recent
روايات مكتبة حواء

رواية كل ما تبقي لي كاملة بقلم منه رضا

رواية كل ما تبقي لي كاملة بقلم منه رضا



 بصي يابنتي أنتي من ساعه ما أهلك ماتوا و أنتي عايشه تحت حمايتي و أنا يا بنتي خلاص في أخر أيامي و عايز أطمن عليكي دا أنتي الغاليه بنت الغالي...

نور : ميلت علي إيدو و باستها يا جدو ربنا يديمك ليا و يديك طولة العمر بس بتقول الكلام ده لي دلوقتي..
الجد : عشان الصراحه هجوزك أبن عمك..
نور : أتكلمت بحزن بس يا جدو أنا لسه صغيره و بعدين أنت قصدك علي أبن عمي مين انت عارف أني مبطقش كينان..
الجد : لا مش كينان أمجد أبن عمك..
نور : يا جدو ده أنا بقوله يا أبيه أذاي هتجوزه و بعدين ده في مقام أخويا الكبير...
الجد : أسمعي يا نور أمجد يبقي أبن عمك يابنتي و بعدين مش غلط أنكم تتجوزو..
نور : حاضر يا جدو طالما ده الي يرضيك و سابته و طلعت علي اوضتها..
أمجد : نازل علي السلم بيتكلم في الفون لقي جده قاعد راح يسلم عليه قبل ما يخرج...
الجد : أي يابني رايح فين دلوقتي أنت مش واخد أجازه انهارده عشان العيله كلها هتتجمع...
أمجد : مفيش زهقت قولت اطلع بره شويه...
الجد : طب في موضوع كنت عايز اتكلم في معاك.
أمجد : اتفضل خير في حاجه في الشغل.
الجد : لا يابني بس كنت عايز اتكلم معاك في موضوع بخصوص نور.
أمجد : أتعدل في قعدتهُ مالها نور يا جدي..
الجد : بص يا بني انا من و انتوا صغيرين مبفرضش عليكم حاجة بس انهارده أنا هطلب منك حاجة بس ياريت مترفضش طلبي..
أمجد : قول يا جدو انا عنيا ليك في أي..
الجد : الصراحه يا بني عايز اجوزك أنت و نور بنت عمك عشان أطمن عليها انت عارف دي امانه عمك الله يرحمه..
أمجد : مكنش عارف هيقول اي لانه أكبر من نور ب 8 سنين كان خايف أن هي ترفض..
بعدين اتكلم و قال طب أنت سألت نور الاول..
الجد : أنا قولتلها و وافقت الدور و الباقي عليك انت كمان هتوافق و لا ترفض طلبي..
أمجد : ما عاش و لا كان الي يرفض لعزيز الدمنهوري طلب أنا موافق..
الجد : علي خير أن شاءلله لما العيله تتجمع أنهارده هنتفق علي كل حاجه..
أمجد : جاله تلفون طب عن أذنك بقي هرد علي الفون..
خرج أمجد يرد علي الفون و بعد ما خلص وقف يفكر و كان مشغول بنور و هل هتوافق عليه و تحبه رغم فرق السن الي بنهم...
♡_________عند نور ______♡
كانت نور قاعد علي السرير بتتكلم مع أخت أمجد و بتحكلها علي كل حاجه.
سجده : طب أنتي و افقتي لي طالما مش عايزاه..
نور : أنتي عارفه جدو محدش يقدر يرفضلوا طلب..
سجده : بصي أنا الصراحه مش عارفه أقولك أي بس أنتي حاولي متفكريش في الموضوع ده و تعالي نشوف هنلبس أي لبليل..
نور : أنا مش جايلي مزاج أنزل أصلا بس أنتي عارفه جدك..
سجده : طب قومي بس و بطلي بلا مش جايلي مزاج..
نور : والله مش بهزر كفايه ان البارد أبن عمك جاي هو كمان ده عيل رخم..
سجده : يعني أنتي بتعامليه حلو من الاساس يلا يأختي عشان نلحق...
نور : نفسي أفهم أنتي مستعجله علي أي يلا..
قاموا البنات يشوفوا الهدوم الي هيلبسوها
شويه و كان الكل متجمع تحت الي نور و سجده كانوا لسه فوق في الاوضه..
كينان : امال نور فين يا جدو.
الجد : تلاقيها قاعده مع سجده فوق..
كينان : طالع علي السلم و شغال بنادي علي نور.
بت يا نور فينك يا نور..
نور : بتكلم سجده اهو حالا وصل و هيقرف فيا بقا انا مش عارفه أي الكائن البارد ده..
سجده : أمانة عليكي يا شيخه خلي اليوم يعدي علي خير و بلاش خناق...
نور : ربنا يسهل يلا ننزل قبل ما البارد ده يدخل هنا..
كينان : هو أنا مش شغال أنادي عليكي مش بتردي لي..
نور : مسمتعتش أصل وقعت علي وداني و أنا صغيره..
سجده : بتسحب نور علي تحت لان هي شويه و كانت هتمسك في كينان..
كينان : لما نشوف هتفضلي تعمليني كده لحد أمتي...
