recent
روايات مكتبة حواء

رواية بنات الضاوي الفصل السادس 6 بقلم صابرينا

رواية بنات الضاوي الفصل السادس 6 بقلم صابرينا 

 الحلقه السادسه

من النهارده حاتتنقبي
.........................
في قصر نور الدين كامل
...............
من النهارده حاتتنقبي
هدر بها نور بغضب وهو يحمل بيده نقاب اسود اللون
اخذت منه صابرينا النقاب وتحدثت بغضب مشابه اه
صابرينا :ماامشيلك بالسواك بالمره
رسمت علي وجه نور ابتسامه رضا وتعمد اغاظتها
نور:حلو مش وحش
صابرينا:اي الي حلو هو انت اشتريتني
نور:اه شاريكي ودافع لابوكي 20 الف بعد الخصم
مش انتي شايفه الي حصل بينا صفقه وكنتي معايا عشان انتي بيعه
اه انا شاريكي
صابرينا وقد طفح الكيل
سمحت لدموعها بالهبوط
صابرينا :انت عايز مني اي انا تعبت
حرام عليك كل دا عشان ضربتك بالقلم
اضربني ميه قلم و
طلقني وريحني
ذهب نور لها وقبض علي كلتا ذراعيه
افهمي ي حماره انا حبيتك حبيت شراستك وانك عفيفه وصاحبه مباديء
حبيت صابرينا ام لسان ونص
حبيتك
صابرينا ببكاء:وانا مش بحبك
هو الحب بالعافيه
نور بغضب اخذها الي القبو
نور: مش حاتطلعي منه الا لما تحبيني
الباقي هنا
في منزل هاشم
..............
في غرفه الطعام
كان هاشم جالس يتناول طعام الافطار برفقه منه وايه
دخلت نانسي ووضعت يدها علي عين هاشم
نانسي:انا مين
هاشم:انتي روحي وحته من قلبي
وقف هاشم واخذ نانسي بااحضانه
كانت منه غاضبه من مايحدث
خرجت نانسي من احضان هاشم
نانسي:كل دا ومتسالش عليا
هاشم:اسف ياروحي والله مشاغل
نانسي:مين البنتين دول ياهاشم
منه بتريقه : انا المدام يااختي
نانسي :انت اتجوزت من غير ماتقولي
منه:معلش ظروفنا وحشه
هاشم:كل حاجه جت بسرعه
منه:طب حاتعرفنا ببعض ولا اي
هاشم: منه مراتي وايه اختها
نانسي اختي
منه بابتسامه :اهلا وسهلا تشرفنا
احتضنت نانسي منه وايه
نانسي: الشرف ليا
#########################
في غرفه الصالون
...................
جالسه تنظر لجمال الحديقه وبيدها اليمني فنجان من القهوه
دخلت ناني الحجر وقد رسمت الحزن علي وجهها
وضعت جميله فنجان القهوه وتحدثت
جميله:مالك ياناني
ناني:ينفع الي بيحصل دا ي طنط جميله
جميله:حصل ااي
ناني:نور مش طايقني وضربني بالقلم انا خايفه ي طنط من البت صابرينا ابقي خدامه عندها وامسحلها جذمتها بعدين
جميله:لا عاشت ولا كانت تعمل فيكي كدا
نور جابها البيت عشان تحمل باابنك انتي وهو
ام حاضنه وحاتغور بعد كداا
ناني:بس نور مقاليش حاجه زي كدا
دخل نور الغرفه وتحدث
نور:لانك معطينيش فرصه اتكلم
ناني:بجد ياروحي يعني هي اول ماتجيب البيبي حاتمشي
نور:طبعا حااكرشها من هنا
ناني:طب احنا حانزرع ابننا في رحمها امته
نور: الدكتور هايحدد معاد ويبلغنا احتضنت ناني نور وقبلته من صفحه وجهه
ناني:ينفع اخرج بقي مع اصحابي
نور:طبعا ياروحي براحتك
**********************
في منزل هاشم المنشاوى
...................
هبطت منه برفقه ايه درجات السلم
هاشم:رايحه فين ي منه
منه:المدرسه
هاشم: لا متروحيش
منه :مروحش ليه انت حاتحرمني من التعليم
هاشم: لا طبعا
بس انا حااسجلكم في مدرسه لغات احسن من الحكومي
منه:شكرا مش عايزه انا واختي مرتاحين في المدرسه بتاعتنا
هاشم : انا مش بخيرك دا امر وحايتنفذ يلا اطلعي اوضتك
تركهم هاشم ودخل غرفه المكتب
*******************
هبط درجات سلم الطائره الخاصه
ياسين :حمدلله علي السلامه ي نوح بيه
نوح:الله يسلمك
احنا جاين شهر وحانمشي ي ياسين
قبل مااروح القصر لازم تعرفلي كل حاجه عن صابرينا
خلال الشهر دا لازم اخلي نور يرميها برا القصر ومن حياته
ياسين:انت مستعجل كدا ليه لما ارتاح من السفر الاول
نوح:ياااسين
اخلص

google-playkhamsatmostaqltradent