين
مين الفاجر فيكم الي سرق مفتاح التلاجه وكل المانجا
هاااا قولوا مين
انا مش حااضربه لا انا حااعرفه غلطه
بت ي صابرينا
صابرينا:طب يارب اطفحها لو شوفتها حتي انا نايمه من العصر
سعيد:وانتي ي قرده
منه:يارب اطفحها انا كمان لو شمتها حتي
سعيد: زقرده
ايه: طب يارب ااطفحها لو شوفتها انا معرفش المانجا اصلا
سعيد:وانت ي وليد
وليد: والله ي بابا مااعرف حاجه انا بخاف ادخل المطبخ اصلا
سعيد:محدش فيكم ناوى يعترف مين الي كل المانجا ي كلاب
طيب
كل واحده فيكم تشممني بوقها
خلينا نعرف مين المجرم الي سرق المانجا
زينب زوجته :انت اتجننت ياراجل البخل لحس عقلك تشم اي كل دا عشان منجايه
سعيد بعصبيه وصراخ :يبقي انتي الي طفحتيها
زينب:والله ماكلتها
سكت الجميع حينما وجدوا سعاد تدخل المنزل
ذهبت الفتيات لوالدتها فوجدوها متعبه
صابرينا : مالك ي ماما في اي
سعاد:مفيش شويه تعب
صابرينا:فين الدوا بتاعك
سعاد: يابنتي متوجعيش قلبي مفيش حاجه
سعيد ابعد الفتيات حولها وتحدث بالخرزانه وهو يشيرها لسعاد
سعيد:انتي ي زفته جيتي
احنا اول الشهر فين الزفت المرتب
سعاد وهي تعطي المرتب لسعيد
سعاد:كنت عايزه اجيب الدوا
سعيد وهو يعطي وقه ماليه فئه عشره جنيهات
سعيد:خودى دي واحمدى ربنا اني عيالك بتتعلم
والا كنت خليتهم يشحتوا في الاشارات
تركهم سعيد ودخل الغرفه بالمال
كانت سعاد لا حول لها ولا قوه
ادخلتها الفتيات الي الغرفه
......في غرفه سعاد ......
صابرينا : ماما انتي شكلك مااكلتيش حاجه صح
سعاد وهي تدرك ان سعيد يغلق باب المطبخ بالمفتاح
سعاد:مش جعانه
تركتها صابرينا وهبطت اسفل الفراش واخرجت طبق به مانجا
صابرينا:اتفضلي ي ماما مانجا اهي
دخل سعيد في تلك اللحظه وقبض علي اذن صابرينا بيده
سعيد:كنت عارف انك الحراميه
ان شاله اطفحها لو كنت سرقتها
اخذ سعيد الطبق وخرج وهو يرمي نظره اشمئزاز لهم جميعا
سعيد:بنات تجيب الهم
*****************************
في القصر
.............
كانت ناني تتحدث بالهاتف
ناني:عايزاني اعمل اي يامامي يعني
اروح اقوله انك بتخلف ياروحي وان العيب مني انا
لا دا بعده انا لازم اقهره كدا في قلبه
الام:ربنا يهدك انتي ااي شيطانه
ناني:انا ناني
سلام
#############################
في غرفه سعاد
"********"
سعاد بلوم :كدا ي صابرينا مش قولتلك ان كدا حرام وعيب
صابرينا بدموع ابت ان تهبط
صابرينا: ومش عيب مرمطتك في الخدمه في البيوت عشانا
مش عيب معاملته وبخله علينا
ي امي انتي مش شايفه حالتك عامله ازاي
بتروحي تنضفي هنا وهنا وصحتك اتدهورت
انا لازم اشتغل واساعدك
انا مش حااسكت مش حااستحمل اشوف تعبك
صفعتها سعاد علي وجهها
سعاد:انا بتمرمط عشان اعرف اعلمك انتي واخواتك عشان العلم مش حايخليكي تنذلي ولا تشحتي
بتمرمط عشان سعيد وعدني انو يصرف علي العلام من الفلوس
واديكي في كليه تجاره اهو وحاتخلصي
واخواتك في الثانويه
انتي بتبصي تحت رجلك ليه هااا
اتعلمي وانفعي نفسك
صابرينا:مش عادلي حساب صحتك ياامي
انا لازم اشتغل واساعدك
انا مش حااقدر اتخيل حياتي من غيرك حرام كل دا عليكي
اجابت منه وايه : واحنا كمان حانساعدكم
صابرينا بحزم :لا محدش حايساعدنا
من النهارده انا حااشتغل معاكي
سعاد:عايزه تروحي الكليه الصبح وبعد الضهر خدامه
صابرينا:الشغل مش عيب
انا مش حااستني اخسرك
##########################
اليوم التالي
....................
في شقه منتهي سعيد
............
كانت تدندن مع اغنيه الست ام كلثوم
يالي ظلمتوا الحب
يالي ظلمتوا الحب
وقولتوا وعيدتوا عليه
قولتوا عليه مش عارف اي
العيب فيكم
يافي حبايبكم
اما الحب
اما الحب
ياروحي
ياروحي
ياروحي عليه
كانت منتهي بالمطبخ تعد الطعام لزوجها مؤمن
فوجدت صليب اسود
منتهي:اي دا
اخذت الصليب وذهبت لزوجها
منتهي :انت مين ؟!


google-playkhamsatmostaqltradent