نزلت نور هي و سجده و سلموا علي الي تحت الي كانواعباره عن عمامها و عمتها...
الجد : بما إن احنا متجمعين حبيت أقولكم علي خبر حلو كده...
نسرين : خير يا بابا فرحنا..
الجد : أمجد و نور أن شاء الله هيتجوز أخر الشهر ده..
الكل بدأ يبارك لنور و أمجد الي كينان الي كان بيحلف أن هي مش هتبقي لحد غيرو..
فضلوا كلهم يتكلموا و يضحكوا ما عدا نور الي حست بملل و خرجت تقعد في الجنينه...
كينان : أستني الفرصه ألي نور خرجت فيها و خرج وراها..
أمجد : لاحظ أن نور مش موجوده و لا كينان...
فقرر يخرج بره يشوفها يمكن تكون قاعده علي المرجيحه بتعتها كالعاده..
نور : قاعده علي المرجيحه و بتفكر في حياتها هتبقي عامله أزاي مع أمجد و هل هتتقبله زوج و لا هيفضل ابيه بالنسبة ليها..
كينان : نوري قاعده لوحده لي و راح قعد جمبها..
نور : بعدت شويه و قالت أنت مالك..
كينان : أنتي موافقه تتجوزي أمجد رغم أن أنتي عارفه ان هو اكبر منك ب 13 سنه..
أمجد : كان واقف ورا الحيطه بيسمع كلامهم الي فعلا هو صح كان لسه هيمشي راح وقف لما سمع كلام نور..
نور : أنت لي أنسان بارد و بدخل نفسك في أي حاجة فيها أي يعني اما يبقي أكبر مني ب 8 سنه مهي أمك اصغر من ابوك ب 13 سنه حد أتكلم..
أمجد : كان مبسوط من ردها و أن هي حاولت متبينش قدام كينان ان هي زعلانه مع أن هو عارف ان هي مضايقه بسبب الموضوع ده...
كينان : بس ده كان زمان دلوقتي أحنا متحضرين..
نور : أتكلمت بلويه بوق و قالت بقولك أي مدخلش نفسك و سابته و دخلت
كينان : واقف بيتكلم بغيظ من بين سنانه أما اشوف هتفضلي كده لامتي و دخل هو كمان...
دخلت نور و قعدت جمب سجده و أمجد و كان باين علي وشها الضيق..
سجده : مالك مضايقه من أي..
نور : هبقي أقولك بعدين..
سجده : انا زهقت اي كمية الملل ده..
نور : و الله و انا.
أمجد : كان سامع كلامهم كله بعدين ميل علي نور و قال..
أي رايكم أخدكم لفه بالعربيه و نجيب دره مشويه زي زمان..
نور : طب جدك هنقوله أي..
أمجد : خليها عليا انا أطلعي البسي انتي و سجده يلا..
سحبت نور سجده من إيديها و طلعوا علي فوق جري..
سجده : في أي يا بنتي..
نور : مش كنتي حاسه بملل..
سجده : ايوه في اي..
نور : أبيه أمجد هيخدنا بالعربيه زي زمان و يجبلنا دره مشويه...
سجده : أحلفي..
نور : و الله يلا بقا عشان هو مستنينا تحت..
غيروا الاتنين و نزلوا علي تحت عشان يخرجوا..
كينان : إي ده يا نور انتي خارجه دلوقتي..
نور : اه و ملكش دعوه..
كينان : راح عند عزيز و قال جدو انا هروح مع نور عشان متروحش لوحدها...
نور : لا يا جدو خلي انا هروح مع أبيه أمجد اقصد هروح مع أمجد..
كينان : عادي هاجي معاكم يلا..
نور : اتكلمت بلويه بوق يلا يا اخويا بعدين قالت بصوت واطي انت شخص بارد أما انا ماشيه عشانك تيجي تلزق فيها حسبي يا الله..
سجده : ميته من الضحك علي نور..
نور : و الله العظيم يا سجده كلمه كمان و انتي حره..
خرجوا بره و كان أمجد قاعد في العربيه مستنيهم..
كينان : أركبوا انتوا ورا و انا هركب جمب أمجد..
نور : يلا يا بابا اركب ورا بلا أركبوا انتوا ورا..
كينان : نور أسمعي الكلام..
نور : زقته و ركبت و بعدين بصت من شباك العربيه و قالت يلا يا حبيبي أركب و لا مستني عزومه...
ركب كينان و سجده ورا و أمجد و نور قدام..
مشي أمجد بيهم و راحوا قعدوا علي الكورنيش شويه..
نور : راحت لأمجد أبيه أنا عايزه اركب المرجيحه..
كينان : عيب يا نور أنتي مش صغيره و أبيه كبير علي شغل العيال ده...
أمجد : حب يستفزه عايزه تركبي أنهي و احده يا نوري..
كينان : علي فكره انا الي بقولها كده و انا قولت هي مش هتركب هي مش صغيره..
أمجد : أظن انت ملكش دعوه و انا عارف انا بعمل أي..

الثاني من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent