recent
روايات مكتبة حواء

رواية سليم ورحمة الفصل الثاني 2 بقلم اسماء ابراهيم

رواية سليم ورحمة الفصل الثاني 2 بقلم اسماء ابراهيم 

 البارت التاني..

الدكتوره..استاذ سليم مدام رحمه تبقاا بنت زاي ما هي..يعني لسه عذراء..
سليم بصدمه..دا ازاي ده هي قالت..لا خلاص اتفضلي بس حذاري حد يعرف بالا حصل هناا..
الدكتوره خافت منه..تمام..ومشيت..
بعد ما الدكتوره مشيت سليم قاعد علي الارض وحط راسه ما بين ايده..ندم انه عمل كده في اكتر انسان حبها و اسئله كتييير بدور في راسه..بينه وبين نفسه..بس هي قالت انها لقيت دم و انها متبهدل..اكيد دي لعبه حد عملها فياا بس يا ترا مين..فاق من شروده علي صوت تليفونه..
سليم..اي يا آسر..
آسر..انت فين يا ابني انا روحتلك البيت ملقتش حد ولا انت ولا رحمه..
سليم بزعل..رحمه في المستشفى يا آسر..
آسر..اااي طب انا جاي حالاً..في مستشفى اي..
سليم..مستشفى........
مفيش 10 دقايق و آسر وصل..حضن صاحبه..سليم عيط كتيير في حضنه هو بالنسباله اكتر من اخ..
ساعات بنحتاج حد يحضنه عشان نعيط براحتنا من غير ما يضايق مننا.. حقيقي يا بخت الا صاحبه صاحب..
آسر.. اهدا يا سليم مش كده انت مش ضعيف عشان تعيط..
سليم.. انا السبب في الا هي فيه..
آسر.. اهدا بس و فهمني اي الا حصل..
سليم.. رحمه شربت سم بسببي يا آسر..رحمه كانت هتروح مني..و كمان في حاجه..
آسر..حاجه اي كمل يا سليم رحمه مالها..
سليم..رحمه لسه عذراء يا آسر رحمه لسه الملاك الا اعرفها..انا ظلمتها كتيير اووي..تفتكر تسمحني..
آسر..الا اعرفه عن رحمه ان قلبها طيب وهي بتحبك اكيد هسمحك..
سليم..خايف تضيع مني..
آسر..بُص يا سليم انت الا عملت كده فيها و انت الا المفروض تصالح كل ده..و انا عارف و واثق انك قدها..و رحمه هترجعلك..
سليم..مش عارف اقولك اي بس شكرا لوجودك حنبي..
آسر..متقولش كده احنا اخوات..هسيبك انا عشان عندي شغل..و ابقا ارن عليك عشان اطمن عليكم..
سليم.. ماشي يا حبيبي..
مشي آسر و سليم اتجاه لغرفه رحمه..كان متردد يدخل ولا لا هيقدر يوجهه بعد الا حصل..في النهاية قرار يدخل والا يحصل يحصل المهم انه مش هيضيع حبه..
دخل سليم الاوضه..رحمه كانت نايمه..شكلها تعبان ملامح وشها كله كدمات من الضرب..قرب منها و شافها في حاله صعبه جدا مكنش متخيل ان عمل كده في طفلته..مسك ايدها كان بيعيط زاي الطفل الصغير الا خايف يخسر امه..مش قادر اتاسف علي الا عملته فيكِ انا حقيقي ندمان علي الا حصل..بس انتِ عارفه انا بحبك قد اي..اي حد مكاني كان هيعمل اكتر من كده..بس سمحيني يا روح الروح..نام وهو حضن ايدها كان بيطمن نفسه انها هترجعله..
او ما غمض عيونه رحمه فاقت..سمحتك من زمان بس قلبي لسه زعلان منك..
***********
آسر وهو داخل الشركه..دخل بهبته المعتاده..و فجأه آسر يوقع علي الارض..
يا لهووي يا لههووي..الورق كل ضايع..منك لله يا شيخ..ارجع الورق تاني ازاي دلوقتي..يا خراشي..المدير زمانه جاي..هترفض من اول يوم ليه..انا عارفه انها عين الوليه سعاد و بنتها تهاني..
قام آسر بكل عصبيه..انت ازاي تعملي كده..
* عملت اي يعني انت الا ماشي مش شايف قدامك..
آسر..والله وانا الا قاعد علي الارض في نص الشركه..
* انت بتزعقلي انت مش عارف انا مين..
آسر..هتكوني مين يعني..
طبعاً عشان تهرب من الا حصل قالت..انااا..انااا ابقا خطيبت المدير..و سبته ومشيت..
آسر بصدمه..اااي....انتِ ياااا..دي مجنونه ولا اي..
***********
رحمه فاقت و سليم كان لسه نايم جنبها..حولت تسحب ايدها بس سليم صحي..
سليم بقلق..رحمه حبيبتي انتِ كويسه..
رحمه لفت وشهه وقالت..اه كويسه..و لا جاي تكمل عليا هنا كمان..طبعاً كل ده بزعل بس من وراء قلبها..
سليم قرب منها حاوط وشها بيده..رحمه انا اسف..عارف اني اسفي مش هيغير حاجه حصلت بس اتمنا تديني فرصه تانيه اصلح كل الا انا عملته..
رحمه..انا عايزه اخرج من هناا..
سليم..حاضر هعمل الا انتِ عايزها.. خرج سليم وهو ملامحه حزينه..طلب من الدكتوره تكتبلها علي خروج..و فعلاً خرجت رحمه..من المستشفى و روحت البيت..
رحمه بجديه..اتصل علي اهلي قولهم ان احنا سفرنا عشان محدش يشوفني بالمنظر ده..
سليم بزعل عليها..حاضر..سليم اتصل بيهم وقالهم انهم سافروا يعملو شهر عسل....هروح اعملك اكل عشان تخدي العلاج..
رحمه بصتله..مش عايزه منك حاجه..
خرج سليم وسبها..غبيي يا سليم غبييي..
**********
آسر دخل مكتبه و هو متعصب من الا حصل..اتصل بالسكرتيره..ابعتي البنت الا كانت قاعده علي الارض..
السكرتيره..حاضر يا فندم..
السكرتيره راحت عندها..جميله المدير عايزك في مكتبه..
جميله..يا حوستي الهباب..مقالش عايزني ليه..
السكرتيره..لا مقالش و يلا بسرعه عشان شكله علي اخره..
جميله..روحي يا شيخه ربنا يطمنك..
بعد شويه وصلت جميله قدام المكتب وفضلت رايحه جايه جايه رايحه..طب اقوله اي ده دلوقتي..اقوله هو السبب وان الورق هعمله من الاول..طب اعتمد علي اني اترفض خلاص..يووووه انا هدخل احسن..
دق دق دق..
آسر بجديه..ادخل..
دخلت جميله..حضرتك طلبتني..
لف آسر بالكرسي وقام...و كانت الصدمه بالنسبه لـ جميله..
جميله بصدمه..يا نهار ضرب الوان......
يتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent